K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2008, 15:14   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
hej hej ...undren

min veninde har gået ledig i 2 til 3 år...som flekser i odense....nu har kommunen så ansat hende i en fast stilling som fleks jobber i en vuggestue... arbejdspladsen betaler intet...så altså GRATIS.....utroligt ikke- er der andre der har oplevet dette.....og mon hun kan blive fyrret pludselig igen..og ryge på ledigheds ydelse...

ps
ved nogen om man behøver ændre skattekort hvis man har fået større indtægt!

knussss
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 15:19   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er måske billigere for kommunen? Jeg ved det ikke.. Har ikke hørt om det før!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 15:26   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
arbejdspladsen betaler intet...så altså GRATIS.....utroligt ikke- er der andre der har oplevet dette....


Næ men jeg ville gerne vide mere om det for det er jo ikke fleksjob ordningens regler....???

Kan Du komme med noget mere kød på sagen ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 15:29   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hun skal aflønnes efter aftale med fagforeningen, og hun skal have et ansættelsesbevis.

Hvis hun ellers får fuld løn, så må resten jo være kommunens eget problem, men hendes papirer SKAL være forhandlet på plads.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 16:26   #5
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej nille

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål ang fleksjobbet, men jeg kan fortælle dig at det er vigtigt at du ændrer dit skattekort hvis din indtægt stiger. Hvis du ikke gør det har du ved årets opgørelse tjent mere end du har beskattet, og så får du en efterskat. Jeg sætter altid min indkomst en lille smule højere end forventeligt, for så er jeg næsten sikker på at der kommer penge retur, eller jeg i hvert fald ikke skal af med nogen. Jeg har også sat min trækpct. en op simpelthen bare for at være sikker på det ikke ender med et smæk

Håber det var svar nok på dit spørgsmål!?

knus Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 16:32   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og man skal også lige huske at opgive ændringer, hvis man modtager boligsikring.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 16:36   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
arbejdspladsen betaler intet...så altså GRATIS.....utroligt ikke- er der andre der har oplevet dette....citat slut

Gad godt vide hvad det er for en ny ordning for fleksjob ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 17:50   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hun får vel forhåbentligt løn, når hun er fastansat....jeg forstår det sådan, at hun lige er startet, og så er der tale om praktik FØR jobbet bliver fast, netop for at se hendes skånehensyn og om jobbet i øvrigt passer til hende og hendes skånehensyn....så jeg er ikke forarget over at hun i det tilfælde er gratis....sådan er det for alle visiterede, når og hvis vi skulle komme i job. Imens man er i den praktik beholder man den ydelse man hele tiden har fået.

Om arbejdspladsen er gratis.....hm.....vuggestuer er normalt offentlige, og så er det normalt kommunen/staten der betaler lønnen til alle de ansatte.....så løntilsskudsdelen skal jo ikke først udbetales til kommunen for bagefter at blive tilbagebetalt til kommunen, det hele bliver nok ordnet internt i kommunen.

Din veninde kan godt fyres, nøjagtig lige som alle andre....hun skal have arbejdet i fleksjobbet i 9 mdr. for ikke at risikere at ryge på kontanthjælp, så det kan betale sig at give tid i praktikken også selv om man går "gratis", sådan at man er helt sikker på at jobbet er det rette, og ikke ryger ned efter få måneder fordi jobbet alligevel var for hårdt.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 18:13   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hvis man kommer fra ledighedsydelse til fleksjob, risikerer man da ikke at komme på kontanthjælp, hvis man bliver fyret, vel?

Er det ikke kun, hvis man kommer fra kontanthjælp, at man skal have arbejdet i 9 mdr for at optjene retten til ledighedsydelse?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 18:24   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Og p.s., man skal ikke nødvendigvis i praktik inden man bliver ansat i fleksjob. Det er en mulighed, der er, hvis man selv eller arbejdsgiver er i tvivl om, om jobbet kan forenes med de skånehensyn man har. Men man kan godt ansættes direkte uden praktik.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Forslag om førtidspension vækker undren" MrBurns Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 01-12-2010 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension