K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2011, 01:16   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Vovse: Tja, jeg er nu uddannet socialrådgiver, men jeg underskriver mig med "arbejdsmarkedsrådgiver", da det er min titel ift. mit aktuelle job.

Med en uddannelse som socialrådgiver, så kan jeg jo lave mange forskellige ting, indenfor forskellige brancher, og derfor synes jeg det er mere nøjagtigt at underskrive mig som det jeg er ansat, og ikke det som jeg er uddannet. Men hvis folk så spørger, hvad der da sker en gang imellem, så kan jeg jo fortælle, hvilken uddannelsesmæssig baggrund jeg har.
Det kan jeg da godt se, at du har ret i.

Mens jeg selv kæmpede med kommunen syntes jeg, at det var lidt "sjovt", at se hvordan de forskellige sb'ere underskrev sig, jeg har haft både sagsbehandlere og socialrådgivere, og en enkelt som brugte flere forskellige titler, først var hun sagsbehandler, så var hun sagsformidler, til sidst var hun diplomsagsformidler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 01:19   #52
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for linket ricky, og en go ting/oplysning kan jo aldrig gentages for ofte

...Og NETOP derfor min mand spurgte ind til det hele dog uden at få et relevant lovligt svar!

(det kostede os 50.000kr, et udgift til advokat som Sorø KOmmune påduttede os..laaaaaang historie, men tjek under mit nick navn og læs om du har lyst )

Jamen, andersine, det er da også ok at du synes din titel skal være sådan men jeg har da svært ved at forstå hvorfor du "skjuler" din officielle uddannelse? Øhh...det behøver man da ikke være flov over vel...

(personligt er jeg ikke til titlers "statis" men må da tilstå at lige præcis i det offentlige regi syns jeg det er rart at vide hvem der har ansvaret.)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 01:21   #53
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg ville nok lave min signatur på brevene sådan her:

Navn Efternavn
stillingsbetegnelse BLA BLA
Socialrådgiver
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 01:22   #54
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg ville nok lave min signatur på brevene sådan her:

Navn Efternavn
stillingsbetegnelse BLA BLA
Socialrådgiver
Så ved man da også hvad/hvem man har med at gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 01:27   #55
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jep, ricky, det syns jeg bare ser super ud

(ps: tjek lige DUHK´s hjemmeside ud, må lige "prale" af at jeg spurgte til hvorfor de ikke oplyste titlerne på deres medarbejdere/rådgivere....dette ER nu ændret og det syns jeg bare er ok ikk)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 01:53   #56
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har brev fra anden aktør med kommunens logo.. og deres eget navn indflettet længere nede i højre side, hvor også sagsnr og lign står..

jeg har endda et brev fra jobcenter hvor der står at jeg får ny sagsbehandler pga travlhed og at jeg pga kontorlokalemangler kan risikere at møde sagsbehandler ude i byen.. men ikke direkte at det er anden aktør..

det forhalede så min sag i endnu et år... måske var det det som var meningen at holde mig på kontanthjælp længere endnu..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 03:13   #57
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm, det relle problem er vel; at betegnelsen <>socialrådgiver<> ikke er en beskyttet titel... -mange bruger jo "titlen" selv om de ingen uddannelse har, ikke er færdiguddannet eller har en helt anden uddannelse fx HK'er

Men selvfølgelig vil det være en klar fordel med en autorisation... -så vil alle disse mange ulovlige afgørelser fra sagsmishandlerne jo kunne straffes, hvilket desværre IKKE er tilfældet i dag


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 11:31   #58
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bettina Post vs Jesper Tynell

Statsautoriserede socialrådgivere.

I fortsættelse af denne tråd kan man på P1 Orientering hører følgende debat:

Bettina Post vs Jesper Tynell

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../27/175656.htm

"Kommunerne bryder år efter år loven i over halvdelen af sagerne, når de f.eks. anbringer børn udenfor hjemmet eller tvangsplacerer ældre eller demente på plejehjem.
Men selvom rapport på rapport dokumenterer ulovlighederne, har det ingen konsekvenser for kommunerne.

Det er sådan set heldigt. Det mener formanden for de socialrådgivere, der ude i kommunerne står for sagsbehandlingen i de sociale sager. Hun mener, at både børn og gamle risikerer at få ringere hjælp, hvis kommunerne f.eks. blev trukket i statsrefusion eller på anden måde fik et økonomisk rap over nallerne, hver gang de ikke har papirarbejdet i orden."

Personligt har jeg stor respekt for fagforeningskvinden Bettina Post, som i enhver offentlig debat har svært ved at skjule sin empati for de mennesker, som det egentlig handler om: borger/børn der skal hjælpes.

Hjælpes iht til den lovgivning, som Folketinget har vedtaget.

Her er det et faktum og dokumenterbart at enhver debat, (som denne i P1), analyse, rapport, TV-debat, Ombudsmands rapporter, artikler etc ALTID ender ud med undskyldninger, årsager, pegen finger væk fra en selv.

Der findes altid en årsag til at netop lovgivningen inden for det sociale og børne område ikke kan/skal overholdes.

At tage ansvar betyder at man er stærk nok til også at påtage sig skyld. Ref Kirkegaard.

Derfor skal socialrådgiverne være statsautoriserede.
Her skal de lære at påtage sig ansvaret og skylden.
Samtidig med at deres fagforening (Bettina Post) bag lukkede døre, igangsætter krav om arbejdsforhold som medlemmerne er tilfredse med.
Hvor mange sager de skal have vedkommer ikke de svage eller handicappede.

Socialrådgiverne har ikke en døjt mere travlt end andre borgere i dette land og skal ikke blive ved med at finde "undskyldninger" for ikke at overholde lovgivningen. Alene at Dansk Socialrådgiverforening har set sig nødsaget til at udgive bøger der skal hjælpe til med at forstå og undgå ulovligheder.

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=180

hvor budskabet er hvordan socialrådgiverne kan undgå at komme i klemme!

"Med denne guide i hånden kan du læse om, hvordan du undgår at komme i klemme, fordi du skal arbejde på en måde, der er i modstrid med loven eller på kanten af den."

Hvad med at udsende en bog der hjælper socialrådgiverne med at agerer imod ulovligt pres fra omgivelserne? ( læs embedsmandsledelserne ) og ikke om hvor dan den enkelte undgår at kommer i KLEMME.

Hilsen Peter

CC Jesper Tynell
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 11:41   #59
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Som jeg læser det hæfte, så er det jo netop for at hjælpe socialrådgiverne til at sige nej, når der kommer ulovlige krav fra ledelsen (tit og ofte den økonomiske ledelse).

Det vedkommer i aller højeste grad den enkelte implicerede borger, hvor mange sager en borger har.

Hvis du hyrer en murer, ønsker du jo heller ikke at han/hun farer rundt mellem 10 forskellige projekter på samme dag, med risiko for at han blander byggetegningerne sammen, køber de forkerte materialer til de forkerte projekter, og generelt mister hele overblikket.

Jeg er overbevist om at mange af de "fodfejl" der sker ude i kommunerne er fordi at den enkelte sagsbehandler ikke har overblikket længere, og derfor blander papirer og lignende sammen, når der f.eks. skal laves aktindsigter.

Jeg er enig i at kommunerne skal være MEGET bedre til at tage ansvar for de fejl de laver, og især dem som ankenævnene og statsforvaltningerne påpeger. Og der bør være konsekvenser.
Hvad de konsekvenser skal være, har jeg ikke nok viden til at kunne foreslå, men jeg tænker jo at hvis en kommune gentagne gange begår samme ulovlighed, så måske noget med at man sender en "taskforce" ud i den pågældende afdeling, for at holde dem på det rette spor?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 12:01   #60
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej......

Kære Ricky

Hæftet er fremstillet for at hjælpe socialrådgiverne med ikke at komme i KLEMME.

Men når du skriver som du gør begynder den samme film at kører igen og igen og igen. Snak, møder, Taskforce etc.

Jeg hvisker bare over fra det ene hjørne, lige så forsigtigt jeg kan:

Skal lovgivningen overholdes?

Du bruger ordet "kommunen" skal tage ansvar og dermed konsekvens.

Hvem er kommunen?
Hvem præcist sidder ved skrivebordet og er 100% sikker på at vedkommende ikke overholder en given lovgivning?
Hvem tager ansvar for det?
Hvem tager skylden på sig?

Faktuelt er det en kendsgerning at Tilsynet ALDRIG har brugt deres ret til sanktioner i sociale sager hvor lovbrud pågår. ALDRIG!

HVORFOR mon?

Godt eksempel du kommer med muren. Det er netop det denne tråd handler om.

Muren er ikke autoriseret. Han kan højest risikere et "Syn og Skøn" hvis han laver dårligt arbejde.

Derimod VVS-Kloakmesteren
EL-Installatøren.
Rådgivende ingeniør

.... er autoriserede, fordi her ønsker samfundet en skærpet ansvarsfordeling pga alvoren i arbejdet.

Her kan en bygherre ikke sige til den Rådgivende Ingeniør: De spær du har valgt til svømmehallens tag er for dyre. Find nogle billigere.

Nej siger ingeniøren...... fordi han godt ved at han kan blive draget personligt til ansvar, hvis taget styrter ned. Han skal følge Bygningsregelmentet/lovgivningen.

Derfor er ingeniøren autoriseret.

Socialrådgiveren er ikke autoriseret endnu,...... derfor findes dette som er den FØRSTE lov der bliver brudt i alt for mange sagsbehandlinger, eksempelvis. Stille, roligt, bevidst og kynisk, fordi borgeren først opdager det senere:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Som vi ved, har vi et system, hvor unge socialrådgivere/sagsformidler/sagbehandlere, kommunalt ansatte eller ansat i private firmaer der KRÆVER dokumentation for klinter/patienter og deres neuro-kirurger INDEN store og alvorlige rygoperationer, om hvordan deres ARBEJDSEVNE er efter en given operation.

Et sådan system vil jeg bekæmpe med alle lovlige midler og derfor kræver jeg statsautoriserede socialrådgivere der kan og skal tage ansvar og skyld, på deres skulder.



Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-12-2011 kl. 13:56.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension