K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2018, 19:36   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Enkeltydelse

Er der nogle der ved hvad reglerne er for enkeltydelse når man er samboende? Må kommunen medregne samlevers indtægt?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 21:50   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Samlevers indtægt skulle ikke indgå ved vurderingen af behovet for hjælp til babyudstyr til ansøger.

Der kunne højst ydes hjælp til anskaffelsen af babyudstyret med et beløb svarende til halvdelen af udgiften, idet samlever, der også var far til barnet og boede sammen med barnet, havde forsørgelsespligt over for barnet og dermed skulle bidrage med et beløb svarende til hanshalvdel af udgiften."
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152930

Her er søgt om en udgift de skal deles om, men selv da, må samlevers indtægt ikke medregnes. Der må de højest halvere udgiften.

Hvis du nu søger enkeltydelse til en fælles udgift, tænker jeg at det samme vil gælde (vand/el/varme f.eks.)

Om de så skal medregne de udgifter du reelt betaler til, eller de skal tage jeres fælles udgifter og dele 50/50, det er jeg ikke helt sikker i, så har spurgt en der ved det.
For ellers ville den ene bare kunne betale alle udgifterne, og så ikke have råd til det vedkommende søger om, mens den anden så har et kæmpe rådighedsbeløb.
Kunne også være at der er stor forskel på jeres indtægter, og udgifterne er super høje, og i så på helt retfærdig vis, ikke har delt udgifterne 50/50

Jeg fik det svar, at som udgangspunkt deler man jeres udgifter 50/50, og bruger det i beregningen af dit rådighedsbeløb
Hvis i hver især betaler f.eks. hver jeres mobil, deler de dog næppe den op. Men husleje, vand/el/varme, internet osv
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension