K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2013, 12:36   #11
Hani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Hani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Har du beskrevet dette i din første ansøgning? Ellers bør du gøre det i næste.

De skal tage hensyn til hele din situation.

Det er jo ikke holdbart, at jeres datter skal køre jer til alt.

Held og lykke!
Det har jeg, jeg beskrev det hele! :/
Noget af det de fokuserede på i afslaget var problemerne med mit knæ..der står følgende "(...) da der er anført, at du har mulighed for at blive genhenvist med henblik på udskriftning af dit knæ, vurderer vi, at der er mulighed for, at din funktionsevne derved kan forbedredes betydeligt."

Jeg takkede aldrig nej til operationen, det var min læge som ikke synes det var det rette tidspunkt. Han forslog at jeg skulle vente nogle år da jeg er for "ung" (er idag 51 år) og evt tabe mig lidt, før han ser det relevant at fortage operationen - og så var der ikke 100% garanti på en succesfuld operation


og mange tak Frup!!

Sidst redigeret af Hani; 21-09-2013 kl. 13:13.
Hani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 13:36   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skriver : "og jeg kan ikke sige nej, så jeg ender altid med at tvinge mig selv til at køre.."

Men er det kun automatgearet der gør forskellen, eller har du generelt svært ved at klare at køre..

En ny ansøgning og evt anke kan jo tage år.. så i mellemtiden ville jeg nok sælge den I har uden automatgear og købe en med.. man kan sagtens finde en nysynet bil med automatgear for under 15.000, og sikkert mindre alt efter hvor meget rust man kan leve med. *S*

Også på afbetaling, hvis I ikke får 15.000 for den gamle, ved A1 biler kører med afbetalingsordninger.

http://www.dba.dk/daewoo-lanos-16-sx-aut/id-1003111844/
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 21-09-2013 kl. 13:46.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 14:26   #13
Hani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Hani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skriver : "og jeg kan ikke sige nej, så jeg ender altid med at tvinge mig selv til at køre.."

Men er det kun automatgearet der gør forskellen, eller har du generelt svært ved at klare at køre..

En ny ansøgning og evt anke kan jo tage år.. så i mellemtiden ville jeg nok sælge den I har uden automatgear og købe en med.. man kan sagtens finde en nysynet bil med automatgear for under 15.000, og sikkert mindre alt efter hvor meget rust man kan leve med. *S*

Også på afbetaling, hvis I ikke får 15.000 for den gamle, ved A1 biler kører med afbetalingsordninger.

http://www.dba.dk/daewoo-lanos-16-sx-aut/id-1003111844/

Hej Pip
Jeg kan ikke køre i min nuværende bil, grundet det dårlige knæ, så jeg er i meget smerte når jeg skifter gear, og smerterne smitter så af på ryggen. Det ender så med at jeg får krampe fra knæet opad - virkelig ubehageligt og det sker hver gang.

Jeg vil prøve at kigge på biler, kan være jeg er heldig og finde en passende familiebil. Tak for linket.

Sidst redigeret af Hani; 21-09-2013 kl. 14:41.
Hani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 14:44   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ergoterapeut betyder....

Kære Hani.

"Ergoterapi betyder iflg. ordbogen lægeordineret behandling med beskæftigelse af syge og handicappede, og Gry pointerer igen og igen, at kernen i ergoterapi er aktivitet - at muliggøre aktivitet.

Her har en uddannet ergoterapeut bragt dig i en uventet, særdeles ubehagelig situation, som kan skyldes eet af to.

Helt bevidst, da vedkommende godt kender konsekvensen af en borger søger en trivsels invalidebil iht Servicelovens §114 og som munder ud i netop din situation.

Anden mulighed er at vedkommende ikke hverken har sat sig ind i lovgivningen eller ikke har erfaring til så en alvorlig arbejdsopgave.

Du gik til kommune og bad om HJÆLP!

Men modtog en lang næse, med inaktivitet!

"Gry pointerer igen og igen, at kernen i ergoterapi er aktivitet - at muliggøre aktivitet."

"AT MULIGGØRE AKTIVITET"

Ref.: http://www.ug.dk/flereomraader/inspi...oterapeut.aspx

"Vi møder ofte folk i krise, så vi har en masse psykologi på ergoterapeut uddannelsen"

Men svar på følgende spørgsmål:

Har du modtaget skriftlige afgørelser?

Har du anket disse inden præcis 28 dage?

Bruger du nogen form for hjælpemidler?

Har du gennemført en VEJLEDENDE køreprøve? Ved politi eller privat aktør?

Har DU på skrift at lægerne mener at tiden ikke er til operation, af dit knæ?

Medicinforbrug?

Hvor i landet bor du ca?

Har du søgt aktindsigt i ALT fra læger kommunen hospitaler?

Er du alene?

Modtager du hjemmehjælp?

Modtager du pt nogen form for optræning eller vedligeholdstræning?

Er du opereret for dine prolapser?

Hvor sidder de?

Har du udfald? Lammelser, dropfod etc.

Betaler du dette efter gældende regler 60%? (fysioterapi)

Hvis, individuel eller holdtræning?

Hvilken fremtidshorizont har lægerne sat for eventuel udskiftning af dit knæ?

Førtidspension er den bevilget før eller efter 2003?

Kramperne i dit underben stammer fra ryggen, så jeg vil mene, at din/dine prolapser sidder i lænden?

Hilsen Peter

PS Til din information kører jeg din tråd over i denne som et eksempel på hvor forberedt man skal være, når man søger om invalidebil, ellers kan sagen udvikle sig som din har gjort: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4678

PPS.: Til information. 2007 ved kommunesammenlægningen blev det vedtaget at ergoterapeuter i stor udstrækning skulle overtage socialrådgivernes arbejde, med bla ansøgninger til invalidebil. Spin, fagforeningssucces eller/og sund fornuft. Så kunne der fyres flere af de dyre socialrådgivere, trods deres længeregående uddannelse inden for den social lovgivning. Du ser muligvis en af konsekvenserne af dette.

Sidst redigeret af phhmw; 21-09-2013 kl. 15:41.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 16:21   #15
Hani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Hani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Hani.

"Ergoterapi betyder iflg. ordbogen lægeordineret behandling med beskæftigelse af syge og handicappede, og Gry pointerer igen og igen, at kernen i ergoterapi er aktivitet - at muliggøre aktivitet.

Her har en uddannet ergoterapeut bragt dig i en uventet, særdeles ubehagelig situation, som kan skyldes eet af to.

Helt bevidst, da vedkommende godt kender konsekvensen af en borger søger en trivsels invalidebil iht Servicelovens §114 og som munder ud i netop din situation.

Anden mulighed er at vedkommende ikke hverken har sat sig ind i lovgivningen eller ikke har erfaring til så en alvorlig arbejdsopgave.

Du gik til kommune og bad om HJÆLP!

Men modtog en lang næse, med inaktivitet!

"Gry pointerer igen og igen, at kernen i ergoterapi er aktivitet - at muliggøre aktivitet."

"AT MULIGGØRE AKTIVITET"

Ref.: http://www.ug.dk/flereomraader/inspi...oterapeut.aspx

"Vi møder ofte folk i krise, så vi har en masse psykologi på ergoterapeut uddannelsen"

Men svar på følgende spørgsmål:

Har du modtaget skriftlige afgørelser?

Har du anket disse inden præcis 28 dage?

Bruger du nogen form for hjælpemidler?

Har du gennemført en VEJLEDENDE køreprøve? Ved politi eller privat aktør?

Har DU på skrift at lægerne mener at tiden ikke er til operation, af dit knæ?

Medicinforbrug?

Hvor i landet bor du ca?

Har du søgt aktindsigt i ALT fra læger kommunen hospitaler?

Er du alene?

Modtager du hjemmehjælp?

Modtager du pt nogen form for optræning eller vedligeholdstræning?

Er du opereret for dine prolapser?

Hvor sidder de?

Har du udfald? Lammelser, dropfod etc.

Betaler du dette efter gældende regler 60%? (fysioterapi)

Hvis, individuel eller holdtræning?

Hvilken fremtidshorizont har lægerne sat for eventuel udskiftning af dit knæ?

Førtidspension er den bevilget før eller efter 2003?

Kramperne i dit underben stammer fra ryggen, så jeg vil mene, at din/dine prolapser sidder i lænden?

Hilsen Peter

PS Til din information kører jeg din tråd over i denne som et eksempel på hvor forberedt man skal være, når man søger om invalidebil, ellers kan sagen udvikle sig som din har gjort: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4678

PPS.: Til information. 2007 ved kommunesammenlægningen blev det vedtaget at ergoterapeuter i stor udstrækning skulle overtage socialrådgivernes arbejde, med bla ansøgninger til invalidebil. Spin, fagforeningssucces eller/og sund fornuft. Så kunne der fyres flere af de dyre socialrådgivere, trods deres længeregående uddannelse inden for den social lovgivning. Du ser muligvis en af konsekvenserne af dette.
Kære Peter. Her har du så svarene på dine spørgsmål

- Jeg ligger inde med selve afslaget på støtte til køb af bil, fra kommunen og har så også afgørelsen fra Fyns politi, hvori der står hvorfor man har vurderet at jeg ikke er egnet til at køre i bil med manuelt gear. To vidt forskellige vurderinger må jeg godt nok sige, de burde samarbejde lidt mere tænker jeg.

- Jeg modtog afslaget fra kommunen d. 25-7-2013. Jeg ankede ikke - tænkte at så må jeg blive ved med at køre i min egen bil, mere kan jeg ikke gøre. På det tidpunkt vidste jeg ikke, at jeg så 6 uger efter ville modtage et brev fra Fyns politi:
den 11-9-2013 ”(…) det anbefales, at kørekort til de(n) ansøgte kategori(er) fornys/ustedes med følgende særlige vilkår for så vidt angår køretøjets indretning og udstyr: 10-02/10.03 Automatgear eller elektronisk gear”

Alt for sent at anke! Derfor tog jeg så ind til ergoteraputen igen for at høre, om der kan gøres noget ved det her rod, han sagde de kan ikke give mig støtte til køb af bil, kun støtte til indretning, da jeg så fortalte ham at jeg ikke har råd til en bil model 2012-2013 svarede han, ”det kan vi desværre ikke gøre noget ved”

- Jeg har ikke været til en vejledende køreprøve, hverken ved politiet eller privat aktør. Fyns politi har baseret deres vurdering grundlæggende på baggrund af lægeattesten fra min læge. De så det nok ikke nødvendigt og kunne godt se udefra lægeattesten at jeg ER syg noK!


- Jeg har to stokke som jeg ikke anvender, da de forringer smerterne i mit venstre knæ, så jeg prøver at undvære dem.

- Jeg tager to slags medicin for blodtrykket, noget penodil og andet smertestillende medicin

- Jeg bor på Fyn, Odense.

- Jeg har ikke søgt aktindsigt.

- Jeg bor sammen med min kone og 4 børn. Modtager ikke noget hjemmehjælp. Min familie er der for mig, hvis jeg har voldsomme smerter, og som sagt er jeg (desværre) afhængig af min datter, hvis jeg ikke kan køre selv..og er nu fremover fuldstændig afhængig af hende nu hvor jeg ikke længere kan køre bil med manuelt gear.

- Jeg modtager ikke optræning.

- Jeg blev opereret i ryggen nogle år siden, grundet diskusprolaps – hjalp ikke, og derfor er jeg i dag førtidspensionist. Blev førtidspensionist i 1999-2000 Kan ikke helt huske det. Jo, smerterne er i lænden.

- Min læge forslog som sagt udskiftning af knæet, men så det ikke passende pt, grundet min alder og fordi jeg er overvægtig. Han forslog at vente 3-4 år, evt tabe mig og lave øvelser, og hvis det ikke hjælper på smerterne i knæet, laves operationen til den tid. Jeg skal med andre ord lide i 3-4 år mere, både fysisk og nu også psykisk for jeg vil med garanti føle mig indespærret nu hvor jeg ikk længere må køre i min nuværende bil.

- Jeg har ikke udtalelsen fra min læge på skrift. Han sagde det mundtligt til mig, da jeg en dag var inde ved ham grundet voldsomme smerter i knæet.

Sidst redigeret af Hani; 21-09-2013 kl. 16:33.
Hani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 17:48   #16
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Du skal stadig tænke på at en ny bil med tilskud er meget dyr. (du skal stadig betale halvdelen)

Der er mange der får afslag, inklusive mig selv og vi har måtte bide i det sure æble og købe en brugt. Jeg bliver nødt til at køre i en gammel spand fra det forrige årtusind, for har ikke råd til andet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 18:13   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker en trivselsbil måske kommer til at koste måske 1500,- i afdrag om måneden.. jeg kender nogen der ligger omkring det beløb.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 20:14   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er en særdeles vanskelig situation..

Kære Hani

... du er havnet i.

Er det korrekt opfattet at du modtager "mellemste invalidepension" fra reglerne før 2003.?

Du oplyser: "Jeg har ikke udtalelsen fra min læge på skrift. Han sagde det mundtligt til mig, da jeg en dag var inde ved ham grundet voldsomme smerter i knæet."

Udskiftning af knæ holder ca 15 år før næste knæ er påkrævet, derfor har alderen en betydning, men så kommer det der afgør din sag: Vægttab, som er nævnt, som en behandlingsmulighed. Det taber du sagen på, desværre.

Mit råd til dig er at du skal søge aktindsigt omgående, ved hospitaler, læger, speciallæger samt kommunen. Kommunen har 10 kalenderdage til at du skal have modtaget aktindsigten.

DU skal vide ALT om hvad der er nedskrevet i din kommunale journaler, som er grundlaget for alle dine afgørelser.

Læger/hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Når du har modtaget alt og du har læs og forstået hvilket grundlag der er truffet afgørelse efter, herunder trivselsbil.

Så dukker der flere spørgsmål op.

Jeg opfordre dig kraftigt til denne aktindsigt, for at kunne bedømme om din eventuelle argumentation for en klage udover de fastsatte regler, som er strenge. Din sagsbehandler har jo nævnt denne mulighed, hvis du kunne fremvise argumenter derfor.

Desværre har du været for uerfaren til ansøgninger om hjælp. Den situation har de fleste af os været i.

Men en given ansøgning om hjælp ved det offentlige er som at begynde en højesteretssag, hvor de juridiske kolde dokumentationer gælder og intet andet.

Derfor aktindsigt hurtigst muligt.

De breve du har modtaget fra politiets sagsbehandler (en jurist) kontakt denne og bed om aktindsigt i hvad der nævnes i din sag, fordi politiet og sundhedsstyrelsen har besluttet, som de nu har. Her havde du også en frist til at komme med dine kommentarer, som du ikke benyttede dig af.

Den danske velfærd har ændret sig på væsentlige punkter.

Kommunen kan tvinge borgerne til:

Elektrochock, som en behandlingsmulighed.

Indtagelse af psykofarmica, trods risici ved Dystoni.

Operation af lumbal diskus-prolaps som en behandlingsmulighed.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Og for dit vedkommende tab af vægt, hvis der findes en lægefaglig vurdering at diagnosen vil have et gunstigt forløb, derved.


Vægttab.

Bruges også som en behandlingsmulighed...... men, altid meget sent i forløbet, således at en given sag så kan kører halve og hele år med fastholdelse af borgeren, helst på kontanthjælp.

Yderst sjældent bliver en kraftig borger oplyst herom de første gange de mødes med deres sagsbehandler. Men altid belejligt sent i sagsforløbet.

Det er hvad du er oppe imod, desværre.

Glem aldrig, at en ankefrist er 28 dage på minuttet!

Mit råd til dig:

Søg aktindsigt.

Vurder om der er oplysninger du ikke kendte til eller direkte forkerte.

Leg videre med tankerne om du selv skal finde en billig bil, hvor du får hjælp til automatgear, varmefyr uden fjernbetjening, invalideskilt, spejle og hvad du ellers har behov for.

Noter de kørselsbehov ned til mindste detalje.

Udfyld et smerteskema.

Se under "Nyttige link"

Når du har læs og forstået alt i dine aktindsigter vender du tilbage med nye spørgsmål.

Men uanset hvad skal du også lege med tanken om at tabe dig, til indenfor normal BMI. Hvor Helvedes let for en som altid har vejet det samme. Men det er og vil blive brugt imod dig fremover det er 100% sikkert.

Men et liv uden mulighed for at komme ud, skal der laves om på. Tag det roligt og lad os se hvad aktindsigte giver af spørgsmål.

Odense kommune tilhører den del hvor lovgivningen om sagsbehandlingsfrister samt skærpelse fra Folketinget IKKE er love de ønsker at følge. en lille sidebemærkning fra min side af
http://www.odense.dk/topmenu/kommune...t%20skema.ashx

Information fra Ryk.dk
http://www.ryk.dk/bilguide

Jeg fik ikke bil.
http://www.ryk.dk/bilguide/jeg-fik-ikke-handicapbil

On the Road Again
http://www.ryk.dk/alle_boger

Scleroseforeningen:
http://scleroseforeningen.dk/soeg?se...xt=invalidebil

Læs denne tråd igennem bagfra, der findes god faktaviden:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4678&page=34

Angående dine spasmer/lammelse/smerter i dit underben, når du bruger det ved kørsel anbefaler jeg dig at forsøge at få gjort noget ved. Jeg har nøjagtig gennem år haft det samme problem, derfor har jeg automatgear i min trivselsbil grundet mine prolapser, så jeg ved hvad jeg taler om, du.

Gen- og vedligeholdstræning
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Håber du kan bruge mine råd til noget konstruktivt.

Bedste hilsner

Peter

PS. Du oplyser:

"min kone som også lider af diskusprolaps 5 steder i ryggen, kan ikke køre," I har da rigtig raget til jer, der skal jo også være noget til os andre, du.

Hvordan kommer din kone rundt?
Arbejder hun, eller?
Her var der muligvis en mulighed for at hun kunne søge således at hele familien kunne blive hjulpet?

http://scleroseforeningen.dk/netraad...-k%C3%B8rekort

"Det er ikke en betingelse for bevilling af handicapbil, at man selv har et kørekort. Der kan godt bevilges støtte til bil, hvor en anden er fører af bilen.

Betingelserne for støtte til bil skal være opfyldt og der skal være mulighed for at en anden/andre kan køre bilen; det kan være ægtefælle, ledsager/hjælpere."

Sidst redigeret af phhmw; 21-09-2013 kl. 21:34.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 21:59   #19
Hani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Hani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Hani

... du er havnet i.

Er det korrekt opfattet at du modtager "mellemste invalidepension" fra reglerne før 2003.?

Du oplyser: "Jeg har ikke udtalelsen fra min læge på skrift. Han sagde det mundtligt til mig, da jeg en dag var inde ved ham grundet voldsomme smerter i knæet."

Udskiftning af knæ holder ca 15 år før næste knæ er påkrævet, derfor har alderen en betydning, men så kommer det der afgør din sag: Vægttab, som er nævnt, som en behandlingsmulighed. Det taber du sagen på, desværre.

Mit råd til dig er at du skal søge aktindsigt omgående, ved hospitaler, læger, speciallæger samt kommunen. Kommunen har 10 kalenderdage til at du skal have modtaget aktindsigten.

DU skal vide ALT om hvad der er nedskrevet i din kommunale journaler, som er grundlaget for alle dine afgørelser.

Læger/hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Når du har modtaget alt og du har læs og forstået hvilket grundlag der er truffet afgørelse efter, herunder trivselsbil.

Så dukker der flere spørgsmål op.

Jeg opfordre dig kraftigt til denne aktindsigt, for at kunne bedømme om din eventuelle argumentation for en klage udover de fastsatte regler, som er strenge. Din sagsbehandler har jo nævnt denne mulighed, hvis du kunne fremvise argumenter derfor.

Desværre har du været for uerfaren til ansøgninger om hjælp. Den situation har de fleste af os været i.

Men en given ansøgning om hjælp ved det offentlige er som at begynde en højesteretssag, hvor de juridiske kolde dokumentationer gælder og intet andet.

Derfor aktindsigt hurtigst muligt.

De breve du har modtaget fra politiets sagsbehandler (en jurist) kontakt denne og bed om aktindsigt i hvad der nævnes i din sag, fordi politiet og sundhedsstyrelsen har besluttet, som de nu har. Her havde du også en frist til at komme med dine kommentarer, som du ikke benyttede dig af.

Den danske velfærd har ændret sig på væsentlige punkter.

Kommunen kan tvinge borgerne til:

Elektrochock, som en behandlingsmulighed.

Indtagelse af psykofarmica, trods risici ved Dystoni.

Operation af lumbal diskus-prolaps som en behandlingsmulighed.

Og for dit vedkommende tab af vægt, hvis der findes en lægefaglig vurdering at diagnosen vil have et gunstigt forløb, derved.


Vægttab.

Bruges også som en behandlingsmulighed...... men, altid meget sent i forløbet, således at en given sag så kan kører halve og hele år med fastholdelse af borgeren, helst på kontanthjælp.

Yderst sjældent bliver en kraftig borger oplyst herom de første gange de mødes med deres sagsbehandler. Men altid belejligt sent i sagsforløbet.

Det er hvad du er oppe imod, desværre.

Glem aldrig, at en ankefrist er 28 dage på minuttet!

Mit råd til dig:

Søg aktindsigt.

Vurder om der er oplysninger du ikke kendte til eller direkte forkerte.

Leg videre med tankerne om du selv skal finde en billig bil, hvor du får hjælp til automatgear, varmefyr uden fjernbetjening, invalideskilt, spejle og hvad du ellers har behov for.

Noter de kørselsbehov ned til mindste detalje.

Udfyld et smerteskema.

Se under "Nyttige link"

Når du har læs og forstået alt i dine aktindsigter vender du tilbage med nye spørgsmål.

Men uanset hvad skal du også lege med tanken om at tabe dig, til indenfor normal BMI. Hvor Helvedes let for en som altid har vejet det samme. Men det er og vil blive brugt imod dig fremover det er 100% sikkert.

Men et liv uden mulighed for at komme ud, skal der laves om på. Tag det roligt og lad os se hvad aktindsigte giver af spørgsmål.

Odense kommune tilhører den del hvor lovgivningen om sagsbehandlingsfrister samt skærpelse fra Folketinget IKKE er love de ønsker at følge. en lille sidebemærkning fra min side af
http://www.odense.dk/topmenu/kommune...t%20skema.ashx

Information fra Ryk.dk
http://www.ryk.dk/bilguide

Jeg fik ikke bil.
http://www.ryk.dk/bilguide/jeg-fik-ikke-handicapbil

On the Road Again
http://www.ryk.dk/alle_boger

Scleroseforeningen:
http://scleroseforeningen.dk/soeg?se...xt=invalidebil

Læs denne tråd igennem bagfra, der findes god faktaviden:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4678&page=34

Angående dine spasmer/lammelse/smerter i dit underben, når du bruger det ved kørsel anbefaler jeg dig at forsøge at få gjort noget ved. Jeg har nøjagtig gennem år haft det samme problem, derfor har jeg automatgear i min trivselsbil grundet mine prolapser, så jeg ved hvad jeg taler om, du.

Gen- og vedligeholdstræning
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Håber du kan bruge mine råd til noget konstruktivt.

Bedste hilsner

Peter

PS. Du oplyser:

"min kone som også lider af diskusprolaps 5 steder i ryggen, kan ikke køre," I har da rigtig raget til jer, der skal jo også være noget til os andre, du.

Hvordan kommer din kone rundt?
Arbejder hun, eller?
Her var der muligvis en mulighed for at hun kunne søge således at hele familien kunne blive hjulpet?

http://scleroseforeningen.dk/netraad...-k%C3%B8rekort

"Det er ikke en betingelse for bevilling af handicapbil, at man selv har et kørekort. Der kan godt bevilges støtte til bil, hvor en anden er fører af bilen.

Betingelserne for støtte til bil skal være opfyldt og der skal være mulighed for at en anden/andre kan køre bilen; det kan være ægtefælle, ledsager/hjælpere."
Kære Peter!
Jeg takker mange gange herfra! Dejligt med mennesker som dig!
Jeg vil selvfølgelig søge aktindsigt, Jeg gad virkelig godt se, hvilke journaler sagsbehandleren ligger inde med og på hvilke baggrund han har vurderet min sag. Kan jeg søge om aktindsigt uden at skulle forklare hvorfor ?
Hvis nu jeg kan se at noget ikke stemmer overens med sagsbehandlerens vurderinger og de journaler jeg skaffer fra min læge, kan det betale sig at søge trivelsesbil igen?


Min kone har slet ikke kørekort, og at køre bil er nok det sidste hun tænker på - hun vil være til fare for sig selv og andre i trafikken som hun selv siger. Hun lider af nervebetændelse i højere arm, knæproblemer som mig, diabetes, højt blodtryk, diskusprolaps 5 steder i ryggen (ingen mulighed for operation) og lider nu af psykiske problemer også. Offentligtransport volder hende ikke andet end smerter og atter smerter. I dag er hun sygemeldt. Hun er 110% afhængig af mig og min datter.

Jeg sidder nu og tænker om det kan lade sig gøre at være to om at søge om bill? er det overhovedet en mulighed? For som du skriver, så vil det helt klart hjælpe hele familien hvis vi får et ja.

Sidst redigeret af Hani; 21-09-2013 kl. 22:06.
Hani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 22:09   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, ingen begrundelse for aktindsigt.

Kære Hani.

Aktindsigt ved de offentlige er en lovbunden ret, som skal effetueres efter 10 klaenderdage, som Folketinget ikke har valgt som en tilfældighed. De 10 kalenderdage er fordi den er alvorlig og kan have stor indflydelse på en ankefrist som er 28 dage på sekundet, også lovbunden.

Husk vi er i en "retssal" med lovgivningen som fællesnævner.

Din kone behøver ikke at have kørekort for at få bevilget invalidebil. Jeg tænker dig som driver, hvor du selv bekoster de ca 25 kilo på automatgear.

Men først aktindsigt, så spørgsmål og så videre vurdering om hvad I skal gøre.

For god ordens skyld vil jeg oplyse at jeg er af den mening at ingen, absolut ingen, skal have så meget som een krone af det offentlige, hvis ikke man er berettiget, men også at alle skal have det Folketinget har lovgivet om. Hverken mere eller mindre.

Men læs nu alt igennem og tag det roligt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalidebil Hanne555 Alt det andet 8 01-03-2013 10:38
invalidebil sukkertop Hjælpemidler til handicappede 2 28-10-2011 19:32
Invalidebil nemsey Alt det andet 2 16-03-2010 10:27
Invalidebil Harbo Hjælpemidler til handicappede 0 22-02-2010 19:34
Invalidebil Kims Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-12-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension