K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2015, 11:50   #1
Fattig ftp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Fattig ftp er ny på vejen
Kan de med tilbagevirkende kraft nedsætte førtidspensionen i kr udbetalt p måned.

Hej K10.
Ja som så mange gange før er vi nu igen nervøse for vores indtægts grundlag. Vi er to førtidspensionister der lever sammen og har fået pension mellem 2003 - 2012.
Vi frygter stramninger igen og at de nedsætter udbetalingen af pensionen med op til 3000-4000 kr p førtidspensionist p måned.

Jeg stiller ikke spørgsmål om kontanthjælp eller folk i flexjob eller revalidering, men kun om dem der har fået førtidspension før 2013.

kan de lave om så vi får meget mindre udbetalt efter alle valgløfter og brud som sædvanligt.

Vi har jo før været bange bla da vi skulle have pension osv.

Og hvis de strammer reglerne, er det så med tilbagevirkende kraft for alle os med pensionen......

Vi kan dårligt få det til at løbe rundt nu.....

Forbandede politikere.........
Fattig ftp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 12:21   #2
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fattig ftp Se meddelelser
Hej K10.
Ja som så mange gange før er vi nu igen nervøse for vores indtægts grundlag. Vi er to førtidspensionister der lever sammen og har fået pension mellem 2003 - 2012.
Vi frygter stramninger igen og at de nedsætter udbetalingen af pensionen med op til 3000-4000 kr p førtidspensionist p måned.

Jeg stiller ikke spørgsmål om kontanthjælp eller folk i flexjob eller revalidering, men kun om dem der har fået førtidspension før 2013.

kan de lave om så vi får meget mindre udbetalt efter alle valgløfter og brud som sædvanligt.

Vi har jo før været bange bla da vi skulle have pension osv.

Og hvis de strammer reglerne, er det så med tilbagevirkende kraft for alle os med pensionen......

Vi kan dårligt få det til at løbe rundt nu.....

Forbandede politikere.........
Js det håber jeg heller ikke så vil jeg være at finde i Danmark igen med retten til boligsikring m.m håber det ikke....god søndag
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 12:35   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Umiddelbart tænker jeg ikke at han er ude med riven..

http://www.dr.dk/nyheder/politik/vid...rtidspensionen

"Lars Løkke Rasmussen brugte samtidig anledningen til at understrege, at Venstre ikke bryder sig om det forslag som Dansk Arbejdsgiverforening fremlagde i begyndelsen af måneden. Et forslag som blandt andet peger på, at førtidspensionister skal skæres i ydelsen og have deres sager reevalueret.
- Jeg har lagt mærke til, at DA har været ude med et forslag. Det har vi sagt, det bryder vi os ikke om, det er ikke vores forslag."

"Clement Kjersgaard spurgte under interviewet, om Venstre ønsker at indføre et loft over førtidspension, og til det svarede Løkke:
- Nej, jeg har lige siddet og afvist, at vi har nogen plan om at pille ved førtidspensionen."
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 13:22   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tror ikke, det sker.¨

Du skriver tilbagevirkende - det vil der jo aldrig være tale om. Det vil i givet fald ske fra een eller anden dato og fremad - uanset, hvornår man er tildelt pensionen.

Men tror, du kan slå koldt vand i blodet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 13:50   #5
Flex64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Flex64 er ny på vejen
Hej
Enig med Stampe. Jeg er stadig dybt rystet over at man kan finde på at ansætte Jørn Neergaard som ny beskæftigelsesminister. Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på om DA forslagene fra april i virkeligheden var en "forklædt" prøveballon opsendt i samarbejde med Venstre. Men. Slå koldt vand i blodet. Alt vedrørende fleks og førtidspension er forligsstof. Dvs., at for at der kan ændres i disse skal alle forligspartierne være enige. DF var ikke med i forligskredsen. Hvis den nye regering alligevel vil gå ind og pille ved noget, skal den opsige forliget. Derefter kan der ikke ske noget før efter et nyvalg. Der er dog i forliget aftalt et serviceeftersyn i 2017. Prøv at se dette link:http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&...68cEAgs8PTUI3g
Flex64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 15:55   #6
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Kan også være der menes, gælde alle FTPer. Nuværende som fremtidige med "tilbagevirkende".
På dette område er der jo typisk ikrafttrædelses datoer, i 2003/2013 m.v

(har stribe lidt skrevet)

Sidst redigeret af hejhejhej2; 28-06-2015 kl. 16:04.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 16:16   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
HUSK lige meget hvem der er beskæftigelsesminister, skal vedkommende finde 90 i folketinget der stemmer for lovforslaget, før det kan vedtages.

Og som det allerede er nævnt, så kan en lov aldrig virke med tilbagevirkende kraft på den måde at man skal betale penge tilbage.
Mener heller ikke at de kan tage førtidspensionen fra folk hvor den er bevilliget.
Om de kan ændre satserne fremover for folk der allerede har fået tilkendt førtidspension ved jeg ikke.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 16:51   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jo de kan reelt lovligt tage FTP fra alle efter 2003 ...alle før 2003 er fredet ...ikke efter 2003...

Men tvivler på folk bare lige mister deres FTP . Uden grund ...nen de kan gøre det

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 17:14   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Jo de kan reelt lovligt tage FTP fra alle efter 2003 ...alle før 2003 er fredet ...ikke efter 2003...

Men tvivler på folk bare lige mister deres FTP . Uden grund ...nen de kan gøre det

Stribe FTP
Hvilken forskel er det der gør at man kan tage FTP fra folk der har fået det tilkendt efter 2003? Altså på hvilket grundlag?

Hvis man har fået tilkendt FTP efter de nuværende regler, så kan de vel ikke bare ændre reglerne, og så fratage pensionen med de nye regler som grund?
Tror jeg får forklaret mig forvirrende, så prøver lige at sige det på en anden måde:
Hvis man sagde at man med nuværende regler skulle have arbejdsevne på under 2 timer om ugen, og man derved har fået tilkendt FTP. Så hvis de laver en ny regel med en time om ugen, kan de vel ikke bare sige at dem der så HAR fået tilkendt pensionen, men som kan arbejde f.eks. 1½ time får frataget deres pension?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 17:37   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Stribe er du ikke sød at forklare mig hvorfor og hvordan de KAN fratage os der er tilkendt fp efter 2003, og ikke dem der er tilkendt før 2003?

jeg forstår det ikke for før 2003 fik man jo tilkendt fp med en arbejdsevne der lå væsentligt højere end os der bla. er tilkendt ved den nye reform.

hvor har du det fra at de kan gøre dette?

nysgerrige og stærkt bekymrende hilsner
og god søndag til dig STribe
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension