K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2016, 09:22   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rytter16 Se meddelelser
Hej igen!
Jeg har skrevet dagbog fra første dag i afklaringen og jeg beskriver detaljeret hvordan jeg oplever mine dage.
Som det går lige nu, frygter jeg lidt en evt. forlængelse af jobafklaringen, men nu må vi se hvordan det går, men der er ikke meget tilbage i ressourcetanken.
Det er rigtig godt, at du har skrevet dagbog.

Har du afleveret kopi af den til din sagsbehandler, jobkonsulent ell.l.?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 09:28   #42
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Ingen har set eller har fået kopi af den endnu.
Tænkte det nok var relevant at give kopi, når engang min praktik var slut eller???
Således at sagsbehandler og evt. rehab-team kan se/aflæse mit praktikforløb fra min side.
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 10:32   #43
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Kære Rytter

(Spørgsmålet om hvornår og hvor tit, man skal aflevere dagbog til sagsbehandler, må andre med erfaring med det svare på) Det er vigtigt at du får dokumenteret at du ikke kan holde til timetallet, hvis du skal have pension.

Det er også vigtigt, at du holder tæt kontakt til din prakt læge. Med den nye lovgivning er din egen læge blevet vigtigere. Det er den praktiserende læge, der kan udtale sig om pension etc.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 27-06-2016 kl. 10:35.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 13:59   #44
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Det var kun i begyndelsen min læge var på i min sag.
Psykologbesøg +20 gange, psykiater +30 gange (og fortsætter), 1x arbejdsmedicinsk klinik.
Dokumentation har jeg masser af. Det er mest min psykiater der er involveret.
Frem for alt har jeg min hustru, der i den grad kan dokumentere situationens alvor.
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 16:10   #45
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Hvis du vil have pension (eller flexjob) er det VIGTIGT med en god relation til din praktiserende læge. Det er lægen, der udfylder de vigtige papirer i en pensionssag. Det er også fint med nye udtalelser fra psykiater (speciallæge i psykiatri). Psykolog lytter de mindre til - og ægtefæller slet ikke.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 21:25   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rytter16 Se meddelelser
Ingen har set eller har fået kopi af den endnu.
Tænkte det nok var relevant at give kopi, når engang min praktik var slut eller???
Således at sagsbehandler og evt. rehab-team kan se/aflæse mit praktikforløb fra min side.
Jeg forstår godt dine tanker, men hvis du giver dem en kopi nu, så kan de se hvordan du har haft det med de forskellige timetal, og kan måske justere timetallet ud fra din dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 20:55   #47
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Jeg fik så afleveret min dagbog/log til jobkonsulent,sagsbehandler og psykiater. Resultatet blev at jeg på opfølgningsmødet (efter 2 mdr praktik), blev taget af praktikken efter at de havde læst hvad jeg havde skrevet. Begrundelsen var, at de kunne se og læse at jeg havde det skidt og der ikke var grundlag pt. at måle/afklare min arbejdsevne. Sagsbehandler ser mig ikke som fp. Ny status fra psykiater siger: Social angst, depression, udbrændt. Diagnoserne vurderes som værende stationær.
Sagsbehandler ønsker samtale efter ferien med mig,psykiater og sagbehandler mhp at drøfte muligheder i forhold til at støtte op omkring både den helbredsmæssige og den arbejdsrettede indsats.
Jeg tænker at tale med min egen læge om fp og min situation.
Jeg er total tømt for energi, TOTALT.
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 22:29   #48
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rytter16 Se meddelelser
Jeg fik så afleveret min dagbog/log til jobkonsulent,sagsbehandler og psykiater. Resultatet blev at jeg på opfølgningsmødet (efter 2 mdr praktik), blev taget af praktikken efter at de havde læst hvad jeg havde skrevet. Begrundelsen var, at de kunne se og læse at jeg havde det skidt og der ikke var grundlag pt. at måle/afklare min arbejdsevne.
Som jeg læser det, så må du have haft det rigtig dårligt, og så er det trods alt bedre de finder ud af det nu, end når praktikken var slut.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rytter16 Se meddelelser
Sagsbehandler ser mig ikke som fp.
Jeg ved, at det kan være svært når man står i det, men sagsbehandlere siger mange ting, og noget af det bør man lade gå ind af det ene øre og ud af det andet.
Den enkelte sagsbehandler er trods alt ikke ene om, at tage beslutningerne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rytter16 Se meddelelser
Ny status fra psykiater siger: Social angst, depression, udbrændt. Diagnoserne vurderes som værende stationær.
Det kan være en god idé at vende tingene med egen læge, det er altid godt, at have denne med på sidelinien. Og så vidt jeg husker har egen læge mulighed for, på eget initiativ, at udfylde en "erklæring" til kommunen om din situation. Jeg kan ikke huske hvad den "erklæring" hedder, men det er der andre herinde der gør.

Det gør mig utroligt ondt, at du skal gennem sådan en kamp. Prøv om du kan lægge det lidt fra dig, og slappe af henover sommeren.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 22:36   #49
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror det er LÆ165 https://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la165.pdf som @Vovse henviser til...

I den attest vil din læge kunne forslå feks førtidspension og skrive hvorfor...

Det skal lige siges at det stadig er kommunen der beslutter hvad man skal have...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 23:04   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tror det er LÆ165 https://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la165.pdf som @Vovse henviser til...

I den attest vil din læge kunne forslå feks førtidspension og skrive hvorfor...

Det skal lige siges at det stadig er kommunen der beslutter hvad man skal have...
Takker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension