K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2013, 10:56   #11
Far på deltid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Far på deltid er ny på vejen
Pip@
Bilen kan ikke bare uden videre sælges. Jeg har ét år tilbage af kontrakten med kommunen, og der er ikke friværdi i bilen som der er med et hus, det kunne ellers være en god ting.
Jeg skal ikke ind og begynde at smadre et udmærket forhold til børnenes mor, ved at være paragraf-rytter og bede hende om at dække alle udgifter til transporten. Gør jeg det, vil hendes modsvar være at bede om børnebidrag, hvilket hun ikke får nu.
frup@
Mig bekendt er man ikke fritaget fra denne del, men den er meget billigere end den regulere vægtafgift. Jeg giver 2.230,- årligt, normal koster den omkring 8.000,- årligt.
Far på deltid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 11:10   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du forsøgt at få dine udgifter dækket via §100, merudgifter i serviceloven?

her kan du få dækket alle merudgifter, hvis din funktionsnedsættelse er stor nok.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 19:22   #13
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Far på deltid Se meddelelser
frup@
Mig bekendt er man ikke fritaget fra denne del, men den er meget billigere end den regulere vægtafgift. Jeg giver 2.230,- årligt, normal koster den omkring 8.000,- årligt.
Jf denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4678&page=26 Kan man fritages for vægtafgift, når bilen er registreret som invalidebil.
Jeg er selv blevet fritaget, men ved at der gælder lidt andre regler, hvis der er tale om en dieselbil - i så fald kan man fritages for noget af vægtafgiften, men ikke den merpris, der i forvejen ligger på dieselbiler.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 22:39   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.734
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til information

http://www.ryk.dk/bilguide/forsikring

Der eksisterer ingen favorable forsikringspræmier for handicappede. Men hvis du opfylder betingelserne for merudgifter efter servicelovens § 100, er der mulighed for delvis støtte. Det kan handle om merudgiften ved forsikring af en minibus sammenlignet med en almindelig personbil.

http://www.ryk.dk/bilguide/henstand

Du kan blive fri for at betale afdrag i en periode, hvis du bliver syg, arbejdsløs eller lignende. For at få henstand, skal du have været udsat for en ændring i din situation. Ændringen skal medføre, at du ikke kan afdrage billånet uden at komme til at mangle penge til dine egne og din families leveomkostninger. Det betyder, at dit indtægtsniveau vil blive sammenlignet med, hvad en kontanthjælpsmodtager har.

Du kan også indgå en midlertidig afdragsordning med nedsatte afdrag.

Når bilen sælges, tager kommunen stilling til, om man kan eftergive de manglende afdragsindbetalinger. Hvis bilens værdi dækker restgælden, kan afdragene ikke eftergives.

http://www.ryk.dk/bilguide/merudgifter-til-bil

Eksempler på sådanne merudgifter i forbindelse med handicapbil eller privatejet bil er kørsel til og fra:
- Uddannelse, skoler, kurser og dagtilbud
- Arbejde og beskæftigelse på særlige vilkår
- Behandling, fritidsinteresser og familiebesøg

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 00:39   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Far på deltid Se meddelelser
Pip@
Bilen kan ikke bare uden videre sælges. Jeg har ét år tilbage af kontrakten med kommunen, og der er ikke friværdi i bilen som der er med et hus, det kunne ellers være en god ting.
Jeg skal ikke ind og begynde at smadre et udmærket forhold til børnenes mor, ved at være paragraf-rytter og bede hende om at dække alle udgifter til transporten. Gør jeg det, vil hendes modsvar være at bede om børnebidrag, hvilket hun ikke får nu.
Jo du kan godt sælge den som jeg har beskrevet tidligere..

"I kan sælge den hvis den ikke skal indgå i ny bevilling - det kan i også gøre inden de seks år er gået - så skal i bare indfri restgælden først - både den afdragspligtige og den ikke-afdragspligtige."

http://www.handicapbiler.dk/faq.htm

Du skriver jo at du ikke kan betale afdragene eller service på den mere.. så er der vel kun tilbage at sælge den eller vente på at kommunen kommer og henter den fordi du ikke betaler afdrag.
Og du skriver jo at den er vurderet til mere end de ca 25.000 der er af gæld tilbage i den.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension