K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2014, 21:51   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Fleksjob ressourceforløb

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det står lige her..

§ 68 a. Personer under 40 år, der har komplekse problemer ud over ledighed, der ikke har kunnet løses gennem en indsats efter denne lov eller efter lov om aktiv socialpolitik, og som kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter denne lov og sociale eller sundhedsmæssige indsatser, skal tilbydes et ressourceforløb, jf. dog stk. 2.

Her kan du se mere om Lov om aktiv socialpolitik, som jo omhandler fleks og meget mere...

http://www.socialjura.dk/content-storage/love/aktivlov/


Hva så hvis man har fået bevilliget flex, men endnu ikke har søgt noget job da kommunen har
Vurderet at man ikke har været klar til at søge job
Men istedet har været sendt ud i 2-3 arbejdsprøvninger i snart 2 år efter bevilling af flex?? Gælder det også et reusseurceforløb ?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 23:54   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har flyttet dit indlæg Star så dit spørgsmål ikke overtager den tråd du havde skrevet det i..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 00:30   #3
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har flyttet dit indlæg Star så dit spørgsmål ikke overtager den tråd du havde skrevet det i..
Ok helt iorden
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 00:52   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Hva så hvis man har fået bevilliget flex, men endnu ikke har søgt noget job da kommunen har
Vurderet at man ikke har været klar til at søge job
Men istedet har været sendt ud i 2-3 arbejdsprøvninger i snart 2 år efter bevilling af flex?? Gælder det også et reusseurceforløb ?
Du vil måske godt kunne bevilliges et ressourceforløb, det vil være relevant at tage op næste gang du skal revurderes.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 13:28   #5
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Du vil måske godt kunne bevilliges et ressourceforløb, det vil være relevant at tage op næste gang du skal revurderes.
Måske har jeg været en af dem der skulle have haft FP, da jeg blev bevilliget flex
Pga. Af arbejdskade- det var mig der insisterede på at jeg ville ud at arbejde
Selv om det kun kunne blive til få timer om ugen.

For dengang var jeg overbevist om at jeg nok skulle udvikle min
Arbejdsevne hen ad vejen, uuuhaa dada hvor har jeg været urealistisk.

Som sagt har jeg derefter været i flere arbejdsprøvninger der siger 0 arbejdsevne min tilstand er stationer ig egen læge siger at alle beh. Muligheder er udtømte.

Så hvis denne arbejdsprøvning igen hvis a jeg ikke kan arbejde
Havde jeg tænkt mig at søge pagraf 17 på det forliggende

Kan jeg det eller vil min SB. sige at jeg skal igennem et RESURCEFORLØB først??
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 14:22   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan altid søge en førtidspension på det foreliggende grundlag....det er en rettighed du har ifølge lov om social pension.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 16:15   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
...vil min SB. sige at jeg skal igennem et RESURCEFORLØB først??
Et ressourceforløb er jo frivilligt.
Konsekvensen af at sige nej, kender jeg ikke, men man kan nok sagtens risikere at komme til at stå i stampe, på den konto, i nogle år.

Og under alle omstændigheder skal man sørge for at have al sin dokumentation i skønneste orden inden man kan tillade sig at afslå tilbudet.
Citat:
...tænkt mig at søge pagraf 17 på det forliggende
Da jeg afslog mit ressourceforløb søgte jeg netop på §17, og strøg lige igennem.
Og der var den så igen... DOKUMENTATIONEN... man skal ikke følge min opskrift med mindre man er 110% sikker på at alt er på plads og der ikke er et hul på den mindste millimeter hvor sagen kan tabes på.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension