K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2009, 00:19   #71
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
tak

huldra....takker

hmmmmm tænke tænke.......

nogen der har prøvet eller ved hvordan man i mail / brev anmoder kommunen om at anmode mig om nye status erklæringer f.eks fra neurolog, og også om kommunen betaler

hvilke argumenter i har brugt? §§§ i loven osv
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 10:34   #72
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Dem du har hvis der er over 2 år gammel, kan du jo oplyse dem om at dine udtalelser er for gamle og i derfor bør indhente nogle nye.
Så man på den måde kan få opdateret din situation.

Hvis du ikke har fået lavet nogen, kan du sende en mail hvori du skriver at du synes at kommunen så få indhentet oplysninger på de områder.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 12:55   #73
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja den kan være lidt "kringlet".

Som jeg forstår dig er du fortsat sygemeldt så i min verden skal du vil følge sygedagpengeloven ikk´?

Altså, skal man følge op på din sag iflg sygedappengelovgivningen og jeg har forsøgt at gennemtrawle denne men ingen steder står der at borgeren kan forlange at kommunen indhenter nye oplysninger hmm...

MEN tilgengæld skal de jo være fuldt opdateret såå...det er jo nok et spørgsmål om vurdering fra sagsbehandlerens side(erindrer mig også at lægestanden/de kommunale lægekonsulenter har fralagt sig ansvaret og at det fuldt og helt er sagsbehandleren der vurderer hvor borgeren står i det hele )

Min mand har fx fået 3 helbredsattester/statusattester: den første forlangte sagsbehandleren hos min mands praktiserende læge, den anden forlangte sagsbehandleren også MEN det var pga af HENDES spørgsmål(VÆRD AT BEMÆRKE!) hos praktiserende læge og den 3 måtte han selv fremskaffe og betale(1700kr!)

Dette skete over en årrække på 8år og i al den tid havde sagsbehandleren PÅ INTET TIDSPUNKT indhendtet samtlige oplysninger fra fx speciallæger mm

Derfor var det nok også for hende en temmelig stor overraskelse at opdage at han havde fået 3 "nye" diagnoser oveni at slås med skønt hun påstod at være fuldt opdateret!!

Hvorfor man ikke kan insistere på at kommunen indhenter fx speciallægeerklæringer er jo nok gr resourcer.
Det var i hvert fald argumentet fra Jobcenterchefen i Sorø!

Tror at du må kontakte din egen læge(igen igen måske ) for at få ham eller hende til at henvise til en ny speciallægeerklæring mm.

Det blev til en lang sludder men håber der er noget af det du kan bruge
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 10:40   #74
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det er sagsbehandleren der vurderer hvilke oplysninger der skal indhentes. Har ofte været udsat for, at de ikke ville indhente status mv. på min opfordring/forespørgsel og der har de netop brugt begrundelsen, at det er dem der vurderer hvilke oplysninger der er relevante for sagen...

Har du anket sagen vedr. méngrad (til forsikringen) ??
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 11:34   #75
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af shylock Se meddelelser
huldra....takker

hmmmmm tænke tænke.......

nogen der har prøvet eller ved hvordan man i mail / brev anmoder kommunen om at anmode mig om nye status erklæringer f.eks fra neurolog, og også om kommunen betaler

hvilke argumenter i har brugt? §§§ i loven osv
Jeg har ikke kunne finde nogen love om det , men mon ikke man kan bruge den med at en sag altid skal være opdateret ...

Jeg ville hvis det var mig skrive til dem noget ala

Citat:
Jeg gør hermed opmærksom på at der er kommet nyt til min sag, der er yderlig sygdom forværringer (eller noget i den stil )

Derfor vil jeg anmode/anbefale at i henter en ny opdateret status attest ved læge det det eller det...

Jeg gør samtidig opmærksom på at ændringer i mit helbred er det og det og at det medføre det og det ...

dette bedes medtages i min sag så man fremover kan tage stilling til også de problemer der opstår som følge af de og de nye ting ..

Og jeg kan da kun opfodre til at man hente nye status attester da de gamle giver et uklart billede samt er forældet ..
Kan noget af det ikke bruges shylock ? i hvert fald får du gjort klart over for kommunen at der er nyt at det har nye konsekvenser og at det giver et nyt billede af dig (det skal jo selvfølgelig lægges ind i din sag ) på den måde kan de ikke senere komme og sige at de ikke havde det fulde kendskab til dit helbred ,du servede det jo på et sølvfad ..
  Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 16:24   #76
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
nyhederne?

hejsa

en kammerat ringede i fredags, han havde hørt i nyhederne kl 17 på radio 100.fm noget med gladsaxe kommune er kommet under tilsyn????

jeg har forgæves søgt på google, og intet fundet

nogen der kan hjælpe?
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 16:55   #77
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har med held engang skrevet til Radio 100 FM ang et indslag. De skrev tilbage og jeg kunne derefter hente det direkte på nettet.....

Måske er de stadig flinke??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 21:21   #78
mc07
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
mc07 er ny på vejen
hej vil lige sige at du har godt nok kæmpet og det er flot men men når ask kommer med en vurdering skal du nok osse kæmpe med forsinkingen dette skal jeg til efter at ask har komme men en vurdering af mine skader efter et mc uheld med en bil
mc07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 18:12   #79
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
så er jeg tilbage

hejsa

nu er jeg tilbage igen, med ny energi og positiv

jeg måtte "trække stikket ud" for 3 uger siden, og vil godt lige dele mine tanker med jer andre på k10.

min hverdag var kun fyldt med kommune ting, google på nettet, finde love, regler, domme, undersøgelser, skrive klage mails osv, normalt har jeg en off knap, at kunne slukke for kommune sagerne og ha et liv ved siden af, men sluk kontakten var der ikke!!!!!!!

og det gik ud over mit social liv, min søvn rytme, kunne ikke passe min træning, passede ikke mine pille tider og mad tider, og blev faktisk liggende på sofaen det meste af dagen, hvilket resulterede i en nerve satte sig i klemme i ryggen så jeg i 4 uger næsten ikke kunne gå op og ned ad trapperne og handle

så jeg valgte at trække stikket ud, tog til venner på ærø, som ligger syd for fyen, en ø man sejler til i 5 kvarter fra svendborg.

og hold da op nogle 10 dejlige dage........................

det var selvfølgelig ikke ferie, brugte dagene på at køre ture, fotografere, gå ture på stranden og nyde stilheden. vigtigt var det også at arbejde med mig selv og nå til noget selverkendelse, samt jeg havde også brug for noget rådgivning, for mit mål var:

AT FÅ LØST MIN SITUATION OG IKKE KOMME TILBAGE TIL SAMME HVERDAG

min hverdag rummede jo kun sager vedr kommunen, klager, manglende respons, tilsyn osv.....gaab jeg var ved at brække mig

jeg havde nogle super gode samtaler med en socialrådgiver som gav mig en indsigt i min sager og de problemstillinger jeg havde, og faktisk var det den rigtige plan kommunen havde lagt ifob med plan for arbejdsprøvning, men de havde blot bestemt denne plan uden at inddrage mig og ej heller efterfølgende forklaret tydeligt overfor mig hvad planen gik ud på, hvorfor den var sat sådan sammen osv,....

men helt klart kommunen har også en del af skylden, og ja helt klart er der begået sagsbehandlingsfejl, og det kan jo dokumenteres at forvaltningsloven ikke er overholdt, men ok, jeg tror jeg nåede at maile 150 mails på 2 1/2 måned!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

så næst sidste dag på øen, efter at have gået tur på stranden og tænkt over samtalen med socialråsgiveren, at jobplanen er korrekt, så om aftenen mailede jeg til kommunens social chef, at jeg har brugt tiden til at arbejde med mig selv og nu er positiv og samarbejdsvillig, og at jeg stiller mig til rådighed for kommunens plan for arbejdsprøvning og at min handicap organisation har godkendt jobplanen, og at jeg kunne starte arbejdsprøvning mandag 7 september


kom hjem fra øen og der lå et brev om at jeg skulle til rådighedssamtale med jobcentret fredag 4 september, og spændt var jeg da jeg kom til mødet, havde forberedt mig og havde en bisidder med. havde instrueret min veninde om at hvis kommunen begyndte at spørge om rådighed til ordinært arbejdsmarked eller de pissede mig af, så skulle hun cutte og hæve mødet.

men **** et nice møde, selv socialdirektøren var positiv og smilende, og han var faktisk bekymret for mig, og vi brugte li de første 10 min til at rense alll den tidligere dårlige sagsbehandling, men også her aller vigtigst min selverkendelse om at jeg godt er klar over jeg næsten spammede kommunen med mails

det der faktisk er det mest farlige i sådan en situation, sådan en hverdag er at alt det negative æder en op indvendig og tærer på ens ressourcer

men vi havde et positivt og konstruktivt møde i hele 3 kvarter og faktisk skulle min bisidder slet ikke sige noget i det hele taget.

så nu er planen at jeg starter afklaring/arbejdsprøvning mandag den 14 september kl 9.00 jubiiii og anmodede om ny sagsbehandler på espelunden, for den forrige jeg havde møde med, her var der ingen kemi, og det er blevet efterkommet

vedr de manglende svar på mails til min sagsbehandler , fandt vi også en løsning på dette, så jubiiiii

det mest åndsvage er jo at ved manglende tidshorisont for arbejdsprøvning, spænder detben for alt......banken mangler dokumentation for det videre job forløb, arbejdsskadestyrelsen kan ikke afslutte tabt erhvervsevne sagen osv

men hvad så nu? hjemme, positiv og genopladet, hvordan undgår jeg at vende tilbage til samme hverdag

- jeg har fortsat nogle anker, klager osv, men planlægger på forhånd f.eks kun at bruge 20 minutter pr mail, ser om jeg i en tidligere mail kan kopiere noget og leder lidt på nettetog skriver mailen og sender den afsted...sådan, kun brugt 20 minutter istedetfor 4 timer, så nu er der 3 t og 40 min mere at nyde livet i

- weekenden er fredet, dukker der et brev op fredag med posten, så må det vente til mandag

- meldt mig ind i fagforening, valgte det faglige hus, som har mange fleksjobbere som medlemmer, og efter 13 oktober kan jeg få juridisk bistand, for kun 69 kr pr måned, så opstår der problemer ifob med f.eks arbejdsprøvnings konklusionen, så er det fagforeningen som har kommunikationen med jobcentret, og ikke mig, så et jubiiiii mere

dette betyder ikke at jeg har opgivet kampen mod systemet, måske lidt, men selvfølgelig skal man ikke finde sig i alt, men nogle kampe er ikke det værd, at det har for store psykiske og fysiske konsekvenser for en selv, helbred, omgivelser, og eksistens grundlag, men synes også at jeg da har vundet nogle små sejre og fåt gennemført nogle af de ting jeg ville have ændret ifob med kommunikationen med jobcentret

og tilsidst.....hold da op hvor er livet dejligt, nyder det fuldt ud, nyder at være social, nyder mine venner, og sjovt nok så ha jeg fået mere energi i hverdagen

nå det var lige lidt fra mig af, fra det filosofiske hjørne

ha en super god weekend

jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 18:44   #80
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Shylock.

Velkommen tilbage til djæveløen.
Dejligt at du er ladet op med en masse positiv energi, så du kan komme videre i dit liv.
Det er rigtigt som du skriver når man hele tiden focusere på det hele negativt, bliver det hele meget værre, dette går ud over en selv i sidste ende.
Helbreddet skrænter mere, overskudet bliver mindre o.s.v.
Håber det hele nu flasker sig i den rigtige retning for dig.
Ønsker det bedste for dig med din arbejdsprøvning.

Forsat god weekend til dig og dine venner
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gladsaxe kommune??? samp Spørgsmål ang fleksjob 12 16-03-2012 15:20
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Gladsaxe kommune trækker min sag i landrag Linuzmor At søge førtidspension 4 19-03-2011 21:08
Merudgiftsydelse § 100 i Gladsaxe kommune. Indiansummer Alt det andet 9 27-02-2011 13:48
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension