K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2012, 19:42   #1
Skumfidusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Skumfidusen er ny på vejen
Er blevet godkendt flex men hvad nu..

Den 24-10 fik jeg godkendt fleks, efter en kamp på 4 år med kommunen..

Men hvad nu??

Jeg var til samtale på kommunen for noget siden, et møde jeg ikke fik noget ud af, for ja nu er jeg jo godkendt, ingen hjælp at hente. og hvad med efter den første, man har da ikke leve på dagpenge satsen resten af live, hvad skal vi dog leve af..
Er faktisk ikke rigtig glad for beslutningen, og så alligevel er jeg..
Skumfidusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 20:46   #2
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skumfidusen Se meddelelser
Den 24-10 fik jeg godkendt fleks, efter en kamp på 4 år med kommunen..

Men hvad nu??

Jeg var til samtale på kommunen for noget siden, et møde jeg ikke fik noget ud af, for ja nu er jeg jo godkendt, ingen hjælp at hente. og hvad med efter den første, man har da ikke leve på dagpenge satsen resten af live, hvad skal vi dog leve af..
Er faktisk ikke rigtig glad for beslutningen, og så alligevel er jeg..
tilykke med det -- ja hva nu kommunen vil være dig behjælplig med at finde noget ( men de har nok ikke noget) så må du evt selv finde noget -- hmm der er nok heller ikke noget -- så er der nok kun kontanthjælp/ ledighedsydelse hmm
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 21:01   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Altså hvad er dit alternativ....hvis du kan blive godkendt til fleksjob..ja så er du syg...og kan ikke arbejde på alm vilkår...

Så alternativet er jo kontanthjælp....medmindre du har så lav en arbejdsevne at du kan få førtidspension...

Du kan evt prøve at søge selv efter job....dette er noget man skal som fleksjobber når de nye regler træder i kraft....

Du kan evt bruge denne https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/Index.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 21:04   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Først tillykke trods alt

Det er rigtig svært at finde flex job ,men har de ikke givet dig nogle forslag til hvordan du kan søge,der er ikke andet for at søge løs på kryds og tværs,tro man skal have rundsave på albuerne når man søger.

Selv er det ikke lykkes mig at komme i job trods flex visitiasion i 8-9 år nu

Men det gode er så at man er ikke bare ledig men ledig med begrænsninger,det giver da nogle lidt mere forståelse fra omgivelserne for sin ledighed.

Jeg husker selv da jeg fik tildelt flex,lige som dig man er glad og så alligevel ,når du siger dagpenge,går jeg ud fra at du får ledighedsydelse,og jo det kan man godt leve af det har jeg gjort i 8-9 år nu.

Men opgiv ikke der er job der ude,men du ska l være meget aktiv søgende,og forlange af jobkonsulenten at de også må gøre noget for at hjælpe dig videre .

Tro på at det lykkes,så er du halv vejs siges der .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:00   #5
Skumfidusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Skumfidusen er ny på vejen
Nej har ikke fået nogle redskaber/hjælp til hvor og hvordan jeg kan og skal søge.
Ikke end gang kunne jeg få lov til at snakke med en arbejdskosulnet.

Jeg er på kontanthjælp.
Skumfidusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:19   #6
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skumfidusen Se meddelelser
Nej har ikke fået nogle redskaber/hjælp til hvor og hvordan jeg kan og skal søge.
Ikke end gang kunne jeg få lov til at snakke med en arbejdskosulnet.

Jeg er på kontanthjælp.
hej skum du bliver nødt til at fortælle din historie --- så er vi her mange der har været i samme - som dig og kun derfra kan vi hjælpe dig - det er nemere at du skriver det som det er -- tak skum
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:27   #7
Skumfidusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Skumfidusen er ny på vejen
Skriver den i morgen..
Skumfidusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:31   #8
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
tak skum------ det er bare for at der er mange her der er inde i næsten alt - men er nød til at vide hvor det er galt -- så får du gomet hjælp -- hygge
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:42   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvad du skal lave? Du skal jo være aktiv jobsøgende...
Det er bare om at være kreativ, når man skal søge arbejde. Uformelt, opsøge virksomheder, lægge cv ind på forskellige steder på nettet, spørge venner osv..
Men ja det er ikke altid nemt som fleksjobber, men du er kun lige blevet visiteret,
så lad være med at opgive så hurtigt... Der er nogle herinde, der pludselig skriver, at de har fået job - så hvem ved - måske bliver det dig, der skriver det senere.

Du kan evt. tage det 6 ugers selvvalgt uddannelse/kursus.

Se dette afsnit om "Kontaktforløb under ledighed":
http://www.clh.dk/?id=1474#c3994

Held og lykke og hold modet oppe du....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:51   #10
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvad du skal lave? Du skal jo være aktiv jobsøgende...
Det er bare om at være kreativ, når man skal søge arbejde. Uformelt, opsøge virksomheder, lægge cv ind på forskellige steder på nettet, spørge venner osv..
Men ja det er ikke altid nemt som fleksjobber, men du er kun lige blevet visiteret,
så lad være med at opgive så hurtigt... Der er nogle herinde, der pludselig skriver, at de har fået job - så hvem ved - måske bliver det dig, der skriver det senere.

Du kan evt. tage det 6 ugers selvvalgt uddannelse/kursus.

Se dette afsnit om "Kontaktforløb under ledighed":
http://www.clh.dk/?id=1474#c3994

Held og lykke og hold modet oppe du....
tak curls det er rigtig man må ikke opgive nu her men det er en slem virkelevhed at være i men tak
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Får svar på om jeg er godkendt til flex i morgen. Skc Er det overhovdet til at få fleksjob? 20 06-09-2012 01:55
Lige blevet godkendt til flex med skal på barsel om max 3 månder ?? missmotter Spørgsmål ang fleksjob 4 22-08-2011 21:19
Yes - er blevet bevilget flex skov trold Spørgsmål ang fleksjob 7 13-11-2010 23:43
Er blevet indstillet til flex. forviret Spørgsmål ang fleksjob 10 21-10-2009 20:00
godkendt til flex maarhus Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 01-03-2007 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension