K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 22:17   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Altså de der grupper ,er det ikk lige meget om man 1 til 5 eller 1 til 3 alt er jo på

resurce profilen,den er vel stadig afgørnde for hvad der kan forlanges af folk og hvad

der er brug for af indsats..

Men jeg tager det som det kommer og tager en dag af gangen..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 22:48   #22
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men jeg tager det som det kommer og tager en dag af gangen
ja vi kan ikke øgre så meget andet
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 00:14   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Jeg har sat mig meget ind i div regler vedr. fleksjob, det er således også mig selv der har bedt om en ergoterapeut, fordi muligheden er der i fleksjob (og andre job). Ved et fleksjob, er det dog 100 % omkostningsfrit for arbejdsgiver.
Allerede der er du jo et KÆMPE skridt forand langt de fleste. SUPER at du har en god sagsbehandler det er guld værd *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 07:46   #24
1nylone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Haderslev
Indlæg: 1
Styrke: 0
1nylone er ny på vejen
grufuldt sandt

Desværre overgår virkeligheden nærmest end vildeste fantasi.

Tilsyneladende kan vi på ledighedsydelse sendes ud i hvad som helst uden nogen almindelig adgang til at anke.

I går mødte jeg så op tilinformationsmøde vedr. et "tilbud", som jeg mod tog med posten i fredags. Et tilbud, hvor den klare koncekvens for udeblivelse er at ledighedsydelsen mistes.

Bimlende naiv og godtroende - ja de evner har jeg i behold. Fine og gode evner i nogle sammenhænge. Det er bare ikke særlig kløgtigt at have tillid til at et discount-forløb indkøbt af jobcentret kan være positivt.

Da jeg kom til tiden var lokalerne, som informationsmødet skulle afholdes i allerede mere end stopfulde. Der var indkaldt 60 mennesker til undervisningslokaler, der maks kunne rumme 30. Luften var tung - meget tung og dårlig. Folk sad nærmest på skøddet af hinanden, så min plads ved døren med adgang til frisk luft var helt fin.

Konsulenten, som orienterede os om forløbet er sikkert et udemærket og dygtigt menneske, men han leverer ikke mere vare, end kommunen betaler ham for. Så frem for at fortælle en masse om, hvordan denne "kursus"-udbyder kan hjælpe os i job fortalte han om, hvor hyggeligt vi skulle få det, hvor rare de var i firmaet og hvor dejligt det var med gratis kaffe til alle, så meget vi kan drikke.

Beklager, men jeg synes ikke at kaffedrikning og hygge er det jeg trænger mest til - og slet ikke tre dage om ugen. Det gode er, at det kun er 10 timer (vi er alle godkendte til fleks-job) og at timerne er samlet på ugens tre sidste dage. Her er tale om et godt gammeldags opbevaringstilbud.

Min sagsbehandler fastholder, at dette tilbud er et rimeligt tilbud, og nævner lidt i forbifarten, at jeg jo mener, at niveauet er for lavt. Hun hævder og at jeg ikke kan anke. Det generer min retsfølelse, at en sådan afgørelse ikke kan ankes.

Et eller andet sted påvirker det mig også, at dette tilbud findes rimeligt til mig. Hallå..... det vil altså sige, at en universitetsuddannelse suppleret med en seminarieuddannelse er gået helt sporløst hen over mig? At jeg har udviklet mig til en lallende idiot? Det kan jeg slet ikke få til at passe med, at konsulenten i går stod og sagde, at vi var langt mere end vores begrænsninger. Den lille krølle kendte jeg godt til, da jeg kom og før jeg fik svar på min mail til sagsbehandler. Efter svaret fra sagsbehandleren, kan jeg da godt bringes i tvivl.

Jeg ved godt med mig selv, at jeg ikke er intelligensmæssigt underfrankeret. Det er forrygende usundt for mig at blive behandlet som en tåbe. *** jeg får ondt i maven bare ved at skrive om det her.
1nylone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 11:20   #25
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
så var jeg til sundhed træning/aktivering som de siger er på mine vildkår osv efter hun prøvede at presse mig ca 10 gange vhis ikke mere var jeg ved at explodere af raseri sagde fatter du minus jeg har papir øvelser fra experter osv der siger havd jeg må kan skal og ikke må har også sagt bare trække vejret gør ond idag så skal ikke lave noget men aligevel skulle hun presse på igen hvis det er sådan det skal være ender det sgu med vi får det meget mere dårligere.og ikken ok med det ventede jeg over 1 time på der skulle komme en men hun kom ikke hun havde mere travlt med at hjælpe en med en projektor så er spændene på hvad min sagsbehandler siger når hun svare tilbage
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 16:48   #26
Jytta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Jytta er ny på vejen
Jeg syntes da at du skal skrive til din sagsbehandler og bede om at få på skrift at det ikke kan ankes, så vidt jeg er orinteret så kan alle beslutninger fra kommunen ankes og det gælder også aktivering.

Lige som det skal fremgå af kontrakt hvad formålet er med aktiveringen og hvordan den forventes at kunne få dig tættere til arbejdsmarkedet, jeg er flekser og har heldigvis ikke oplevet det som mange af jer skriver om.

Men det er da helt sikkert at jeg ville anke en sådan aktivering, en ting er en aktivering med et formål noget helt andet er en opbevaring.

Og under 74b fremgår det hvem der kan miste deres ledighedsydelse og der er ganske rigtig også hvis man nægter at tage en aktivering, med mindre man har en rimlig grund til ikke at ville tage den, og den grund kan jo så være at der ikke er noget formål med den.

Men skriv til din sagsbehandler og bed hende om at oplyse om hvilke § du er der efter om hun fastholder at du mister din ledighedsydelse hvis ikke du vil deltage, om hun fastholder at du ikke kan anke beslutningen om aktivering og bed hende om at henvise til alt relevant lovstof og §



Citat:
Oprindeligt indsendt af 1nylone Se meddelelser
Desværre overgår virkeligheden nærmest end vildeste fantasi.

Tilsyneladende kan vi på ledighedsydelse sendes ud i hvad som helst uden nogen almindelig adgang til at anke.

I går mødte jeg så op tilinformationsmøde vedr. et "tilbud", som jeg mod tog med posten i fredags. Et tilbud, hvor den klare koncekvens for udeblivelse er at ledighedsydelsen mistes.

Bimlende naiv og godtroende - ja de evner har jeg i behold. Fine og gode evner i nogle sammenhænge. Det er bare ikke særlig kløgtigt at have tillid til at et discount-forløb indkøbt af jobcentret kan være positivt.

Da jeg kom til tiden var lokalerne, som informationsmødet skulle afholdes i allerede mere end stopfulde. Der var indkaldt 60 mennesker til undervisningslokaler, der maks kunne rumme 30. Luften var tung - meget tung og dårlig. Folk sad nærmest på skøddet af hinanden, så min plads ved døren med adgang til frisk luft var helt fin.

Konsulenten, som orienterede os om forløbet er sikkert et udemærket og dygtigt menneske, men han leverer ikke mere vare, end kommunen betaler ham for. Så frem for at fortælle en masse om, hvordan denne "kursus"-udbyder kan hjælpe os i job fortalte han om, hvor hyggeligt vi skulle få det, hvor rare de var i firmaet og hvor dejligt det var med gratis kaffe til alle, så meget vi kan drikke.

Beklager, men jeg synes ikke at kaffedrikning og hygge er det jeg trænger mest til - og slet ikke tre dage om ugen. Det gode er, at det kun er 10 timer (vi er alle godkendte til fleks-job) og at timerne er samlet på ugens tre sidste dage. Her er tale om et godt gammeldags opbevaringstilbud.

Min sagsbehandler fastholder, at dette tilbud er et rimeligt tilbud, og nævner lidt i forbifarten, at jeg jo mener, at niveauet er for lavt. Hun hævder og at jeg ikke kan anke. Det generer min retsfølelse, at en sådan afgørelse ikke kan ankes.

Et eller andet sted påvirker det mig også, at dette tilbud findes rimeligt til mig. Hallå..... det vil altså sige, at en universitetsuddannelse suppleret med en seminarieuddannelse er gået helt sporløst hen over mig? At jeg har udviklet mig til en lallende idiot? Det kan jeg slet ikke få til at passe med, at konsulenten i går stod og sagde, at vi var langt mere end vores begrænsninger. Den lille krølle kendte jeg godt til, da jeg kom og før jeg fik svar på min mail til sagsbehandler. Efter svaret fra sagsbehandleren, kan jeg da godt bringes i tvivl.

Jeg ved godt med mig selv, at jeg ikke er intelligensmæssigt underfrankeret. Det er forrygende usundt for mig at blive behandlet som en tåbe. *** jeg får ondt i maven bare ved at skrive om det her.
Jytta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 19:36   #27
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jaja så er en ny uge startet på motiva i sidste uge lærte vi at tegne et spegl æg efter en psykolog havde forklare hvordan hvad blommen og hviden er idag havde vi konfligt hontering jeg kan så ikke lige se hvad det skulle hjælpe med med at komme i arbejde så det er bare sjovt lol sgu til grin ens sagsbehandler siger en ting de siger en helt anden ting sgu ikke rigtige kloge gad vide om fredag måske vi så skal fidne ud af hvilket dyr ligner os mest der er folk der slet ikke er afklaret osv

Sidst redigeret af superkok; 09-03-2010 kl. 19:39.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Storbyer i oprør mod regler for ledige Webmaster K10 Nyheder 0 14-12-2011 08:40
Nye regler for ledige fleksjobbere? isteen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 17 24-11-2010 21:16
Bunketransport for ledige . Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 1 13-04-2008 14:44
Over 100.000 ledige slås om 1.345 job zuza Manglen på Fleksjob 6 29-03-2008 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension