K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2012, 11:27   #1
dezi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
dezi er ny på vejen
Unhappy Hjælp jeg er fortvivlet!!!

Hej
Ved ikke om dette er det rette sted at skrive, men håber at kunne få lidt hjælp i forhold til min situation.

Jeg starter fra begyndelsen:

Jeg blev gravid i 2007 og blev sygemeldt med bækkenløsning, da jeg var 3 måneder henne. Da jeg starter arbejde i 2009, er jeg stadig voldsomt plaget af smerter i hofter/bækken. Jeg kommer via min sundhedsforsikring til reumatolog ( min egen læge mente det var ømme muskler), han konstaterer slidgigt i hoften og skævt bækken. Han skriver at jeg ikke kan have tungt fysisk arbejde. Jeg bliver delvist sygemeldt. Min arbejdsplads må fyre mig og jeg ender i systemet. Jeg får konstateret svær depression og generaliseret angst. Jeg får af vide at jeg skal revalideres, det jeg kan blive revalideret til er advokatsekretær. Jeg får lov til at komme i "praktik" i min mands firma i 20 timer om ugen. Der har ikke været nogen kontakt fra jobcentret om hvordan det går i "praktikken" selvom vi har forsøgt mange gange. Jeg får flere smerter nu også i skuldrer, albuer, håndled og fingre. Speciallægen vurderer at jeg vil have godt af et ophold til gigthospitalet i skælskør, min egen læge synes også dette er en god ide. Lægekonsulenten på jobcenteret synes det er et skud over målet. Jeg vælger at tage afsted alligevel, får konstateret hypermobilitetssyndrom og skal nu udredes for Ehlers Danlos (bindevævssygdom), har endnu engang deprssion og angst. Jeg er afsluttet i systemet da de mener jeg skal ud at arbejde 37 timer nu jeg er revalideret. Jeg får ingen ydelser. Jeg spurgte ang. fleksjob men fik beskeden at jobcentrerets lægekonsulent at det ikke er en stationær lidelse. Hvis jeg søger fleksjob nu vil jeg få et afslag og det er svært at få fleksjob senere selvom man bliver mere syg.
Undskyld det lange indlæg, men mener ikke at jeg skal straffes for noget jeg ikke har valgt, vil hellere gerne være normal igen...
Er der nogen der har gode råd til hvordan man tackler kommunen??

På forhånd tak
dezi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 13:20   #2
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Det korte og lidt kedelige svar er at så længe din tilstand ikke er stationær er der ikke så meget at gøre.
Der er ikke så meget andet at gøre end at holde ud indtil du har været alle behandlingsmuligheder igennem og lægerene siger at der ikke er mere at gøre.
Du skal gerne undgå at raskmelde dig / lade dig raskmelde hvis du ikke mener at du er rask da det bare kan gøre sagen mere besværlig.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 13:26   #3
dezi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
dezi er ny på vejen
Min tilstand er stationær og bliver kun værre... Det står i papirerne jeg har fra mine speciallæger. Det er kun lægekonsulenten fra jobcentret der ikke synes det
dezi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 13:51   #4
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Alle diagnoserne skal være stationære og alle behandlingsmuligheder skal være udtømt.
Hvis de er det bør du sendes i arbejdsprøvning.
Du bør søge om aktindsigt hvis du ikke allerede har gjort det. Så må du jo prøve at se hvad lægekonsulenten ligger til grund for sin konklusion.
Derefter ville jeg prøve at skrive et brev til din sagsbehandler gerne vedlagt udtalelserne fra dine speciallæger hvor du forklare at din tilstand er stationær. Det er jo din sagsbehandler der træffer beslutningen om at søge flex.
Hvis det heller ikke hjælper tror jeg at du må prøve at klage til kommunen over sagsbehandlingen.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 14:08   #5
dezi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
dezi er ny på vejen
Jeg har søgt om agtindsigt og har ringet og aftalt et møde på tirsdag. Der tager jeg alle papirer med.. Men jeg troede kun deres lægekonsulent skulle oversætte evt. papirer og ikke vurderer..

Tak for svar
dezi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 14:10   #6
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Det burde de også men de kan finde på meget hvis de får lov
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 14:18   #7
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Lægekonsulenterne lever desværre i deres egen verden.
Nogen gange oversætter de lægepapirer korrekt og sandfærdigt for sagsbehandlerne.
Nogen gange omskriver og udelader de diagnoser som egentligt hører til i sagen.
Lægekonsulenter har deres helt egen måde at læse lægepapirer på - så speciallæger, praktiserende læger og alle vi andre må se måbende til fra sidelinien.
Og så kridter vi skoene og går til modangreb på lægekonsulenterne.

Mine personlige erfaringer er at lægekonsulenten skrev en frihåndshistorie uden hold i virkeligheden - så kom vi til en speciallæge som gennemhullede hele hans historie fra ende til anden - og så fik manden sin ansøgte førtidspension. Men det var en lang og sej kamp.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 15:25   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Et godt tip er også, at man beder om en lægekonsulent der har speciale inden for den genre de skal ''fortolke'', det er desværre ikke uhørt at børnelæger vurderer gigtpatienter, og at alment praktiserende læger, vurderer psykiatriske lægeerklæringer osv osv - find selv på kombinationen!
RET OFTE har lægekonsulenten SLET IKKE de faglige kvalifikationer til hverken at oversætte og/eller fortolke det de sidder med......

Da min sag var oppe, sagde jeg til sagsbehandleren at jeg KUN ville have en lægekonsulent med psykiatrisk uddannelse til overhovedet at SE på mine lægepapirer. Hendes svar var ,,godt du nævnte dét, for ellers havde du fået ham vi plejer at bruge....men så må du påregne længere ventetid for han arbejder her ikke fast''

Så man skal VIRKELIG være om sig med de lægekonsulenter og sørge for at signalerer, at man ikke vil godtage hvem som helst.

Desværre KAN kommunerne spille belejligt dumme, og nægte at oplyse om, hvem lægekonsulenten er, men det sker typisk i de sager, hvor de udmærket ved, at lægekonsulenten ikke er fagligt kompetent.....

Så mit tip er, find ud af hvem lægekonsulenten er og om denne har de korrekte kvalifikationer, og matcher de to ikke, så rejs spørgsmål om, hvordan han så kan udtale sig.....

Sidst redigeret af Ninja; 25-07-2012 kl. 15:28.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 17:38   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for alt hvad andre har skrevet skal være opfyldt
så er reglen omkring 50 procent nedsat funktionsevne
alså under 20 timer om ugen, før man kommer i betragtning
alså under 20 effektive timer om ugen, som en rask kan udfører

de fleste forsikringer har også den regel, før man kan få noget udbetalt for tabt erhvervsevne.

du skriver
Jeg får konstateret svær depression og generaliseret angst
har du været hos psykiater, da det kun er en psykiater som kan stille disse
samt har du været i behandling?

det du mangler som jeg ser det
er en samlet funktionsbeskrivelse af de forskellige ting
har selv brugt 3.5 år på det, men det tager tid
når man har 9 forskellige ting og alle som en skal være varig og uden behandlingsmuligheder


Jeg får lov til at komme i "praktik" i min mands firma i 20 timer om ugen. Der har ikke været nogen kontakt fra jobcentret om hvordan det går i "praktikken"
må indrømme det er lidt spild af tid
du skal først have lavet en ordenligt funktionsbeskrivelse over det de fejler og alt skal være varigt og uden behandlingsmuligheder
så her kan de vurdere din arbejdsevne og når de ikke gider at hører hvordan det går
så er det fordi de finder det inhabilt at det er i din mands virksomhed
alså jeg skal starte i 4 uger, men har alså 5 fagpersoner som skal følge mig tæt i de uger
udfra det skal der laves en stor rapport, både fra stedet og fra mit bosted

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-07-2012 kl. 17:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 09:29   #10
dezi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
dezi er ny på vejen
Hej MTVRV1

Jeg har været hos psykiater som stillede diagnosen og styrede min medicin ved siden af havde jeg samtaler med psykolog.

Jeg har fået konstateret HMS og skal i gang med en længere udredning for Ehlers Danlos.

Jeg har kroniske smerter og slidgigt.

Alt dette mener lægekonsulenten ikke er stationært, selvom jeg har papirer der siger det modsatte.

Jeg skal finde mig et job der ikke er tungt fysisk, hvor man ikke skal bruge armene samt har de nødvendige hjælpemidler Hvor??
dezi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg ... Fortvivlet ... Og hvad nu ? JustFoundMe Alt det andet 3 20-08-2011 11:40
Fortvivlet Massøren Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 07-02-2011 19:12
nyt fortvivlet medlem... rygsæktysker Alt det andet 2 21-11-2010 14:33
meget fortvivlet Ole-Oliver Spørgsmål ang fleksjob 1 02-09-2009 20:41
Fortvivlet... Dorthemusen Alt det andet 10 29-01-2009 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension