K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2008, 10:42   #1
dino
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
dino er ny på vejen
Afslag på fleksjob

Hej alle, jeg har fået afslag på fleksjob fra Odense Kommune,som jeg havde anket.Sagen gik videre til Beskaftigelsenævnet,som stadfæstede kommunes afgørelse.Jeg har været til forskellige arb.prøvninger,og det har vist sig at jeg ikke kunne klare et arbejde på fuldtid.De to første praktikker kunne jeg ikke gennemføre,selv om det var på 20 timer ugentlig.Den tredje og sidste gennemførte jeg med 20 timer om ugen.
Revahuset har i sin afmeldingsskrivelse skrevet at muligheden for et fleksjob burde undersøges.Det samme skrev en arbejdsmediciner,som undersøgte mig.

Derfor vil jeg gerne spørger om der er nogen der ved om jeg kan gøre noget yderligere for at få bevilget fleksjob?Hjælper det at klage til Ankestyrelsen?
Jeg føler at det er en umulig opgave.

Hilsen...
dino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 11:17   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Dino

Ja du kan godt sende din sag til ankestyrelsen og lade dem se på sagen de vil afgøre om det er en sag de kan tage op....

det ville jeg gøre...


Vent til der kommer flere svar Dino...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 11:59   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
En ansøgning om aktindsigt kunne måske give information på hvad de baserer afslaget på, men det burde stå i meddelelsen om afslaget, såvel som information om klageinstans.
Det ansøgningseksempel til aktindsigt der er her på K10 er rimeligt grundigt tænkt og formuleret, det skulle give de nødvendige oplysninger, hvis kommunen ikke laver kludder

Held og Lykke og Giv ikke op

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 19:21   #4
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Hej Dino

prøv at læse denne principelle afg. http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...ch=A%2D38%2D02

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 22:20   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
dino kan kun tilslutte mig det de andre skriver og skal så lige høre dig om der er en handleplan for dig nu ? hvad forestiller de sig på kommunen der skal ske ? hvordan vil de bringe dig tættere til arbejdsmarkedet ?

skal der iværksættes en revalidering ? eller er der andre måder de vil gøre det på ?

det er jo ikke sådan at fordi man nægtes fleks så er man rask , der når der overhovdet er tale om arbejdsprøvninger så er der jo en grund til det , og når du kun kan klare 20 timer så er der jo stadig barriere , hvad vil de så , en virksomhedsrevalidering med langsom oparbejdning til 37 timer eller ?

min veninde er selv i ligende situation som du, hun har så virksomhedsrevalidering nu men går det ikke godt indgår det i en ny fleks ansøgning som arbejdsprøvning ...

Det er vigtigt at du spørger ind til kommunen hvad der skal ske hvis ikke de allerede har oplyst det, sådan at de ikke bare får lov at dø i synden.

Et afslag er ikke nok der skal sættes noget andet i stedet for ...
og hvad er deres begrundelse for afslag det er også ret vigtigt også selv om de har fået ret i ankenævnet du kan gøre meget endnu så giv endelig ikke op

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 14:01   #6
dino
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
dino er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar.

min sagsbehandler har sagt at jeg kan søge om kontanthjælp,men jeg får dagpenge igen.jeg havde været på sygedagpenge i 52 uger,od det blev ikke forlænget af kommunen.

Siden har min læge foreslået mig til revalidering,men det kan jeg ikke samtidlig at jeg anker afslag på fleksjob,ifølge min sagbehandler.

Nævnets begrundelse er at de vurderer,at min arb.evne ikke er nedsat i et sådent omfang,at jeg ikke kan opnå ordinær arbejde med skånehensyn.

De læger vægt på at jeg har gode danske kundskaber,både mundtlig og skriftligt.
At jeg har arbejdet som rengøringsassistent genem 4 år.Jeg kunne dog ikke holde til det og blev sygmeldt.
At jeg harværet i 3 praktikker med 20t.om ugen.De første 2 kunne jeg ikke gennemføre.I den sidste kunne jeg arbejde 20t.om ugen i normalt arb.tempo.
At jeg har gode arbejdsrelevante ressourcer,samt en god arb.identitet og omstillingsevne.
At jeg lider følger efter,at jeg før min ankomst til DK blev ramt af en granatsplint i benet og nogle nerver blev beskadiget.Der er tale om varige men i for af manglende følelse i venstre fod og svag muskulatur i benet.Der er ingen operationsmuligheder og jeg er bevilget en dropfodsskine.Problematikken medfører ,at jeg ved gang overbelaster min raske ben/knæ,ligesom min lænd bliver belastet ved min skæve holdning i kroppen.
At jeg har skånehensyn i forhold til længevarende stående og gående arbejde samt tungeløft.Ligesom jeg bør have muligheden for at veksle mellem stående,gående og siddende arbejde.

Der står også at Ankestyrelsen har fastslået,at når der alene kan ydes tilskud til fleksjob med halvdelen eller 2/3,er fleksjobordningen rettet mod personer med væsentlig nedsættelse af arb.evnen.Alle muligheder for st opnå eller fastholde ordinær beskæftigelse skal være undersøgt.Arbejdsevnen skal ikke alene vurderes på grundlag af antellet af arb.timer,som jeg kan klare,men også i forhold til effektiviteten i de præsterende timer.
Det er deres begrundelse..

Mener i at jeg burde anke den?
Man kan kun klage hvis det er noget principielt i sagen.Tror i at der er det?
Kan man få hjælp af advokaten til at skrive en klage for en?Det er sikkert dyrt,men hvis han kan hjælpe,så kan det måske betale sig..
Er der nogen der har prøvet at klage til Ankestyrelsen?

Håber ikke at det er for meget læsestof,og at nogle vil læse det alligevel,og give mig nogle gode råd.

Hilsen...
dino er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på Fleksjob... Klaus K Spørgsmål ang fleksjob 14 18-02-2011 22:33
Afslag på fleksjob m.m. YRMB Alt det andet 30 11-01-2011 22:40
Afslag på fleksjob fra ankestyrelsen, hva gør jeg? metropol Spørgsmål ang fleksjob 22 16-04-2010 17:51
Fleksjob afslag jfm Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2010 08:40
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension