K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2017, 19:50   #11
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Mjo. Efter 5 meget lidt vellykkede arbejdsprøvninger, en asperger-diagnose og nu en ADHD (der har vi den springende opmærksomhed) osv..... mener man stadig, at der er MASSER af job til mig derude.
Der er aldrig nogen, der har sagt, at jeg var doven, men jeg fungerer åbenbart ikke som det forventes.
Man var sur og vrangvillig i kommunen.

Den sagsbehandler, der stak mig en plade er jeg sluppet fra og han laver noget andet nu - fopr jeg er ikke den eneste, der har klaget.
Om at jeg manglede en diagnose....ca 7 år siden - og det var en sagsbehandler. En jurist har sagt det siden - for 4 år siden: Du har en masse problemer, som hver især vil kunne forkastes på papiret. Der mangler en samlet diagnose - en sygdom, som ikke er til at fornægte. Sådan en har jeg ikke.



Juristen, der så på hele sagen og tyndede den ud til overskuelighed, sagde oven i købet: Det her er lige til et sagsanlæg! - men dertil kommer det nok ikke.

Måske skulle man prøve en sidste gang, for der er jo ikke job til mig...INTET!... og der er kun et (pinefuldt) år tilbage i cirkus, til jeg kan søge folkepension.
Glem alt om diagnoser. Systemet er nemlig meget bedre til at vurdere om du er rask, og det er de, så tag dig sammen!
De såkaldte sundhedfaglige, læger, fysser og ergoer er revnende ligeglade.
De har jo et jo et velbetalt job som nikkedukker, hvor de skal please kommunen, og de tjener fedt på at sidde i Rehabiliterings Nævn, men de gør det ikke for dig.

At der skal indhentes LÆ 165 og 265 er kun symbolpolitik, men af og til er nogle få heldige og de løber med lottokuponen.
Der er intet konkret og dokumenteret hvordan de gør, men trods alt skal der være nogle få der hvert år, som trækker de rigtige 7 tal ud.

Der er folk som kan meget, som får pension, og folk der er hamrende syge som ikke får.
Sådan er det jo.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2017, 21:09   #12
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg fandt dette link i facebookgruppen jobcenterets ofre
du kan da kontakte Anna Mee Allerslev og anmode om at din sag bliver genoptaget problemet er bare om du får mulighed for at klage over afgørelsen hvis de kommer frem til det sædvanlige resultat.

Citat:
Anna Mee Allerslev
I går kl. 17:34

Det er ulykkeligt, når en meget syg borger får afslag på førtidspension.

Jeg har lige læst en hjerteskærende sag, hvor jeg ville ønske, vi kunne tilkende førtidspension med det samme. Men loven og reglerne er meget hårde og dikterer, at kommunerne skal dokumentere, at borgeren overhovedet ikke kan arbejde meget grundigt og længe, før vi kan give en syg borger førtidspension. Vi har derfor en række frustrerende sager, der først og fremmest gør ondt på den syge borger og de pårørende, men som også er frustrerende for kommunerne.

Jeg forstår godt, at folk er sure på mig over, at jeg ikke tvinger embedsmændene til at give førtidspension til de folk, som jeg selv også synes bør få en. Men jeg kan ikke som ansvarlig politiker tvinge mine embedsmænd til at handle imod loven. Vi bor i et retssamfund, og her er loven altid øverst. Også selvom de bilder folk andet ind på Christiansborg nogen gange.

Jeg har derfor sendt et brev til beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen og gjort ham opmærksom på problemet. Beskæftigelsesministeren kan ændre reglerne, hvis han vil. Vi får opbakning fra mange af de andre kommuner, blandt andet Aarhus, Odense og Aalborg, der også mener, at reglerne er uklare og utrolig hårde. Så jeg håber, at Troels Lund Poulsen vil handle nu.

Ministeren har startet med at invitere på kaffe. Jeg kommer selvfølgelig og vil gøre mit bedste for at overbevise ministeren om, at han skal bruge sin magt og sit store apparat til at ændre lovgivningen. Det skal være klart for alle - både kommuner og dem, der dømmer kommunerne - at man ikke behøver at afprøve og dokumentere, at åbenlyst syge borgere ikke kan arbejde, men i stedet kan give dem en førtidspension hurtigt.

I København har både beskæftigelsesudvalget og socialudvalget længe arbejdet for at blive hurtigere og bedre til at tilkende førtidspension. Siden den nye lov trådte i kraft, har vi afsat 100 mio. kr. til at sikre, at der er flere hænder og kompetencer, end dem vi fik fra staten, til opgaven. Vi har også lavet flere politiske aftaler, der sætter en klar retning, blandt andet med en taskforce, der både undersøger og handler på indsatsen.

Men jeg er enig med dem, der er frustrerede. Vi skal gøre mere. Derfor er jeg glad for, at det ser ud som om, at der er flertal for at afsætte flere ressourcer til førtidspensionssagerne, så vi kan afklare sagerne hurtigere, og så vi ekstraordinært kan behandle klagerne hurtigere end i dag. I morgen mødes vi i beskæftigelsesudvalget kl. 16, og jeg håber meget, at vi kan lave en aftale, der giver området flere ressourcer.

Hvis du selv er syg og har fået afslag på førtidspension – eller kender nogen i den ulykkelige situation – må du meget gerne skrive til mig. Jeg kan ikke love, at du får medhold i din sag, men jeg lover, at fagfolkene ser på din sag igen og giver dig et svar så hurtigt som muligt.

Del gerne, hvis du kender nogen, der har brug for hjælp og/eller vil have fokus på problemet.

https://www.information.dk/indland/2...rloeb?lst_frnt
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2017, 21:13   #13
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg fandt dette link i facebookgruppen jobcenterets ofre
du kan da kontakte Anna Mee Allerslev og anmode om at din sag bliver genoptaget problemet er bare om du får mulighed for at klage over afgørelsen hvis de kommer frem til det sædvanlige resultat.
hvem er de fagfolk??
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2017, 16:11   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
....blob....

~ ~ ~
><)))'>
~ ~ ~ ~ ~

Vi svømmer videre...
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension