K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2011, 13:36   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Arbejdsprøvning ??

Hej.
Jeg er endelig med hjælp fra min super gode Læge fra Rygcenter Middelfar blevet sendt i arbejdsprøvning af min kommune.

I lægeparpirene står der, jeg på ingen måde må belaste min nakke, ryg, len og skulder, da dette vil forværre min tilstand.( der er heller ikke noget hjælp til bedring, andet en smertestillende)

Jeg har fået afvide af læge og smerte sygeplejerske at jeg ikke må bide mine tænder sammen til denne arbejdsprøvning,og at jeg skal gå hjem eller ikke møde op hvis jeg ikke føgler jeg kan klare det..... ellers vil jeg komme til at bide mine tænder sammen resten af livet ( jeg er pædagog)

jeg har været der i 3 uger og har arbejdet mellem 9 -12 timer ugen. Det er efter kommunens ønske at jeg skulle arbejde 20 timer ugen, men det kan jeg mærke jeg ikke kan komme op på.

Idag siger en af de ansatte at hvis jeg ikke er der de timer der er aftalt jeg skal komme, mener hun at så vil kommunen sige at jeg skal på kontanthjælp for så er jeg for god til pension og for dårlig til flex.....denne ansat mener at jeg må bide mine tænder sammen, selv om jeg har fået fortalt det mod satte.....


Hvor står jeg... har hun ret?

Hjææælpnogen
Er selv interesseret i et flex job....ingen pension trods de få timer

Hilsen Ette 74
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 14:08   #2
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Hej Ette74.

Jeg er heller ikke selv helt ind i reglerne, men står/stod med samme problem som dig.

Du kan evt. læse min tråd " Håber i kan hjælpe". Du kan søge på den i søgefeltet. Måske der er nogle råd der, som du kan bruge.

Jeg må sige, at hvis du kan arbejde 9-12 timer/ugen så er det, det du kan.
Du skal overhovedet ikke presse dig selv til mere.

Det er jo derfor du er kommet i arbejdsprøvning. For at få afprøvet hvor meget du kan holde til, altså med arbejdsopgaver, timetal osv.

Håber jeg kunne hjælpe lidt.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 14:10   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
man kan ikke være for syg til fleks og for rask til pension..
http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Link til en dom der er faldet netop om det ..


Du kan være der det du kan vil helt klart råde dig til at skrive jobdagbog hvis ikke du allerede gøre det og også smertedagbog ..

Eks til jobdagbog
http://www.k10.dk/media/skema/ugeske...sproevning.pdf

eks til smerte dagbog
http://www.k10.dk/media/skema/smerteskema.pdf

Hvis jeg var dig så ville jeg sige til den ansatte at det ville du gerne have på skrift . det er deres arbejde at få dig op i tid og det er dit arbejde at passe på dig selv, man kan ikke pille hår af en skaldet ...

Så tro ikke alt hvad en ansat siger og hvis du er træt af det så bed dem om at få det på skrift , skriv job og smertedabog send det til din sagsbehandler og bed om at få lagt dem ind i din sag ...

Bed allerede nu om aktindsigt hvis ikke du har det og sørg for at din ressourceprofil er i orden og opdateret ...
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 17:27   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser

Jeg har fået afvide af læge og smerte sygeplejerske at jeg ikke må bide mine tænder sammen til denne arbejdsprøvning,og at jeg skal gå hjem eller ikke møde op hvis jeg ikke føgler jeg kan klare det..... ellers vil jeg komme til at bide mine tænder sammen resten af livet ( jeg er pædagog)

Du skal lytte til læge og smertesygeplejerske!

Idag siger en af de ansatte at hvis jeg ikke er der de timer der er aftalt jeg skal komme, mener hun at så vil kommunen sige at jeg skal på kontanthjælp for så er jeg for god til pension og for dårlig til flex.....denne ansat mener at jeg må bide mine tænder sammen, selv om jeg har fået fortalt det mod satte.....

Sikke noget ævl!
Og hvad har hun så lige af uddannelse, der berettiger til den slags udtalelser!?


... har hun ret?

NEJ og atter nej!
Følg Hejdiens gode råd!

Og hav hele tiden i baghovedet, hvad læge og smertesygeplerske har sagt til dig!

Er din tunge presset op i ganen, så er du på vej til at bide tænderne for hårdt sammen - og det skal du ikke, sig fra!

Pas på dig selv :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 21:20   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg havde stor gavn af denne: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 18:08   #6
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Hej Alle
tak for jeres svar.....det er dejligt at vide at det ikke er mig der er gal på den....;o)

Hilsen Ette74
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension