K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2013, 11:30   #1
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Fra arbejdsprøvning til rehab.møde

Hvor lang tid er der gået fra i har afsluttet en arbejdsprøvning til der var kaldt til rehab. møde omkring jeres fremtid?

Jeg har været i arbejdsprøvning sammen med nogle andre, som kunne fortælle at når de sluttede arbejdsprøvningen, så havde deres sagsbehandler samlet deres sag, så den kom med på rehab. møde indenfor 14 dages tid, en enkelt indenfor en uge.
Her sidder jeg så med udsigten til 3-5 mdr inden det sker for mig (min arbprøvning blev afsluttet for en mdr siden, og har siden intet hørt) - sagsbehandleren mente at jeg kunne være heldig at have en afgørelse på det i marts/april mdr - om jeg kan få fleks (som om ) eller ressourceforløb.

Som en der bliver ramt af gensidig forsørgerpligt pr 1/1, er jeg selvfølgelig dybt frustereret over at det trækker i langdrag, da GF har nogle alvorlige konsekvenser for mig og min familie.

Hvad er i andres erfaringer?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 17:54   #2
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Min arb prøvning stopper på fre og jeg skal i teamet d 9 dec.. min sag gik hurtigt også fordi jeg bliver ramt af gf
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 18:18   #3
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Ja det er et godt spørgsmål ;-)

Min arbejdsprøvning sluttede midt i Juli. Var til møde 10/9 og fik at vide jeg skulle til møde i rehab team og indstilles til fleks og at der ville gå to måneder.
Fik ordnet lægeattesten hurtigt og har intet hørt siden!! Har ikke engang fået papirerne til gennemlæsning endnu ej heller indkaldelse til mødet.

Pyh det er lidt stressende, ISÆR pga GF ikke?

Mvh
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 18:23   #4
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Rigtigt godt spørgsmål

Jeg sidder i samme situation og kunne egentlig også godt tænke mig at vide det....

Jeg afslutter min pratik om 14 dage, og hvis jeg så må komme for rahabiliteringsteamet, så er det først derefter at min sagsbehandler vil samle mig sag og jeg må få lavet en lægevurdering af egen læge.. har fået at vide at den ikke er gyldig hvis den bliver lavet før sektionsleder har givet tilsagn om rehabiliteringsteamet. men håber ikke det kommer til at tage lang tid, for efter egne beregning så har jeg kun 2 mdr tilbage med sygedagpenge..
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 19:01   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Østergaard Se meddelelser
Jeg afslutter min pratik om 14 dage, og hvis jeg så må komme for rahabiliteringsteamet, så er det først derefter at min sagsbehandler vil samle mig sag og jeg må få lavet en lægevurdering af egen læge..
Jeg synes det er naturligt at man venter med at udfylde rehabiliteringsplanens forberedende del, til praktikken er forbi... ellers er det jo svært at få det hele med.
Der skal også udfyldes en LÆ265, som er en del af materialet til rehabiliteringsteamet.

Fra vi vidste at jeg skulle til rehabiliteringsteam til jeg var der første gang gik der 2 måneder (men der var også diverse ferie, læge, jobkonsulent mm)
Der var så gået koks i indstillingen, hvorfor jeg ventede endnu en måned på næste møde.

Bare papirarbejdet fra sagen blev sendt fra jobcenteret til rehabiliteringsteamet kunne afholde mødet, var en process på en måned.

Anden gang var det også en måned.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 20:44   #6
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Ved mig gik der præcis en måned
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 22:54   #7
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg må så rette mig selv, ikke en mdr siden jeg stoppede, men 2 - hukommelsen ryger under pres.
Men jo pokkers stressende at vide at man er på en deadline, inden GF.. Jeg spurgte til det under et møde med min sagsbehandler i august, og fik bare beskeden om at jeg jo bare kunne tage et job på nogle få timer, og at de ikke kunne gøre noget for at fremskynde min sag.. Latterligt!
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 23:42   #8
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Hold da op Jassie. ..du var vist heldig ;-)

Tak for denne tråd whattodo. Den fik mig til at indse at der er gået 4 1/2 mdr siden min arbejdsprøvning sluttede og stadig intet. Vi kan jo ikke bare tage et job...hvis vi kunne det, var der jo ingen grund til at være sygemeldt og bede om hjælp til afklaring...
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 10:46   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I bør alle skriftlig spørge til, hvornår I kan forvendte at der sker noget.

Se evt omkring sagsbehandlingstider, i jeres kommune, for udredning oa.

Evt. klage videre op i sytemet, for urimmelig lang sagsbehandlingstid.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 15:24   #10
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg har fået svar fra min sagsbehandler idag.
Min sidste samtale med hende var i slut august.

Hende svar er firkantet;
Hun får andet job - jeg skal have ny rådgiver fra 1/1.
Jeg kan forvente at blive kaldt ind i januar.

Hvis jeg kender reglerne, så har man krav på samtale hver. 3 mdr - dét bliver overskredet. Jeg er ikke dummere end at jeg godt ved at jeg bliver syltet lige pt
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension