K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2012, 09:34   #1
fidusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
fidusen er ny på vejen
Advokat hjælp når kommunen igen laver underlige ting

Hej alle på K10.
Er helt ny her på siden, faldt over den der jeg søgte information omkring min situation.
Jeg har diagnosen Paranoid skizofreni, og har været sygemeldt siden jeg var 18, er 24 nu, har dog været i det psykiatriske behandlings system siden jeg var 15.
Jeg er som sådan ved at søge førtidspension, på opfordring af min behandler.
Startede med at søge på det forhenværende og fik afslag pga manglede psykiatrisk speciallæge rapport.
Dette er et år siden. Derefter begyndte jobcentret på sagen og fik i november 2011 lavet en special læge rapport.
I januar begyndte selve processen med at få lavet min resurseprofil.
Har et møde med sagsbehandleren i januar hvor hun fortælle at hun har alle de oplysninger hun skal bruge.
Og så går vente tiden i gang, efter 3½ måned kontakter jeg hende igen da jeg ved at de kun har 3 måneder, og undrede mig over den ekstra tid.
Hun er så sygemeldt og snakker med en af hendes kollegaer som vil kigge på det men hun kan godt se at det allerede der har taget for lang tid, hun lover at ringe tilbage hurtigste muligt når hun ved mere. Der går endnu 14 dage og så ringer min egen sagsbehandler tilbage, vi skal lige mødes og snakke om hvad der skal ske, tager min behandler med til mødet, for en sikkerhedsskyld.
Hvilket viste sig at være en meget god ide, da hun prøvede at trække det endnu mere ud, hun var stadig ikke færdig med min profil.
14 dage efter mødet modtager jeg så min profil, bruger 3 dage på at gennemlæse og skrive på,og aflevere den tilbage.
der går så igen næsten 14 dage og jeg modtager så i går et brev om at min sag har været på teammøde og at de ikke vil sende til ned til pensionsteamet.
Begrundelse: Manglede aflast til min datter igennem familiesektionen, og at min sygdom kan forbedres med en kontaktperson.
Hvilket ikke hænger sammen med noget!?
Vi har en aftale med familiesektionen om at vi bruger min far og hans kæreste som aflastning 1-2 gange i måneden så vores datter ikke behøver at komme ud til fremmede.
Og ang. kontaktperson valgte de selv at fyre hende jeg havde haft fast i 3 år, og prøvede kun 1 gang på at give mig en ny som jeg ikke kunne med, dvs. deres fejl at jeg ikke har en, i hvert fald kommunens fejl.
Jeg står så og aner ikke hvad jeg skal gøre, men vi tænker at en advokat måske er på sin sag?
Har i ellers nogle gode råd eller ideer til hvad jeg skal stille op?
Både hende der lavede special læge rapporten og jobcentrets egen læge siger at der ingen tvivl er om at jeg skal have ftp, kun sagsbehandlerne der åbenbart ikke forstår det!?

Håber i kan hjælpe eller komme med nogle positive historier der kan hjælpe på mit humør, for ender med at gå udover min datter og vores lille familie hvis der ikke snart sker noget godt sygdommen er langt fra blevet bedre det sidste år
fidusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 10:21   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skriver du ikke hvilken ydelse du er på?

Hvis du er på kontanthjælp....så ville jeg i denne situation prøve at søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag igen...

Du skriver jo at den lægerapport som manglede og som du fik et afslag på....er der nu...

Det sidste afslag du har fået er jo kun et afslag på at de vil sende sagen videre til pensionsnævnet....

Når og hvis du søge sådan en paragraf 17 på det foreliggende grundlag så skal du aflevere den personligt og huske at få en kvittering på at du har afleveret den....så du har dokumentation på datoen du har afleveret den...

Når den er afleveret....så SKAL din sag sendes hele vejen til pensionsnævnet og du vil få en afgørelse på om du er berettiget til en førtidspension...

Det eneste de må fortage sig.....er at opdatere din ressourceprofil....når du søger på det foreliggende grundlag...

Det kræver selvfølgelig at hele sagen er godt nok belyst....hvis de skal godkende dig til pension.....men sådan som du skriver.....så siger du at det er den...

Jeg vil ikke tro at en advokat ville kunne hjælpe dig noget videre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 11:47   #3
fidusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
fidusen er ny på vejen
Tak for svaret. Jeg er på kontanthjælp ja.
Jeg tænker bare om de i pensionsnævnet ikke vil kigge på jobcentrets begrundelse og bare uden videre give afslag fordi de mener jobcentret må have gjort det godt nok? Efter et par år i systemet har jeg ikke meget tiltro tilbage til at det fungere.
fidusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 18:08   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fidusen Se meddelelser
Jeg tænker bare om de i pensionsnævnet ikke vil kigge på jobcentrets begrundelse og bare uden videre give afslag fordi de mener jobcentret må have gjort det godt nok?
Det vil vise sig :-)

Webmasters råd er godt, efter min mening, da du nu har det manglende i din sag.

Har du noget at miste ved ikke at søge?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 22:54   #5
fidusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
fidusen er ny på vejen
Okay.. må have fat i min behandler og snakke med hende om hjælp til det..
Tak for de hurtige svar, rart at vide at man ikke er alene om at komme i klemme i systemet.. så tror man lidt mere på at det kan lade sig gøre at få en ftp..
fidusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 00:11   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal sørge for at få din aftale i forhold til aflastning på skrift, så du kan sende det med.. samt noget omkring kontaktpersonen.

For ja, du kan sagtens få afslag med den begrundelse selvom det er helt urimeligt..

Er der lavet en arbejdsprøvning ?

For ellers er det også en af de ting der giver afslag..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat hjælp søges telefonmanden Dit og Dat 11 15-01-2013 15:03
Hjælp til....en masse ting! Ninja Hjælp til Forum Brug 39 29-10-2012 16:15
særydelse hjælp til andre ting rolle Alt det andet 2 29-01-2009 00:36
gode råd søges i dag eller i morgen da kommunen kommer tirsdag og laver skema med mig pjuske Alt det andet 13 07-01-2009 14:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension