K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2009, 21:35   #1
brammer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: syddjurs
Indlæg: 4
Styrke: 0
brammer er ny på vejen
beskatning

Krisen kradser i alle små firmaer.

Min ellers perfekte chef i et enkeltmandsejet lille firma, klager over økonomien. "Jeg er dyr at have ansat!" " Han beataler skat af tilskuddet før udbetaling, plus at tilskuddet indgår i firmaet som almindelig indkomst og derfor bliver beskattet en gang til i årsregnskabet.

Det kan jeg ikke forstå. kan det passe?

Hvis han betaler skat af tilskuddet før han får det udbetalt, skal han da ikke betale skat af det en gang til. Jeg ved godt at han selvfølgelig får fradrag for den del af tilskuddet som han udbetaler til mig.

Jeg er ellers mægtig glad for mit arbejde.
brammer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 22:02   #2
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Vedr. beskatning

Hej Brammer og velkommen til.

Jeg har desværre ikke været ude for lige den side af sagen før så jeg kan ikke rigtig råde dig i den sag.

Det kunne måske være en god ide at kontakte dit lokale skattecenter eller skatteministeriet. de må da kunne fortælle dig hvad reglerne er i den slags sager.

Beklager, men dette er det bedste råd jeg kan give dig indtil videre.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 22:28   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa og velkommen til.

Næ, det kan ikke være korrekt.

En arbejdsgiver får tilskud til det, som du "koster".

Du koster altså ikke mere at have ansat end en i ordinær beskæftigelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 22:32   #4
brammer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: syddjurs
Indlæg: 4
Styrke: 0
brammer er ny på vejen
Jeg er på 2/3 ordning og jeg har set at der bliver trukket skat af hans udbetaling. men det skal vel ikke føres ind i hans regnskab som almindelig firmaindtægt og beskattes derefter ved årsregnskabet. så skal det indbetalte skat vel modregnes i hans skat?
brammer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 22:51   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh... nu bliver det meget regnskabsteknisk, men jeg vil da gå ud fra, at han bare skal betale A-skat for din løn.

Altså den a-skat, der fremgår af din lønseddel... og så alt det med ATP osv.

Men du burde altså ikke koste mere end en ordinært ansat.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 23:16   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det eneste jeg lige har kunne finde er følgende:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30294

Måske du her kan se hvad der indgår eller ikke indgår i tilskuddet som din arbejdsgiver får..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 23:31   #7
brammer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: syddjurs
Indlæg: 4
Styrke: 0
brammer er ny på vejen
jeg snakker kun om firmaets beskatning af tilskuddet.

Firmaet får 2/3 af min løn i tilskud. det er ca. 13000. Men inden firmaet får tilskuddet udbetalt, har kommunen trukket skat af det, så firmaet kun får ca 10000 udbetalt. når arbejdsgiveren så udbetaler min løn, kan det selvfølgelig trække lønnen fra som enhver anden udgift i firmaet.

MEN så påstår han at de ca 10000 bliver medregnet i firmaets indtægt og beskattet som så. Det er der kæden hopper af for mig. Jeg mener jo at de er beskattet og vil indgå som en indtægt der ikke skal beskattes i firmaet.

Hvis det er som han siger, så kan jeg godt se at foretningen ikke er så god for ham, men det tror jeg nu ikke han har ret i.

Måske skal han have en anden revisor.

Jeg leder bare efter noget jeg kan give ham for at "lukke munden" på ham. Jeg er en god arbejdskraft og vi har det godt sammen. Han har det bare svært for tiden, men han mangler at få at vide at det er en god foretning for ham at have mig. lige så god en foretning som at have en hvilken som helst anden god medarbejder
brammer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 23:36   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
når arbejdsgiveren så udbetaler min løn, kan det selvfølgelig trække lønnen fra som enhver anden udgift i firmaet.
Din arbejdsgiver kan da ikke trække en udgift fra, han IKKE har.

Løntilskuddet er jo ren foræring fra kommunen, som han blot skal udbetale til dig. Han er vist ovenikøbet så heldig, at han kan udsætte A-skattebetalingen.

Ellers skal han beskattes af tilskuddet, og så igen trække tilskuddet fra, når din løn udbetales.

Ellers går regnestykket ikke op. Men udgift... det er du ikke.

En ekstra fordel ved dig er, at der IKKE skal betales sygedagpenge fra første sygedag. Det er endnu en fordel ved fleksjobbere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 00:01   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Prøv at se om ikke dette kan hjælpe...

Citat:
§ 6. Kommunen udbetaler tilskuddet direkte til den selvstændige erhvervsdrivende uden om virksomhedens regnskab. Tilskuddet ydes afhængig af graden af den nedsatte arbejdsevne med ½ eller 2/3 af mindste overenskomstmæssige løn på det pågældende ansættelsesområde for nyansatte uden faglige kvalifikationer. På ikke overenskomstdækkede områder anvendes den overenskomstmæssige løn på sammenlignelige ansættelsesområder. Tilskuddet beregnes af lønnen med tillæg af udgifter til arbejdsgiverbidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag, jf. § 71, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Kilde: http://www.socialjura.dk/index.php?id=10435

Dette er for selvstændigt erhvervsdrivende....men der burde ikke være forskel på disse...

Jeg kigger videre og melder tilbage hvis jeg finder mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 00:35   #10
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Selvstændig erhvervsdrivende og enkeltmandsvirksomhed er vist synonymt, så det lyder som din arbejdsgiver bliver snydt af skat og kommunen.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskatning af ftp hvis man er udlandsdansker hansemand Politik og Samfund 61 18-10-2012 17:39
Beskatning? Løbende udbetalinger af Tab af erhvervsevne privat tegnet pensionsordning 1futfe Alt det andet 14 26-06-2011 20:31
beskatning ? slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-11-2010 22:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension