K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2008, 21:13   #1
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Ønsker straks en ansættelse

Har nu selv fundet et fleksjob, og ønsker gerne oplysninger om hvor længe en jobkonsulent må / kan / skal være om at få en ansættelse godkendt.

Har en stærk mistanke om at de "skal bruge" en så langggg tid, at der altid bliver plads til en virksomhedspraktik for samme arbejdsgiver.

Også hvor det ikke er nødvendigt, efter de berømte ord om at det plejer de/vi at gøre her.

Hvordan kan vi presse en jobkonsulent til at gå efter kun en ansættelse fra måske første arbejdes dag?.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2008, 22:45   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
De vil jo altid kunne argumentere,og det med en vis ret, at der er behov for at prøve af hvordan arbejdet skal tilrettelægges og prøve af hvor stor arbejdsindsatsen er i forhold til det pågældene job.

Kan ikke se hvad deresotivation skulle være for at belemre sig selv med yderligere arbejde ved at iværksætte unødvendige arbejdsprøvninger.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 00:03   #3
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Ja, men det var mere for at høre om fleksjobber altid tvinges igennem en virksomhedspraktik, kort som lang inden der bliver tale om en ansættelse.

Hvor ofte mon fagforeningen bliver indraget, tænker på de som går fra kontanthjælp til et job.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 05:38   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Man skulle tro, det var i kommunens interesse, at det blev ordnet hurtigst muligt.

Der er ikke noget krav om, at man skal starte med praktik, inden man ansættes i fleksjob, man kan godt ansættes direkte.

Hvis du er medlem af en fagforening, så prøv at spørge der, om de kan hjælpe.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 08:44   #5
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Hej Kimse

Er du visiteret til fleksjob så har kommunen ikke mere med det at gøre.

Det kan du læse i dette link http://www.clh.dk/?id=1337#c3293

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 10:23   #6
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Fagforeningen skal godkende alle nye aftaler om fleksjob.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 11:58   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimse Se meddelelser
Ja, men det var mere for at høre om fleksjobber altid tvinges igennem en virksomhedspraktik, kort som lang inden der bliver tale om en ansættelse.

Hvor ofte mon fagforeningen bliver indraget, tænker på de som går fra kontanthjælp til et job.

Fagforeningen skal være med i det , det står i loven, men desværre oplever man at arbejdsgiveren ringer til fagforeningen og giver dem satserne for hvor meget lønnen er og det er så det, så sidder der jobkonsulenten og vartager borgernes tarv , men så mange timer som muligt og med så få hjælpemidler som muligt ...

Som kontanthjælpsmodtager skal man være opmærksom på at man har KRAV på at have fagforeningen på området med , og mange gange kan det betale sig at henvede sig til fagforeningen inden for det område man skal ansættes i og lige tage en snak med dem, evt indmelde sig , jeg ved at da jeg skulle ansættes i mit job , var jeg lige forbi HK og de fortalte mig at der havde været meget ballade med den virksomhed jeg skulle ansættes i .

Tænkte hvad snakker de om, hun er jo meget flink (efter ansættelse fandt jeg så ud af hvad de snakkede om, så moralen må være insistere på at få fagforeningen med meld dig evt ind )

Kimse skriver

Citat:
Har nu selv fundet et fleksjob, og ønsker gerne oplysninger om hvor længe en jobkonsulent må / kan / skal være om at få en ansættelse godkendt.

Har en stærk mistanke om at de "skal bruge" en så langggg tid, at der altid bliver plads til en virksomhedspraktik for samme arbejdsgiver.

Også hvor det ikke er nødvendigt, efter de berømte ord om at det plejer de/vi at gøre her.

Hvordan kan vi presse en jobkonsulent til at gå efter kun en ansættelse fra måske første arbejdes dag?.
du burde kunne få din ansættelse kontrakt med det samme hvis du og arbejdsgiver er enige og at de kan finde på at bruge så lang tid som muligt det har du ikke helt uret i , jeg kender til flekser (arbejdskollegaer ) der var 5 mdr om at få deres ansættelse, der var ikke tid for jobkonsulenter og sagsbehandler til at lave ansættelsekontrakten, og derfor forlængede man praktikken med den undskyldning at der var brug for yderlig praktik fordi man endnu ikke vidste om fleksern kunne klare jobbet = et vist salg ...

og det er altså ikke det en praktik skal bruges til, den skal bruges til at finde skånehensyn og arbejdsvilkår når det er i orden så skal der falde en ansættelse kontrakt ...


Du kan selv presse på , har du en god arbejdsgiver så hør om han har flere forbehold over for dig eller om i er enige om tid og skånehensyn og ring så til din jobkonsulent og sig at så er det nu, reagere de ikke på dette så klag til borgmesteren og oplys samtidig om at loven ikke overholdes , og at du vil gå til fagforeningen (og gør det gerne ) det plejer at få lidt gang i dem ...

THJ skriver
Citat:
De vil jo altid kunne argumentere,og det med en vis ret, at der er behov for at prøve af hvordan arbejdet skal tilrettelægges og prøve af hvor stor arbejdsindsatsen er i forhold til det pågældene job.

Kan ikke se hvad deresotivation skulle være for at belemre sig selv med yderligere arbejde ved at iværksætte unødvendige arbejdsprøvninger.
Der er ikke noget arbejde i det for jobkonsulenten , det jeg har set og oplevet selv er at jobkonsulenten fra dag et foreslår tre måneders praktik (det er maksimum) og derefter så ringer de bare til arbejdsgiverne og siger dav går det godt ja det gør det da og så er den opfølgning lavet...

mange jobkonsulenter sælger de ledige flekser ved at love tre måneders gratis arbejdskraft til arbejdsgiverne ...

at man skal prøves om man kan i det nye job er for så vidt rimligt nok (det vil sige at det ved jeg ikke om det er , for man ansættes bagefter med prøvetid som i alle andre job, det vil sige at som flekser skal du bevise dit værd i ½ år ) så i og for sig burde det ikke være nødvendigt med de tre måneder hvis der ikke er noget tvivl i jobbet ..

Der jeg syntes det er en god ide er fordi man stavns binder flekser, du kan som flesker ikke opsige dit job uanset hvad, så mister du din ledighedsydelse så det er godt at vide med sig selv at man kan være i det job mange år, ellers står man med håret i postkassen ...

men jeg tror ikke meget på jobkonsulenterne i dette her projekt .. de tre måneder er at købe dem tid ..

Kimse min erfaring siger mig at man skal gøre som min veninde (du bliver betragtet som kvæulant og besværlig men det kan være det værd ) når du starter i praktik så forlang at det er maks tre uger.. og derefter skal man snakke om hvordan det går , og så kan man forlænge den derfra og så forlang på det tre ugers møde at få at vide HVORFOR der evt skal forlænges hvad er problemet og hvordan retter du det ...

Min veninde er lige blevet ansat i et job efter 14 dages praktik ..

og sørg gerne for at have fagforeningen med indenover ....

Held og lykke med dit forhåbentligt nye job ...
  Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 16:00   #8
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Ja det var ventet, alt det som her er nævnt.

Det er kun oplyst sådan.
Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og arbejdsvilkår i samarbejde mellem de faglige organisationer, arbejdsgiver og arbejdstager.

Det eneste som jeg ved nu, er at kommunen henviser mig til en jobkonsulent.
( det forlyder at denne konsulent kan/skal godkende ansættelsen).

Problemet i dette tilfælde er, at der ikke er en faglige organisation at støtte sig til, når jeg kommer fra kontanthjælp,

Jeg kan godt se fidusen i at være i en kort virksomhedespraktik, mens kommunen får en person på papiret godkendt til fleksjob.

Vi venter et par dage og se om jobkonsulenten dukker op.

Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 16:42   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Problemet i dette tilfælde er, at der ikke er en faglige organisation at støtte sig til, når jeg kommer fra kontanthjælp,
Kimse jeg kom også fra kontanthjælp og det har ingen betydning for noget når det drejer sig om ansættelse
  Besvar med citat
Gammel 01-05-2008, 20:59   #10
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimse Se meddelelser
Det er kun oplyst sådan.
Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og arbejdsvilkår i samarbejde mellem de faglige organisationer, arbejdsgiver og arbejdstager.

Det eneste som jeg ved nu, er at kommunen henviser mig til en jobkonsulent.
( det forlyder at denne konsulent kan/skal godkende ansættelsen).

Problemet i dette tilfælde er, at der ikke er en faglige organisation at støtte sig til, når jeg kommer fra kontanthjælp,

Jeg kan godt se fidusen i at være i en kort virksomhedespraktik, mens kommunen får en person på papiret godkendt til fleksjob.

Vi venter et par dage og se om jobkonsulenten dukker op.
Jeg kan nu høre at du ikke er visiteret til fleksjob endnu , men er under afklaring med henblik på fleksjob (dette er til RP)

Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ønsker du indflydelse? phhmw Alt det andet 0 09-08-2013 12:53
25.000 kr i tilskud til evt. ansættelse Krieva Spørgsmål ang fleksjob 5 02-05-2013 19:55
ansættelse balde53 Spørgsmål ang fleksjob 17 01-01-2013 17:46
Ønsker at dø.... margetli Alt det andet 29 09-04-2010 08:36
Nyt flexjob, hvordan med ansættelse last47 Alt det andet 3 31-01-2010 20:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension