K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2011, 10:06   #11
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg blev positivt indstillet efter §18, og den gik igennem i første forsøg.
I morgen har jeg været ftp'er i 1 år.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 10:19   #12
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
jeg fisker i virkeligheden panisk efter at I skal forsikre mig om at min sag går igennem næste uge, selvom jeg jo godt ved at ingen kan vide dette.

jeg er positivt indstillet af sagsbeh efter §18, positivt indstillet af socialnævnet/pensionsteamet til afgørelse efter §20.1, så derfor burde mine chancer være gode.

men ventetiden gør mig vanvittig og når min datter er lagt i seng/er i vuggestue, bestiller jeg stort set ikke andet end at søge på nettet efter statistikker (asperger+adhd) og anden info der kan forsikre mig om at jeg er i mål.

det må virkelig danne et vacuum i maven når den går igennem.
Puha kan godt forstå dig men du må have is i maven, som jeg se det uden at have den store erfaring, må det være positivt at alle står bag dig. Jeg kæmper selv med at læger, tidligere sagsbehandler og jobkonsulent ikke mente der ville ske flere ændringer i forhold til min sag, men nu har piben fået en anden lyd
krydser finger for at du får en en god jul
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 12:14   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser

Jeg har allerede fået en masse papirer hvor jeg skulle vælge om jeg ville være med i SUPP og om jeg har øvrige indtægtet osv. Er det mon fordi det allerede er så godt som sikkert eller er det standard at man skal tage stilling til alle disse ting uden at vide om man er i mål?
Hej pandaline,

Jeg syntes at det er utroligt at du allerede har fået de papirer du først skal udfylde efter en evt. tilkendelse af pension !!? Det lover da godt i det mindste.

Jeg vil ikke tage pippet fra dig, men jeg blev selv i foråret indstillet iht. §18, hvor alle parter også var enige om ftp. og uddybede dette stærkt i rpén.

Desværre gav pensionsnævnet afslag, med den begrundelse at de godt lige vil have mig over et reva center for arbejdsprøvning.

Dette til trods for at lægekonsulenten har skrevet at min psykolog går imod flere arbejdsprøvninger.

Jeg er ikke under offentlig forsørgelse, så man kan tænke at det er kassetænkning. Jeg fatter som dig heller ikke hvordan man i selv samme forvaltning kan indstille til pension for derefter at give afslag. Jobcenteret i min kommune, som er Glostrup, virker bare ikke til at gøre deres arbejder godt nok, i al fald ikke mht. arbejdsevne afklaring desværre, håber at det går bedre for mig næste gang.

Held og lykke med din sag, har du også været i arbejdsprøvning og hvordan gik det ? Du kan altid give lidt flere info. til os så du er fri for at checke statistikker ;-))
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 13:21   #14
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Tak for alle jeres input. Har kigget lidt på DK statistik og det er ikke mange ftp'er der er bevilget i år...

Enteneller - det er netop din sag der er mit største skræmmebillede, da du fik afslag på en §18. Jeg har nu været på Espelunden til tværfaglig afklaring og de har - ligesom 2 psykiatere, 2 lægekonsulenter + egen læge - kontraindiceret yderligere arbejdsprøvning (det er den eneste officielle arb.prøvning jeg har fået).

Det de kan afslå på er erhvervsafklaring, men det kan ikke afklares yderligere.....

Jeg har en bred vifte af psykiske og fysiske kroniske lidelser, hvoraf den der udgør den største barriere er ADHD. Jeg kan slet ikke tåle hverken gigtmedicin, antidep eller ritalin (levertal >10xnormal). Lægeligt er jeg velafklaret - dog har man også hørt om at folk skal have papirer på de mindre betydelige lidelser.

Mht at skulle udfylde alle papirerne på forhånd, har jeg flg teorier;

- det er op til jul og de ved det bliver presset sidst på måneden, derfor kan de klargøre det hele forinden.

- de bruger beregningerne i deres afgørelse. Jeg har privat pensionsordning og vil således koste mindre på ftp end på sdp/kh (enlig forsørger med maks boligstøtte+vuggestue).

- det er afgjort på forhånd (ønsketænkning).
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 13:35   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
Tak for alle jeres input. Har kigget lidt på DK statistik og det er ikke mange ftp'er der er bevilget i år...

Enteneller - det er netop din sag der er mit største skræmmebillede, da du fik afslag på en §18. Jeg har nu været på Espelunden til tværfaglig afklaring og de har - ligesom 2 psykiatere, 2 lægekonsulenter + egen læge - kontraindiceret yderligere arbejdsprøvning (det er den eneste officielle arb.prøvning jeg har fået).

Det de kan afslå på er erhvervsafklaring, men det kan ikke afklares yderligere.....

Jeg har en bred vifte af psykiske og fysiske kroniske lidelser, hvoraf den der udgør den største barriere er ADHD. Jeg kan slet ikke tåle hverken gigtmedicin, antidep eller ritalin (levertal >10xnormal). Lægeligt er jeg velafklaret - dog har man også hørt om at folk skal have papirer på de mindre betydelige lidelser.

Mht at skulle udfylde alle papirerne på forhånd, har jeg flg teorier;

- det er op til jul og de ved det bliver presset sidst på måneden, derfor kan de klargøre det hele forinden.

- de bruger beregningerne i deres afgørelse. Jeg har privat pensionsordning og vil således koste mindre på ftp end på sdp/kh (enlig forsørger med maks boligstøtte+vuggestue).

- det er afgjort på forhånd (ønsketænkning).
Med en afklaring på espelunden, står du da sikkert rigtigt godt.

Er det TAE du får udbetalt under din pensions ordning ? Fradrages det ikke i kontanthjælpen ?

Mig kan du nok ikke sammenligne dig med, jeg har jo "kun" generaliseret angst, som min nye sagsbehandler så fint udtrykte det, der jo folk på det ordinære arbejdsmarked med denne lidelse og her fungere de fint.

Problemet i min sag var så også at min sagsbehandler i dec. 2010 slap tøjlerne til en special enhed der så skulle lave min rp. selvom den blev god, så røg alt det "personlige" lige der. Ved dog godt at det ikke har indflydelse på ftp. eller ej, det var bare lidt øv.

Ringer din sbér så til dig når de har holdt møde d. 8/12 ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 15:37   #16
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Min pensionskasse er lidt anderledes

PKA udbetaler først pension (ikke tae) hvis kommunen tilkender pension.

Pt giver de et supplement til SDP på 8000 før skat/måned, således at jeg opretholder min løn som før jeg blev fyret pga sygdom. Fantastisk ordning, men hvis jeg derimod ryger på kh, stopper de udbetalingen da den ellers, som du nævner, blot ville ryge til kommunen.

Altså kan det kun betale sig økonomisk for kommunen at tilkende pensionen, da jeg så ville få en større indkomst (børnepension) og således mindre tilskud til bolig og friplads.

Grunden til at jeg tænker på dig, er jo netop mhp at du fik afslag med begrundelse i erhvervsafklaring.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 15:52   #17
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
held og lykke......uha det er spændende
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 16:16   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvad kalder PKA så den ydelse du får nu ? Godt at du har været på sdp., hvor lang tid har du været det ?

Du er jo blevet afklaret eller afsluttet på Espelunden, hvilket forløb var du i og hvor lang tid ? Problemet ved min arbejdsprøvning, var at jeg var oppe at jonglere med 6 - 10 timer, højst i slutningen, jeg troede jo at jeg skulle visiteres til fleks.. Pensionsnævnet har så sikkert set det om at der kunne være mulighed for at jeg havde noget arbejdsevne selvom der i mine papirer at det har jeg ikke. Dog vil de have det belyst på centeret i Brøndby.

Husk når du lige har noget at tilføje til dine indlæg, så kan du op til 6 timer efter det forrige indlæg klikke på "knappen" Redigér og så kan du slette eller tillægs skrive hvad du vil. Web og admin vil helst have at vi sammenskriver vores indlæg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 19:27   #19
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
tak for tippet Enteneller

Jeg har skam forsøgt, men det giver ingen mening i mit hoved - det man skal gøre. Ledte desperat efter en sletteknap men fandt ingen og det jeg havde skrevet tidligere var gråt. Jeg blev bedt om at skrive en årsag til redigeringen og så blev det altså for svært for mit stakkels mensa-hovede....

Jeg har været på sdp i 1 år og nogle måneder - blev forlænget uden kamp, blod eller tårer på den med at der stadig manglede afklaring op til 34 uger.

Min seneste chef holdt skansen i knap et år mens jeg var sygemeldt. Hun ville gøre hvad som helst for at hjælpe mig og vi forsøgte med en uofficiel jobprøvning på 10 timer jeg selv kunne administrere, men det gik slet ikke. Det skrev hun et brev om til kommunen, men de har trods adskillige påmindelser, aldrig kommenteret på det endsige inkluderet hendes brev. Min chef stod klar med et skånejob (freelance, hjemmefra), men min daværende kommune Lyngby, kontaktede hende aldrig. Til sidst måtte hun fyre mig pga pres fra ledelsen (rigshospitalet).

Mit forløb på Espelunden var en afklaring til evt jobprøvning, men de vurderede at det ville medføre stor risiko for forværring ved yderligere tiltag.
Altså kun 3 samtaler med hhv overlæge i reumatologi, en psykolog og en socialrådgiver.

pka har en bistandsfond der kan supplere sdp i det tilfælde man bliver fyret under sygdom og er ikke relateret til arbejdsevne. Ligeledes betaler de mine forsikringer og mine pensionsbidrag således at de forbliver uændrede i op til 2 år.

nu jeg husker det, hvor står det skrevet i loven at kommunen må stoppe sdp ved afslag på pension?
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 23:17   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
Jeg har skam forsøgt, men det giver ingen mening i mit hoved - det man skal gøre. Ledte desperat efter en sletteknap men fandt ingen og det jeg havde skrevet tidligere var gråt. Jeg blev bedt om at skrive en årsag til redigeringen og så blev det altså for svært for mit stakkels mensa-hovede....

Jeg har været på sdp i 1 år og nogle måneder - blev forlænget uden kamp, blod eller tårer på den med at der stadig manglede afklaring op til 34 uger.

Min seneste chef holdt skansen i knap et år mens jeg var sygemeldt. Hun ville gøre hvad som helst for at hjælpe mig og vi forsøgte med en uofficiel jobprøvning på 10 timer jeg selv kunne administrere, men det gik slet ikke. Det skrev hun et brev om til kommunen, men de har trods adskillige påmindelser, aldrig kommenteret på det endsige inkluderet hendes brev. Min chef stod klar med et skånejob (freelance, hjemmefra), men min daværende kommune Lyngby, kontaktede hende aldrig. Til sidst måtte hun fyre mig pga pres fra ledelsen (rigshospitalet).

Mit forløb på Espelunden var en afklaring til evt jobprøvning, men de vurderede at det ville medføre stor risiko for forværring ved yderligere tiltag.
Altså kun 3 samtaler med hhv overlæge i reumatologi, en psykolog og en socialrådgiver.

pka har en bistandsfond der kan supplere sdp i det tilfælde man bliver fyret under sygdom og er ikke relateret til arbejdsevne. Ligeledes betaler de mine forsikringer og mine pensionsbidrag således at de forbliver uændrede i op til 2 år.

nu jeg husker det, hvor står det skrevet i loven at kommunen må stoppe sdp ved afslag på pension?
Det må jeg nok sige at Espelunden stoppede dig allerede ved forsamtalerne. Jeg kunne ellers tage dig for at være endnu een af de typer man ikke "ser" det på og som bare står igennem. Du må således have nogle meget stærke papirer ?? Det har jeg jo også da jeg er helbredsmæssigt afklaret efter 2 år i den mølle, gad godt at de, der hvor jeg skal hen afviste mig.

Jeg ved ikke lige hvor det står i loven af sdp. stoppes ved afslag/tilkendelse af pension. Måske kommer der andre til deromkring ?

Altså den der rediger "knap" den ser du nede i højre hjørne af det indlæg du allerede har skrevet, det står foran quote. Man kan ikke slette indlæg selv, det er kun web der kan det. Man kan slette indholdet af indlægget og det er det. Det med at skrive årsag, det udfylder jeg aldrig. Jeg sidder tit og retter på de indlæg jeg f.eks lige har skrevet. De knaldes bare ind og er der noget der skal rettes så bliver det netop via redigér knappen bagefter. Så går det ud på at jeg når at rette inden der skrives "sidst redigeret af Enteneller", he, he, man er vel lidt perfektionistisk.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stresskader efter mange års fastlåsning på kontanthjælp? mukke Alt det andet 15 17-10-2012 02:44
indstilling efter pag.18 sarrau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-11-2011 00:52
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
S 5903 - Om hvor mange danske soldater der har taget deres eget liv efter at de kom h Webmaster Politik og Samfund 0 19-09-2007 00:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension