K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2016, 15:11   #1
Momomo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Momomo er ny på vejen
Recursseforløb og hoppyvirksomhed

Hej allesammen Hvordan er reglerne ang. recursseforløb og indtægter fra en hobbyvirksomhed/salg af maleri? Kunne nemlig godt tænke mig at sælge nogle af mine malerier, ikke at jeg tror det bliver noget vildt. Men elsker bare at male og kunne være lidt sjovt hvis der også var nogen der ville købe det jeg maler, så man ligesom kunne få en følelse af at man godt kan bruges til noget.

Sidst redigeret af Momomo; 08-04-2016 kl. 15:44.
Momomo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 17:05   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
alt indtægt på rc forløb bliver trukket fra ydelsen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 20:31   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
alt indtægt på rc forløb bliver trukket fra ydelsen
Ja hvis der er nogen der får oplysning om indtægtn.

Hvis det er et par malerier til nogle få hundrede kroner kan jeg ikke se noget problem.

Man kunne jo også samle flasker/dåser, det tror jeg ikke at der er nogen der oplyser nogen steder.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 01:00   #4
Momomo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Momomo er ny på vejen
Hvad med det der står f.eks. her inde https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...orloebsydelse/ Hvis du har lønindtægter, nedsættes din ressourceforløbsydelse med 30 % af lønnen (inkl. pension) op til en løn på 13.648 kr. Hvis lønnen overstiger 13.648 kr., nedsættes din ydelse med 55 % af beløbet, som ligger over 13.648 kr.
Momomo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 10:22   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er ikke rc ydelsen det er fleks ydelsen, hvis du slår det op står det heller ikke noget om det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 12:55   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det kan ikke betale sig at oprette virksomhed hvis det kun er en minimal omsætning.

Lad være med at oprette virksomhed hvis det kun drejer sig om småpenge (efter min mening under 50.000 om året)
Det kræver dels en erhvervskonto som koster et månedligt beløb, at have en virksomhed, dels kan det være noget rod i flere år at afvikle.
Men tal med din revisor om hvordan du bedst gør.
Personligt ville jeg blot indberette de tjente beløb til skat, og lade virksomheden ligge !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2016, 20:09   #7
Momomo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Momomo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det er ikke rc ydelsen det er fleks ydelsen, hvis du slår det op står det heller ikke noget om det
Synes bare man finder en masse når man googler "recursseforløb modregning" og med en eller anden § 68 eller 69 ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Lad være med at oprette virksomhed hvis det kun drejer sig om småpenge (efter min mening under 50.000 om året)
Det kræver dels en erhvervskonto som koster et månedligt beløb, at have en virksomhed, dels kan det være noget rod i flere år at afvikle.
Men tal med din revisor om hvordan du bedst gør.
Personligt ville jeg blot indberette de tjente beløb til skat, og lade virksomheden ligge !
Havde heller ikke tænkt mig at oprette en virksomhed på den måde. En i min familie udstiller kunst og jeg kunne sagtens få nogen af mine med.. Men ville bare ikke gøre det hvis det bliver modregnet i min ydelse.

Se her står det Indtægter m.v.
§ 68 a. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter, trækkes disse fra i ydelsen, jf. dog stk. 2-4.
Stk. 2. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen lønindtægter, herunder beløb, som den pågældende modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond ved ophør af ansættelsen, nedsættes ressourceforløbsydelsen efter § 68 med 30 pct. af lønindtægten, indtil den samlede lønindtægt inkl. pension udgør 13.000 kr. (2012-niveau), og med 55 pct. af lønindtægten derudover.
Stk. 3. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter som led i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, ses der ved beregningen af ressourceforløbsydelsen efter § 68 bort fra 14,99 kr. (2012-niveau) pr. udført arbejdstime. Det beløb, der samlet ses bort fra, kan ikke beregnes på grundlag af mere end 160 timer pr. måned.

https://www.retsinformation.dk/forms...3-6904bb9fe78c

Altså synes aldrig rigtig de der love giver mening, så ved ikke helt om jeg har faldt i noget ��
Momomo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2016, 07:41   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer nok også lidt an på mængden.

Man må f.eks gerne sælge sin brugte cykel uden modregning. Så hvis du har et par enkelte billeder hængende på din væg, må du gerne sælge dem som brugtvarer uden modregning.

Begynder du at male med salg for øje og sælger i en lind strøm, skal du regne med modregning på en eller anden måde.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension