K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 09:40   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Merudgiftsydelse § 100 i Gladsaxe kommune.

Hej. Min søster er ved min hjælp, lige flyttet til Gladsaxe kommune fra Gentofte. I Gentofte kommune fik hun merudgiftsydelse og hjælp til flytningen. I Gladsaxe kommune har hun fået afslag på at få hjælp til tømning af sine flyttekasser, så intet kan blive gjort.

Sprøgsmålet lyder: Er der nogen som kender nogen, eller selv har søgt om dette i Gladsaxe kommune og fået afslag på merudgiftsydelse § 100?.

Eller får man slet ikke dette i Gladsaxe kommune? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 10:42   #2
gladsaxe_sucks
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
gladsaxe_sucks er ny på vejen
Hej Indiansummer, som mit brugernavn nok siger, er gladsaxe ikke til at bide skeer med, dog vil jeg anbefale du søger mere råd herinde.
gladsaxe_sucks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 11:25   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Indiansummer jeg mener helt bestemt at der lige er kommet noget om at hvis man får § 100 i den ene kommune så kan man ikke bare lige vudere anderledes i en anden kommune...

Men kan ikke huske hvem det vaer der sendte det til mig men håber vedkommen ser det her og ellers at jeg kan finde det senere i dag...

Men hjælp til at tømme flyttekasser kan næppe gå med i en § 100 det må være en enkeltydelse hun skal søge og tror godt nok at de fleste kommuner ville give afslag med en henvisning til at det kun er en enkelt gang og at man må familie og venner til at hjælpe...

Men hvad har hun søgt efter og fået afslag efter ??

Har hun søgt efter § 81

Citat:
§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214

Hvis hun har så skal hun huske at anke det ...

har i haft kontakt til hjælpemiddel centralen tænker her på om der mon er mulighed for at hun kan søge om hjælp til at pakke ud igennem dem hvis hun feks er berettiget til hjemmehjælp (hvad jeg formoder hun er hvis hun har det så dårligt at hun ikke kan pakke sine kasser ud )
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 13:33   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej igen. Det er ansøgt i Gentofte kommune som en enkeltstående merudgift i forbindelse med hendes flytning. Desværre nåede flytte firmaet ikke at få tømt alle flyttekasserne inden hun blev flyttet over til Gladsaxe kommune. De første timer til dette blev bevilget af Gentofte kommune, da det drejer sig om en handicap betinget flytning, til en handicap venlig bolig.

Så der er søgt til tømning af de sidste flyttekasser i Gladsaxe kommune, som har givet afslag, med helt forkerte begrundelser og uden at have sat sig ordenligt ind i min søsters sag.

Flytningen er lige sket, og vi har endnu ikke været til møde ang merudgiftydelse i Gladsaxe kommune.

Til gengæld kan der ikke blive gjort rent, endnu ikke visiteret men afventer møde med hjemmeplejen, hjælpemiddelcentralen kan ikke kommer til at vurdere hjælpebehov, og der kan ikke blive malet pga af flyttekasser. Plus at min søster er så dårligt gående, og må kante sig rundt imellem flyttekasser.

Det er simpelthen for meget. Kh Indiansummer og bare roligt jeg har sendt klage og forklaring.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 14:50   #5
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Jeg kan afbefale at kontakte den uvildige konsulent ordning på handicapområdet.

Hjemmeside: www.dukh.dk

Det er gratis at benytte rådgivningen.

DUKH er en selvejende institution under Socialministeriet og finansieret af staten.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 16:03   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Jeg tror Heidien tænker på følgende svar fra vores socialminister:

http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...enkommune.aspx

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 18:14   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Nej, Gladsaxe er ikke til at "tale" med.
Det er fornuft på meget lavt plan, som ingen andre forstår.
Det er afgjort inden De modtager ansøgningen.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 13:01   #8
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation

Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Nej, Gladsaxe er ikke til at "tale" med.
Det er fornuft på meget lavt plan, som ingen andre forstår.
Det er afgjort inden De modtager ansøgningen.
Hej Wodpoulsen. Bor du selv i Gladsaxe og har insider viden, det var jo lige præcis det som jeg frygtede skulle ske, og tro ikke at Gentofte er så meget bedre, her er det kun lykkes fordi jeg gik videre til toppen af kransekagen. Men det lyder bare slet ikke betryggende, og har jo også læst en anden borger fra Gladsaxes tråde her på sitet. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 10:08   #9
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej Wodpoulsen. Bor du selv i Gladsaxe og har insider viden, det var jo lige præcis det som jeg frygtede skulle ske, og tro ikke at Gentofte er så meget bedre, her er det kun lykkes fordi jeg gik videre til toppen af kransekagen. Men det lyder bare slet ikke betryggende, og har jo også læst en anden borger fra Gladsaxes tråde her på sitet. Kh Indiansummer
Ja, Jeg bor i Bagsværd, der hører under Gladsaxe.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 13:48   #10
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Smile Det lykkedes alligevel.

Hej. Jeg ville bare lige sige, at det lykkes mig alligevel at få den hjælp hun skulle bruge til flyttekasserne over enkeltstående merudgiftydelse § 100.

Jeg tror også at det lykkedes, fordi hun også har brug for hj hjælp, at hjælpemiddelcentralen skal lave noget om, at hun ikke kunne få malet og dermed godkendt lejemålet som i stand sat, hvilket hun havde fået penge til af DAB ordningen, hvis alle kasserne stod der.

Det skrev jeg og gjorde kommunen opmærksom på, at de gjorde sig skyldige i at alt dette ikke kunne lade sig gøre.

Og så fik jeg brev om at det var bevilget. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
chikane fra gladsaxe kommune shylock Dit og Dat 97 02-02-2013 22:13
Gladsaxe kommune??? samp Spørgsmål ang fleksjob 12 16-03-2012 15:20
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Man bevarer sin merudgiftsydelse, selv om man flytter til en anden kommune. phhmw Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 03-02-2011 16:12
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension