K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2008, 11:26   #21
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Hej igen Web

Sandt, som du siger... vildt at man ikke kan få tilskud når det er en "medicin" man har så hårdt brug for! men det er desværre min bitre realitet!

Jeg kan hverken få arbejde uden at bruge de cremer, men samtidig har jeg ikke råd til at holde min hud ved lige når jeg er på kontanthjælp. Dejlig ond cirkel!

Min læge gør alt for at jeg kan få kronikertilskuddet, han er sågar så flink at han uden tvivl vil hjælpe med sygemelding. og at forsvare min tilstand over for kommunen. han har været med som læge vidne ved en høring om jeg virkelig var syg. (Også der jeg blev placeret på en match 4 i KH systemet)

tror bare ikke der er noget at gøre for mig og kronikertilskuddet, men er stadig igang med at udarbejde en ansøgning til enkeltydelse. og håber jeg kan få nogle ting dækket deraf...

oh well...

må hænge i! kommunen giver jo heller ikke op!
de snyder os hver dag.

Kayel
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 11:33   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at skrive noget om, at det vil forbedre din restarbejdsevne betydeligt, hvis du kan få bevilget tilskud til cremerne.

Kommunerne vælter i penge, de kan bruge af under beskæftigelseslovgivningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 13:21   #23
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Problemet er at det er en garanti jeg ikke kan give nogen...
eftersom det ikke kun er cremer der gør udslaget!
lidt noget møg..

det eneste jeg faktisk kan sige til kommunen som garanti er, at hvis de betaler for min creme, at jeg faktisk måske ville ha et rådighedsbeløb på over 100 kr i måneden!


Sidst redigeret af Kayel; 12-09-2008 kl. 14:26.
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 13:55   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kayel.... du behøver ikke at citere, når det er indlægget lige ovenfor (web vil gerne spare plads i databasen).

Nå, ja. Det kan jeg godt se, at det ikke holder.

Så finder vi da bare på en anden formulering, som passer ind i Beskæftigelseslovgivningen.

Du kan skrive noget i retning af:

At du ikke har råd til at købe disse cremer. Hvis du IKKE bruger disse cremer, er det en BARRIERE i forhold til arbejdsmarkedet, jvf. din ressourceprofil.

(At du har FLERE barrierer, er en anden sag. Dette er jo blot een af dem, og kommunen SKAL "fjerne" barrierer.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 14:28   #25
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Hvad er en ressourceprofil forresten...

så vidt jeg har forstået er det en profil for hvor stor chance jeg har for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, og hvorvidt jeg skal på Førtidspension eller i flex job?

er det nogenlunde rigtigt?
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 19:42   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Er ressourceprofil anvendes på borgere, hvis arbejdsevne er truet.

Du kan læse noget om det her:

http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...vagtseende.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2009, 18:54   #27
Nila84
På vej til at lære K10
 
Nila84s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 16
Nila84 er ny på vejen
Hej Kayel

Nu ved jeg ikke om alt ting er gået i orden, kan se din tråd er 4 måneder gammel...

Anyway, jeg sidder med den samme sygdom som dig, er også på Kontanthjælp MEN får dog støtte til min medicin OG til mine fugtighedscremer. Tænkte at jeg måske kunne hjælpe lidt?

Jeg er 24 og har meget svær atopisk dermatitis. Jeg har været på KH siden efteråret 2003 og har hele tiden været i Matchgr. 4.
Helt fra starten af, snakkede jeg med kommunen om mine merudgifter ifm. min eksem. Jeg bruger i gennemsnit 640,- kr. om måneden på medicin OG på creme. Disse penge får jeg refunderet af kommunen. (Det er 7.700,- kr. om året - I runde tal).
Jeg får tilskud efter den gamle §84, som nu er §100.

Jeg går ganske simpelt på apoteket / Matas / what ever og køber mine produkter, når jeg synes jeg har fået skrabet nok kvitteringer sammen, laver jeg en lille "udgifts oversigt" og ligger den i en kuvert sammen med alle kvitteringerne og sender dem til min økonomi sagsbehandler (man har jo to forskellige!) og ca. 2 døgn efter, står det fulde beløb på min konto.

Sådan har det fungeret siden start af, hvor jeg selv søgte om økonomisk støtte ifm merudgifter grundet sygdom, og har endnu ikke haft problemer med det.

Jeg har dog også Kronikertilskud på Protopic og Kenakutan (Kan ikke lige huske hvordan det staves )

Ellers kan jeg sige, at jeg i de 5 år jeg har været på KH har haft 4 forskellige sagsbehandlere, jeg er dog aldrig "startet" forfra med nogen af dem, da de alle bare har læst min journal igennem inden de kontaktede mig.

Af de 7.700,- kr. jeg bruger om året som merudgifter går de knap 2.000,- kr. udelukkende til medicin som er receptpligtigt, de 4.200,- kr. går udelukkende til fugtighedscremer og de resterende 1.500,- kr. går til specielle produkter, som speciel hårshampoo uden parfume mm, bomuldshandker som jeg sover med om natten samt elastik bind til "omvikling", diverse engangshandsker osv osv.

Jeg skifter ca. hver 4. dag min fugtighedscreme da jeg ved flere dages brug med den samme creme udvikler en "overfølsomhed" overfor den, så jeg har altid 4 forskellige fede fugtighedscremer til at stå
Derudover er der maaange ting jeg er allergisk overfor, kan fx nævne: Uld, acryl, visse typer af microfiber og fleece, parfume (i meget høj grad), kemikalier (virkelig et NO GO), stærke lugte fra blomster og andet grønt, stærk bil os, visse typer af madvarer som tomat, citrus og kartofler. Osv osv... Listen er uendelig lang... næsten


Jeg kan dog psykisk ikke holde til at gå hjemme uden noget at lave, så mine forældre har betalt for et brevskolekursus som jeg tager. Det tager i gns. 4 år (jeg skal dog bruge en hel del mere tid på det, da jeg ofte er "syg" pga. eksemen) og kostede knap 9.000,- kr.
Kommunen ser det som en slags selvvalgt aktivering og det er åbenbart et stort plus i min bog.

Lige pt. er jeg igang med den afsluttende behandling på mit Hudhospital og skal så igang med at søge en Førtidspension.
Jeg går konsultation på hospitalet hver 2. måned og har prøvet SÅ meget forskelligt af behandlinger: Røde bade, tjære bade, wet wrap, hormoncremer (stort set fra ALLE fra gruppe et til tre) og også Protopic, pille kure (Prednison, Imurel, Sandimmum, CellCept (<- Shit det var en kras kur)... og så mange andre jeg ikke lige kan huske.

Så var jeg i lysbehandling i 3 måneder men valgte at stoppe det, da jeg fik migræne anfald efter hver behandling, og med 3 behandlinger om ugen er det ikke fedt.
Så har jeg været på Imurel i et år og derefter CellCept i 4 måneder... Det var slemt, jeg var kronisk syg de 4 måneder og mine levertal var slet, slet ikke gode, så det stoppede vi hurtigt med igen.

Nu skal jeg så starte op med Imurel og Sandimmun på samme tid, når det så ikke virker, som det højst sandsynligt ikke gør, da jeg har prøvet begge præparater før uden effekt, kan min læge endelig sige til kommunen at NU er de færdige, NU kan de ikke tilbyde flere behandlingsformer og så håber jeg at der kommer lidt skub i tingene...


Har også brugt et år hos diverse alternative behandlere; Biopat, Homiøpat, akkupunktør og 3 andre som ikke havde desiderede "titler"
Det virkede slet ikke, men både jeg og mine forældre blev da betydeligt "fattigere"

Skriv endelig hvis du mener jeg kan svare på et spørgsmål, så må vi se hvordan det hele sker. Regner med jeg får en mail når der er besvarelse i denne tråd, men aner det ikke, da jeg lige har oprettet mig som bruger for at svare på denne tråd
Nila84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2009, 19:11   #28
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Thumbs up

FLOT
Nila84, der kan gå et stykke tid inden Kayel læser din post herinde, så hav tålmodighed med og vid at din indsats allerede er blevet værdsat. Alle der hjælper med herinde er store plusser for all der måske bare læser men ikke tør poste eller registrere sig, så måske er der et par af vore gæster der kan få hjælp af dine informationer allerede nu
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2009, 22:29   #29
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej..
jeg tænkte på om cremen proprolis fra aloe vera, forever living.. er afprøvet af rækken af cremer..
den er meget fed, og fyldt med aloevera og proprolis.. jeg har ikke nogen speciel eksem, men har meget tørre hænder om vinteren og bruger den creme. og så har man 90 dages returret på cremen, hvis ikke den lever op til forventningen.. det eneste du skal er at finde en forhandler og høre nærmere..
ps. jeg skrev en pb til trådstarter, så måske får han besked i sin indbakke om at der er skrevet i tråden..
gode tanker til jer.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 02:07   #30
Nila84
På vej til at lære K10
 
Nila84s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 16
Nila84 er ny på vejen
Neurosmølf: Jeg væbner mig med tålmodighed
Imens vil jeg så finde ud af, HVAD det egentligt er jeg er blevet medlem af

Huldra: Jeg tror du er kommet til at skrive en PB til mig og ikke trådstarter Forstod ikke så meget af din besked før jeg læste dit svar i denne tråd
Nila84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beder om hjælp til at flytte til Spanien AnnaOlsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 27-08-2012 15:45
Beder om jeres hjælp..! ViviJe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 26-08-2011 16:58
Når man beder om aktindsigt stinni Alt det andet 8 11-06-2010 19:34
Jeg beder lige om jeres hjælp... Razmo Dit og Dat 23 06-12-2008 01:18
Scleroseforeningen beder om hjælp! phhmw Dit og Dat 0 18-10-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension