K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2013, 13:27   #1
Miss-crone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2013
Lokation: 5000
Indlæg: 3
Styrke: 0
Miss-crone er ny på vejen
Tilskud til køb af bil

Jeg er lige blevet ringet op af Odense Kommune, at jeg er bevilliget Tilskud til køb af bil, samt til at få aut. gear i. Bilen skal være med høj indstigning.

Er der nogen herinde der har forslag til hvilke biler der typisk bliver bevilliget til?

Jeg har en bil nu, hvis værdi er ca 45.000 kr - har I erfaring med at forhandleren vil tage den i bytte, og er det så den samlede pris på den nye bil der bliver tilbage, eller kan jeg bruge pengene som en slags udbetaling af min del at betalingen til den nye bil?? Sådan at restbeløbet bliver delt ud på de 6 år som lånet løber?

Undskyld mine mange spørgsmål, men er ret ny i "gamet" :-)

Mange hilsener fra Anette
Miss-crone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 14:03   #2
adder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
adder er ny på vejen
Køb af bil

Jeg tror de vælger en fiat ducato eller ford transit eller ligende. Men det vigtigeste er jo at du kan sidde godt i bilen så du har medindflydelse selv om de skal finde den billigeste løsning.

Da jeg fik bil sagde jeg til forhandleren at jeg jo havde en stor udbetaling idet kommunen betalte det meste(resten betalte jeg selv - ekstraudstyr) og så havde jeg jo en anselig udbetaling og det godtog han. Din bil kan bruges som betalting for evt. større motor eller ekstraudstyr som kommunen ikke dækker.
Sådan gjorde jeg i hvert fald
adder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 14:12   #3
Miss-crone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2013
Lokation: 5000
Indlæg: 3
Styrke: 0
Miss-crone er ny på vejen
Tak for et hurtigt svar:-)

Da min sygdom er progressiv (Syringomyeli, en rygmarvsskade som er ustabil) kommer jeg nok til at sidde i kørestol på et tidspunkt, men forhåbentligt ikke før efter de 6 år jeg skal have denne bil - så mon ikke de siger jeg skal have en alm. personbil?

Og er det muligt at få en bil på gule/papegøje plader, altså som Van? Og ville det overhoved være en fordel nu vægtafgiften ikke skal betales? De er jo noget billigere i indkøb end en alm. personbil er ..
Miss-crone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 19:54   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tænker, at der er en eller anden instans, som kan vejlede om hvilken bil, der er mest hensigtsmæssig til netop dig.

Findes der ikke en forening ell.l. for handicappede, som kan vejlede om dette?

For en del år siden fik min (nu afdøde) far en hjerneblødning, og så vidt jeg husker, så var det den motorsagkyndige, som han var til ny køreprøve hos, som gav min far et godt råd m.h.t. valg af bil.

Jeg søgte på "invalidebil", og noget af det første jeg fandt var dette: http://www.handicare.dk/auto-danmark/

Søg gerne selv videre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 21:40   #5
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Hej

Hvis det er det "alm" tilskud på de ca. 25000,00 kr. er der intet krav til hvilket mærke du vælger eller hvad du bytter med eller hvordan du betaler den!! Bilen må dog max være 12 mdr. gammel.


Når du så har købt bilen går du på kommunen med slutsedlen og så får du pengene udbetalt.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 22:01   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.739
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Miss-crone.

Her finder du svar på alle dine spørgsmål.:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=Stoktofte

Gem du selv dine penge, du får ud af salget, af din gamle bil. Disse penge har intet med din nye bevilget invalidebil at gøre. Som jo bevilges rentefrit og efter nærmere fastsatte regler om hvad du skal betale om måneden de næste 6 år.

Den bil du får bevilget nu, skal fremtidssikret til at dække dine behov 6 år frem i tiden.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 09:15   #7
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Ang køb af bil

Lidt information ang bil.
Jeg fik tilkendt bil med automatgear, jeg fik en bevilling på knap 200000 kr, men valgte selv at betale noget mere og få den bil som passede mig bedst. Jeg fik tilbud fra kommunen om en fiat ducato, men den kan jeg ikke køre i, pga mine skader, jeg aftalte således med kommunen at jeg fandt den bil som bedst passede til mig, kommunen skulle så bare godkende den, men ellers ingen problem i dette. Men spørg hvor meget du har at købe på, har du ikke være ude at prøve nogle biler med en sagsbehandler fra sundhedsafdelingen i Odense? Det plejer de at gøre, således at de kan vurdere hvilken model der passer bedst til dig. Men sørg for at få den som du kører bedst i og sidder bedst i, samt husk at få alt skrevet ned, især såfremt at du skal have speciel indretning i bilen.
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 20:32   #8
Miss-crone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2013
Lokation: 5000
Indlæg: 3
Styrke: 0
Miss-crone er ny på vejen
Tak til alle for gode svar, er allerede blevet meget klogere:-)
Hende fra Odense kommune, der ringede til mig for at fortælle at jeg var blevet godkendt til bil, er på ferie indtil starten af juni, så der kontakter hun mig igen for at aftale en dag hvor vi kan prøve biler.
Endnu engang tak:-)
Miss-crone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskud Stueplanten Alt det andet 9 27-11-2011 14:14
Tilskud til en bil? Molly67 Hjælpemidler til handicappede 13 09-09-2011 06:15
Tilskud Dinky67 Dit og Dat 7 18-03-2011 10:06
tilskud til medicin Bassemanden Alt det andet 4 30-06-2010 22:00
Ang. Tilskud docholiday Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension