K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2008, 12:27   #11
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Hej

Jeg har også en ugentlig onsdagsfridag, jeg arbejder i alt 20 timer, altså 4 timer mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Når jeg holder ferie bruger jeg 5 feriedage til 1 uges ferie, selvom, det jo reelt kun er 4 dage jeg holder fri, onsdagen har jeg jo i forvejen. Jeg synes faktisk det er helt reelt, og retfærdigt! Hvis jeg kun skulle bruge 4 feriedage, fik jeg jo en ekstra uges ferie i forhold til normalt.
Jeg arbejdede først 4 timer hver dag, også 20 timer, og der var ikke det spørgsmål omkring ferien. Jeg fik så mine tider ændret efter eget ønske, og så opstod spørgsmålet omkring ferie. Men jeg arbejder jo stadig 20 timer om ugen, hvorfor skulle ændringen så betyde jeg fik 1 ekstra uges ferie, det synes jeg heller ikke er rigtigt. Der hvor der opstår usikkerhed hos mig, er når jeg splitter min ferie op i enkeltdage, og det gør jeg gerne med i hvert fald 1 eller 2 af ugerne, jeg er på en overenskomst med 6 ugers ferie. Når man nu har onsdagen fri, så synes jeg det er naturligt en gang imellem at tage mandag tirsdag fri, og så får man 5 sammenhængende dage for 2 feriedage, men splitter jeg alle mine feriedage op på den måde får jeg jo også en ekstra uges ferie, på den anden side arbejder jeg jo så 2 x 5 timer torsdag og fredagen, i forhold til før, hvor det var 2 x 8 timer!!
Det er faktisk ikke et helt nemt spørgsmål, jeg mengelerer lidt med dagene når det er jeg splitter ferien op, nogen gange bruger jeg 3 feriedage på de 2 dage, nogen gange ikke, jeg har en fleksibel arbejdsgiver, og det betyder også at jeg vil være fleksibel.
__________________
Der er mere mellem himmel og jord end noget andet sted.
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 12:30   #12
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Ups!! de 2 x 8 timer i mit forige indlæg skal selvfølgelig være 2 x 4 timer!

__________________
Der er mere mellem himmel og jord end noget andet sted.
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 12:47   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Paula... hvis du vil rette i noget, du har skrevet, så kan du bruge redigerknappen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 13:19   #14
Dilbert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dilbert er ny på vejen
Tak for jeres svar!

Synes også den er svær at greje, og kan også se, at der er forskellige holdninger og tolkninger af det. Kan godt se det med, at det kan virke uretfærdigt, at man i princippet kan få en ekstra uges ferie.

På den anden side, så virker det også forkert, at man "betaler" af sine feriedage for den skånedag, man har, for så snydes man jo for "5 skånedage" - og de er der jo fordi, at man har brug for ekstra hvile for at kunne klare arbejdet. Og det bliver helt skørt, hvis man bruger nogle af feriedagene som enkeltdage (hvilket jo er meget normalt) for så får man FÆRRE feriedage end folk på normale vilkår (fordi den enkelte dage tæller som 1,25 feriedag).

Det bliver endnu mere tydeligt i forhold til, at man i min overenskomst har 5 ferieFRIdage udover de normale feriedage. Disse feriefridage er netop tiltænkt som mere løse, og her har mine normalansatte kolleger så 5 dage ekstra om året, som de kan bruge, mens jeg kun har 4, fordi de også tælles som 1,25. Det virker altså forkert, synes jeg.

Jeg har lige snakket med min fagforening, og hende jeg snakkede med, synes også at det lød lidt mistænkeligt. Jeg har fået en mailadresse på en som ved mere om ferieområdet, og ham sender jeg lige forskellige papirer til, og så må vi se, hvad han siger.
Dilbert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 13:57   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dilbert ja gør endelig det for da jeg så Paulas forklaring kom jeg også i tvivl
  Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 15:46   #16
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Ups igen igen
Jeg kan ikke se nogen redigerknap, og jeg har lavet endnu en fejl i mit indlæg, jeg arbejder selvfølgelig 5 timer 4 dage om ugen, så blir det til 20 timer, det kan man vist regne ud helt uden lommeregner.

__________________
Der er mere mellem himmel og jord end noget andet sted.
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 17:16   #17
Dilbert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dilbert er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af paula Se meddelelser
Der hvor der opstår usikkerhed hos mig, er når jeg splitter min ferie op i enkeltdage, og det gør jeg gerne med i hvert fald 1 eller 2 af ugerne, jeg er på en overenskomst med 6 ugers ferie. Når man nu har onsdagen fri, så synes jeg det er naturligt en gang imellem at tage mandag tirsdag fri, og så får man 5 sammenhængende dage for 2 feriedage, men splitter jeg alle mine feriedage op på den måde får jeg jo også en ekstra uges ferie
Vil lige kommentere på den. For når min arbejdsgiver tæller hver feriedag som 1,25, så får man jo heller ikke noget ekstra på den måde (er i tvivl om du mener det?). For man vil så bruge 2,5 feriedage på få to fridage (mandag og tirsdag) - for onsdagen er jo netop fri i forvejen. Men det er måske også det, du mener? Kan ikke lige finde ud af om du mener, at der var en fordel i at gøre det på den måde eller om du godt kan se ulempen med de opsplittede dage.
Dilbert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 21:29   #18
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Hej Dilbert

Jo jeg kan godt se det. Det er også på det punkt jeg er usikker, som jeg skriver "mengelerer" jeg lidt, nogen gange indberetter jeg en feriedag ekstra, nogen gange ikke, Jeg har ikke det med at feriedage skal tælle 1,25, men jeg skal bruge 5 feriedage for en uges ferie, selvom jeg har min onsdagsfri.
Det fungerer for mig, jeg har en stor frihed på mit arbejde, der er ikke nogen der kontrollerer, hvad jeg indberetter, vores indberetningssystem er ikke indrettet til et fleksjob med mine timer, så jeg går som regel ud af et ferieår med feriedage til gode, selvom jeg synes jeg har afholdt det jeg er berettiget til.

Men der må vel være nogle klare regler, så det er dejligt du undersøger det.

__________________
Der er mere mellem himmel og jord end noget andet sted.
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rusland har flest feriedage ( Danmark har færrest i skandinavien ) halse Politik og Samfund 3 27-03-2013 16:16
Antal timer? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 11 08-08-2012 23:09
antal sagsbehandlere... vivims Alt det andet 19 11-08-2010 00:39
Antal timer rose Spørgsmål ang fleksjob 10 08-03-2009 15:50
Ang. optjente feriedage.... Brittaf Spørgsmål ang fleksjob 4 20-04-2008 09:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension