K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2008, 16:46   #1
lis.c
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
lis.c er ny på vejen
Smile Børnepasningsorlov- fleksjob

UHH, vil bare lige fortælle at jeg kan få børnepasningsorlov, men kun fordi jeg endnu ikke har fået meldt mig ud af fagforening. Bare lige en oplysning, inden man melder sig ud.
lis.c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 16:51   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hvor skønt. Tillykke med det. Nyd tiden sammen med børnene :-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 17:10   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lis.c det kan altid godt betale sig også for flekser at være medlem af en fagforening, men som jeg læser reglerne om Orlov så er det nu ikke noget der er forbeholdt dem i fagforening (selv om det nok er dem der har nemmeste ved at komme igennem med deres anmodning om det pga hjælp fra fagforeningen) men i reglerne står der følgende


Citat:

Børnepasningsorlov

Børnepasningsorlov gælder for forældre, der i 2004 skriftligt til Arbejdsformidlingen har tilkendegivet, at de ønsker at bevare retten til børnepasningsorlov, og som har modtaget bekræftelse på, at de er tilmeldt ordningen

Personer, der modtager ledighedsydelse før første fleksjob eller mellem to fleksjob, har ret til børnepasningsorlov. Er barnet mellem 0-8 år, har personen adgang til orlov i op til 52 uger pr. barn. Personen har ret til orlov i en sammenhængende periode på 13 uger (op til 26 uger, hvis barnet ikke er fyldt et år ved orlovens begyndelse). Orlov i den resterende periode skal aftales med Arbejdsformidlingen. Orlovsydelsens størrelse svarer til det, den pågældende er berettiget til i ledighedsydelse. Orlovsydelsen kan dog højst udgøre et beløb, der svarer til 60% af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb. Der foretages fradrag i orlovsydelsen på samme måde, som der foretages fradrag i ledighedsydelsen. Dog foretages der ikke fradrag for eventuelt supplerende tilskud til orlovsydelse, som kommunen udbetaler efter lov om social service § 39 og § 40.

Der kan læses mere om reglerne om børnepasningsorlov på Familiestyrelsens hjemmeside www.familiestyrelsen.dk
Men sådan burde det jo også være da vi jo er underlagt div overenskomster og det kun er vores arbejdssituation i form af at være flekser der er anderledes alt andet skal jo følge det ordinære marked

men tillykke med orloven håber du nyder tiden


Det jeg har quotet er hentet fra center for ligeberettigelse hvor man også kan læse mere, vi har haft linket på en gang før her (det var her jeg fandt det via google ) men opfrisker det lige engang

http://www.clh.dk/?id=1337#c3293
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Børnepasningsorlov- fleksjob lis.c Spørgsmål ang fleksjob 5 03-04-2008 16:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension