K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2012, 10:31   #11
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenH Se meddelelser
Det regel gælder bare ikke hvis du sygemelder dig af samme årsag 2 gange indenfor 18 mdr.
Fik kun forlænget mine sygedagpenge pga arb skade som jeg stadig venter svar på.
Når svaret kommer ryger jeg på kontanthjælp.
Det er altså ikke korrekt.
Så længe du ikke er ude over generel varighed kan du sygemeldte dig med samme årsag så tit du har behov, også uden det får konsekvenser.

Men i dit tilfælde er du åbenbart ude over generel varighed og så gælder andre regler.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 12:27   #12
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Jeg var sygemeldt i 10 mdr, arb derefter i 14 uger..

Blev igen syg, og fik fortalt at mit arb ikke galt som reelt arb men sygdom da jeg blev syg med samme sygdom igen indenfor 18 mdr, og jeg derfor ikke havde optjent retten til sygedagpenge igen.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 12:47   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenH Se meddelelser
Jeg var sygemeldt i 10 mdr, arb derefter i 14 uger..

Blev igen syg, og fik fortalt at mit arb ikke galt som reelt arb men sygdom da jeg blev syg med samme sygdom igen indenfor 18 mdr, og jeg derfor ikke havde optjent retten til sygedagpenge igen.
Hej MortenH,

Jeg tror desværre at du har ret, syntes også at have læst et sted af man ikke "må" være syg med samme sygdom igen, fuldstændig gallemathias.

Af dit forrige indlæg læser jeg så at du er blevet forlænget pga. arbejdsskade sag:

"Fik kun forlænget mine sygedagpenge pga arb skade som jeg stadig venter svar på.
Når svaret kommer ryger jeg på kontanthjælp."

Hvad mener du med det sidste? Er du på sdp. nu og venter svar på yderligere forlængelse eller taler du om Ask?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 15:02   #14
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Jeg venter svar fra ask, men 3f vil når svaret kommer fra ask forsøge at forlænge mine sygedagpenge yderligere hvis ortopæd kirurgen kan sige at min skulder bliver rask indenfor 2 x 52 uger.

Er bare så glad for 3f da jeg ikke selv forstår alle disse kringlede regler.

Ps: Ja jeg er på sdp nu
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 15:26   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er da bare super at din fagforening kan hjælpe dig, mange af dem bakker desværre ud da det er en ydelse med meget snævre regler.

Jeg skal ikke begynde at forklare hverken dig eller andre her, men på forsiden af K10 er der en masse info. omkring forlængelse efter varighedsbegrænsningens ophør. Det handler kort og godt om at kunne komme under et af de 7 punkter i §27 stk. 1.http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Det ser ud til at der pt. arbejdes på forlængelse af dine sdp. iht. §27 stk. 1 nr. 3.

Ens lidelser skal i øvrigt være stationære før der kan tales om evt. forlængelse.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 17:49   #16
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Ja er heldig med min 3f afdeling, en ex kollega fik absolut ingen hjælp fra sin 3f.

En anden afdeling som er bedøvende ligeglad trods vi står i nogenlunde samme situation.
Ja tror du har ret i den er den paragraf.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når man ikke kan klare en arbejdsevneundersøgelse? Angcenia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-04-2013 00:42
Jeg kan ikke klare mere :'( logikeren Politik og Samfund 8 07-07-2011 07:55
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension