K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 16:21   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Glad for, at du læste mit indlæg på den gode måde.

Den der anke, ja den havde jeg slet ikke tænkt over, at det også kan være en sag mellem politiet og dig som borger. Jeg troede nemlig, at det var i forbindelse med selve bevillingen af trivselbil fra kommunen.

Jeg tænker, at politiet blot vil være sikker fra deres side af, og hvis der var noget særligt undervejs i køretesten, kan det måske være småting, der måske lige skal rettes til, for at du kan køre fuldstændigt forsvarligt i trafikken.

Held og lykke med trivselbilen i hvert fald.

Forresten tror sådan en vejledende køreprøve kan koste ca. 4-500 kr., men det må være forskelligt fra sted til sted. Så lige en hjemmeside, hvor en pris stod til at være 340 kr., tror jeg det var.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 17:10   #12
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak Curls for oplysningerne :-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 19:13   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg forstår dig godt mht køreprøven eller test...

jeg har kørt bil i 25 år og min mand endnu mere og han kører vel ca 4o-5o.000 km omåret...
han siger han heller ikke ville bryde sig om det og det ville jeg heller ikke...

det er vel tanken og jeg ka udmærket huske hvor nervøs jeg var,,,
tror ikke der var mange der kunne tænke sig det..


du har jo også dit kørekort og har sikkert langt dig nogen vaner til -som os andre....

jeg ved heller ikke om du vil ku miste det ved en test..

ville egentlig bare fortælle at jeg forstår din bekrymring

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 21:24   #14
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg forstår dig godt mht køreprøven eller test...

jeg har kørt bil i 25 år og min mand endnu mere og han kører vel ca 4o-5o.000 km omåret...
han siger han heller ikke ville bryde sig om det og det ville jeg heller ikke...

det er vel tanken og jeg ka udmærket huske hvor nervøs jeg var,,,
tror ikke der var mange der kunne tænke sig det..


du har jo også dit kørekort og har sikkert langt dig nogen vaner til -som os andre....

jeg ved heller ikke om du vil ku miste det ved en test..

ville egentlig bare fortælle at jeg forstår din bekrymring

stribe ftp
Tak Stribe :-). Det er nemlig lige præcis det...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 22:58   #15
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Alligevel ikke køretest???

Jeg har i dag fået brev fra politiet og som jeg læser det, ser det ud til, at jeg alligevel ikke skal til helbredsbetinget køretest - hvorfor ved jeg ikke, for i tidligere brev stod der, at jeg skulle.

Nedenfor vil jeg indsætte tekst fra nyeste brev i håb om, at nogle af jer kan hjælpe mig med at oversætte.

Fra bilinspektøren:
"Fremsendes med bemærkning, at kørekortssagen er vurderet ud fra sagens akter. På grundlag heraf skal det anbefales, at kørekort til de(n) ansøgte kategori(er) fornys/udstedes med følgende særlige vilkår for så vidt angår køretøjets indretning og udstyr:"

... Og her følger diverse forslag til indretning og udstyr

Sundhedsstyrelsen:

"Sundhedsstyrelsen indstiller på baggrund af de fremsendte akter følgende til politiets afgørelse.
Ansøgningen anbefales imødekommet med en tidsbegræsning på 1 år og med krav til bilens indretning jf. bilinspektørens vurdering.
Anbefalinger vedrørende tidsbegrænsningens omfang skyldes brugen af trafikfarligt medicin...
Ansøgeren skal være under lægekontrol og følge lægens anvisninger, særligt vedrørende indtagelse af medicin..."

Ud fra ovenstående synes jeg ikke det ser ud til, at jeg skal til køretest eller hvad???

Der står også i brevet, at jeg, inden der træffes afgørelse, kan udtale mig til sagen, og at jeg har 14 dage til dette (hvis jeg ønsker det).

Er den afgørelse ren formalia - altså er det forventeligt, at de følger Sundhedsstyrelsens indstilling eller hvordan?

Når et kørekort skal fornys hvert år, er det så blot via egen læge (at egen læge fx vurderer medicinforbrug)???

Forvirrende proces, synes jeg, men glædes over, at det snart får en ende, og at jeg forhåbentlig snart bliver godt kørende :-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 23:12   #16
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg har i dag fået brev fra politiet og som jeg læser det, ser det ud til, at jeg alligevel ikke skal til helbredsbetinget køretest - hvorfor ved jeg ikke, for i tidligere brev stod der, at jeg skulle.

Nedenfor vil jeg indsætte tekst fra nyeste brev i håb om, at nogle af jer kan hjælpe mig med at oversætte.

Fra bilinspektøren:
"Fremsendes med bemærkning, at kørekortssagen er vurderet ud fra sagens akter. På grundlag heraf skal det anbefales, at kørekort til de(n) ansøgte kategori(er) fornys/udstedes med følgende særlige vilkår for så vidt angår køretøjets indretning og udstyr:"

... Og her følger diverse forslag til indretning og udstyr

Sundhedsstyrelsen:

"Sundhedsstyrelsen indstiller på baggrund af de fremsendte akter følgende til politiets afgørelse.
Ansøgningen anbefales imødekommet med en tidsbegræsning på 1 år og med krav til bilens indretning jf. bilinspektørens vurdering.
Anbefalinger vedrørende tidsbegrænsningens omfang skyldes brugen af trafikfarligt medicin...
Ansøgeren skal være under lægekontrol og følge lægens anvisninger, særligt vedrørende indtagelse af medicin..."

Ud fra ovenstående synes jeg ikke det ser ud til, at jeg skal til køretest eller hvad???

Der står også i brevet, at jeg, inden der træffes afgørelse, kan udtale mig til sagen, og at jeg har 14 dage til dette (hvis jeg ønsker det).

Er den afgørelse ren formalia - altså er det forventeligt, at de følger Sundhedsstyrelsens indstilling eller hvordan?

Når et kørekort skal fornys hvert år, er det så blot via egen læge (at egen læge fx vurderer medicinforbrug)???

Forvirrende proces, synes jeg, men glædes over, at det snart får en ende, og at jeg forhåbentlig snart bliver godt kørende :-)

Jeg tror heller ikke du skal til helbredsmæssig køretest. Ja, jeg tror at Sundhedsstyrelsens indstilling følges.

Når kørekort igen skal fornyes, så er det hele møllen igen. Lægeattest, ansøgning, udtalelse m.v. Bekostelig og tidskrævende proces med mange bekymringer til følge (går fornyelsen igennem, og hvis ikke, hvad så?)

Mvh
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 23:32   #17
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Når kørekort igen skal fornyes, så er det hele møllen igen. Lægeattest, ansøgning, udtalelse m.v. Bekostelig og tidskrævende proces med mange bekymringer til følge (går fornyelsen igennem, og hvis ikke, hvad så?)

Mvh
Tak for svar!

Bekymrer mig dog lidt over det sidste du skriver - vil det sige,at jeg hvert år skal til test på rehabiliteringscenter og egen læge??? Havde troet at det var noget min praktiserende læge skulle genvurdere...
Og hvad mener du med, det bliver bekosteligt? Skal jeg betale de ca 500 kr en helbredsattest koster eller hvordan?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 23:45   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg læser det tror jeg heller ikke du skal til nogen test...

Det der med hvert år....jamen det er jo fordi du er på noget trafikfarlig medicin...og det skal tjekkes op hvert år om du stadig er på det og om du er under lægelig opsyn osv osv...

Så jeg tror ikke det er noget du skal ud og betale for hvert år....tror bare det skal tjekkes op på...

Det er ihvertfald mit bud på det
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 23:48   #19
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak Web - også sådan jeg umiddelbart læste det, netop fordi det kun er pga medicinen, at det skal fornys hvert år. Forestiller mig at lægen vurderer om jeg tager for meget, hvilket hun jo nemt kan se i forhold til recepter...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 00:16   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
ja og hvis du endelig skulle holde op med at tage den medicin...ja så skal det jo ikke stå der længere...

Det er jo nok en rigtig god ting for dig....for hvis det ikke står i dit kørekort...ja så kan du jo miste det hvis du bliver taget i en kontrol...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension