K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2018, 12:44   #1
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Angry Søgt førtidspension på det foreliggende grundlæg

Hej. Hjælp...
Jeg har med hjælp, fra min partsrepresentant søgt førtidspension på det forelæggende grundlag. Og allerede efter en uge fik jeg afslag. Den ene grundlag var at jeg er selvforsørgende siden 1maj 2017.
Der er fyldt med fejl og der er bla. Ting med som jeg ikke har fået . Og de det er min egen sagsbehandler der har afsagt dommen?
Er det virkelig rigtigt at hun kan det? Hun har i april selv skrevet og sagt vi er ved at finde grundlag til at forelægge min sag til rehapliteringsteamet og derefter at hente en LÆ 265.
Da vi oplever at tingene går neget langsomt og fyldt med fejl, der er flere klager der ligger ved Ankestyrelsen, og vi selv søger pensionen. Hun har ikke fået en LÆ265 , og er gået udenom rehap.
Kan det virkelig være rigtigt?
Hjælp :mad
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2018, 12:47   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Når man søger efter §17 stk 2 (på det foreliggende grundlag), skal sagen kun fremlægges for teamet, hvis den ikke er åbenlys.
Dvs hvis det er åbenlyst afslag eller åbenlyst bevilling, må de nøjes med at fremlægge den for pensionsnævnet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2018, 16:01   #3
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Hej. Mistet. De har ikke forelagt nogen i kommunen. Det er min socialrådgiver selv, der afsagt dommen.
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2018, 16:09   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Stk. 4. I sager efter stk. 2 og 3 kan kommunalbestyrelsen træffe afgørelse om, at en sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension uden forudgående forelæggelse for rehabiliteringsteamet, når kommunalbestyrelsen vurderer, at det er utvivlsomt, at personen ikke opfylder betingelserne for tilkendelse af førtidspension. "

Jeg ved ikke om de må udpege din sagsbehandler til den opgave
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2018, 18:15   #5
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
"Stk. 4. I sager efter stk. 2 og 3 kan kommunalbestyrelsen træffe afgørelse om, at en sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension uden forudgående forelæggelse for rehabiliteringsteamet, når kommunalbestyrelsen vurderer, at det er utvivlsomt, at personen ikke opfylder betingelserne for tilkendelse af førtidspension. "

Jeg ved ikke om de må udpege din sagsbehandler til den opgave
Hej. Synes det underligt at min sagsbehandler, socialrådgiver som skal varetage og være der for mig, er den der giver afslag. Efter min mening er hun der for at hjælpe mig?
Og der er en virkeligt rodet afslag. Begrundelsen er at jeg har været selvforsørgende siden 1 maj 2017.
Og at,jeg ikke er erklæret stationær i min kognitiveproblem, min ryg er stationær, glemmer de helt at nævne, og der at jeg ikke har taget imod en psykolog behandling. Der er hele tiden blevet sagt at jeg må sige nej til det.
Men de skriver også at.jeg er meget dårligt både fysisk og kognitiv til at jeg kan forsørge mig selv.
Lige modsætning til det de skriver i afslaget. Der er ingen klagefrist,eller andet de kan hjælpe mig med. Og øverst på står der at det er en indgivelse til rehabilitering , men det er ikke sendt . ?????? og der er flere mangler og modsigelser, som jeg ikke har nævnt.
Jeg er virkelig frustreret.
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2018, 18:36   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ville skrive en klage over afgørelsen.

Prøv om du kan sætte dig ned og nøgtern skrive den, blottet for alle frustationer og følelser, men fejl for fejl kommentere hvorfor de er fejl med henvisning til hvor det rigtige er dokumenteret

Lav tydelig overskrift om at dette er en klage over afgørelse fra xx om ansøgning på førtidspension.

Klag også heri over at din ansøgning om førtidspension ikke har været forevist pensionsnævnet men er afgjort af din sagsbehandler samt at der ikke er sendt klagevejledning og tidsfrist med afslaget

Adresserer det til chefen for jobcenteret og din sagsbehandler og tjek også om der er en borgerrådgiver i din kommune

Aflever den ved skranken og hav et stk papir med hvorpå der står “hermed bekræftes d xx/xx 2018 at “dit navn” har afleveret klage over afgørelse om førtidspension” eller ligende skrevet - de skal skrive under på at du har afleveret den
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2018, 21:33   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis ikke du har fuld aktindsigt ved alle.....

spyro, er dit første skridt at søge aktindsigt ved alle du har været behandlet af.

Læger. speciallæger, hospitaler, klinikker, fysioterapien kommunen etc

Du har sikkert en del aktindsigt da du nævner stationær etc.

Du nævner bla: "at jeg ikke har taget imod en psykolog behandling. Der er hele tiden blevet sagt at jeg må sige nej til det."

Tvang i den sociale sagsbehandling har forsøgsvis været forbud i 4 år og frem til juli 2019.

Men samtale med psykolog og fysioterapi er undtagelser man ikke kan frasige sig, uden konsekvens.

Det bliver nu brugt imod dig.

Allerede nu kan jeg fornemme at du tidligere har talt sammen med kommunens repræsentanter, hvilket jeg vil fraråde, fordi kommunen er din juridiske modstander, hvor I har modsatrettet interesser.

Få overblik i din fulde sag og søg aktindsigt ved alle. Du skal vide alt, hvad andre skriver om dig.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=361701&postcount=13

Det bliver dit første skridt, som du igangsætter omgående, hvor du ikke har aktindsigt

Hilsen Peter

Bilag

Tvang i den sociale sagsbehandling

https://www.k10.dk/showpost.php?p=308154&postcount=164

" dvs. at sygemeldte skal sige ja til eksempelvis genoptræning og psykologhjælp, hvis de vil beholde deres sygedagpenge."

som ligger her:

https://www.k10.dk/showthread.php?t=27836
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 13:29   #8
Burgernavn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2018
Indlæg: 42
Styrke: 7
Burgernavn er ny på vejen
Tror personligt selv at man skal være igennem systemet i de 5å som min hvor de har prøvet eks jobtræning aktivering osv før de overvejer førtids memindredet er totalt åbenlyst at man ikke kan vende tilbage til arbejdsmarket
Burgernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension