K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2008, 17:18   #1
lis.c
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
lis.c er ny på vejen
Børnepasningsorlov- fleksjob

Er der nogen her inde, der ved om man kan have børnepasnings orlov, når man er ansat i fleks job?
lis.c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 17:46   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Umiddelbart vil jeg jo sige selvfølgelig kan du det. Men jeg er slet ikke så klog på det område, men jeg er sikker på du nok i løbet af aftenen skal få svar fra nogle der ved rigtig meget om det.

iøvrigt velkommen til siden her, håber du får glæde af den.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 17:52   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det vil jeg da også tro, man kan, men helt sikker er jeg ikke! Har du prøvet at google det?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 18:01   #4
lis.c
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
lis.c er ny på vejen
Tak for velkomsten og ja jeg har prøvet at google det, og finder kun svar hvis jeg var på ledighedsydelse, ikke når jeg er ansat i fleks job. Der er en jurist i min fagforening, der er ved at undersøge det. Men det tager vist frygtelig lang tid, så tager imod med kyshånd, hvis der er nogen der har prøvet det.
lis.c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 19:03   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej lis.c. og velkommen

Du kan læse lidt mere her. Umiddelbart står der, at du følger loven som andre lønmodtagere, men INTET er sikkert under fleksordningen. Den er fuld af huller, så det er godt, du har en jurist med dig.

Men der står lidt her:

Citat:
Ansatte i fleksjob er omfattet af lovgivningen for lønmodtagere, medmindre de enkelte love herom har undtaget denne gruppe.

Det vil fx sige, at ansatte i fleksjob er omfattet af lov om sygedagpenge, lov om ret til orlov og dagpenge ved fødsel, lov om ferie og arbejdsskadeloven.
Så det ser da positivt ud... foreløbig.

Læs mere her, hvor du også kan finde love og paragraffer:

http://www.clh.dk/?id=1337#c3293

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 16:18   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej...

Du har ret til børnepasningsorlov i fleksjob læs piecen FLEKSJOB nr 17 under løn og arbejdsvilkår for fleksansatte.

Zuza har sat link ind nedenunder i hendes indlæg.


Børnepasningsorlov

Børnepasningsorlov gælder for forældre, der i 2004 skriftligt til Arbejdsformidlingen har tilkendegivet, at de ønsker at bevare retten til børnepasningsorlov, og som har modtaget bekræftelse på, at de er tilmeldt ordningen

Personer, der modtager ledighedsydelse før første fleksjob eller mellem to fleksjob, har ret til børnepasningsorlov. Er barnet mellem 0-8 år, har personen adgang til orlov i op til 52 uger pr. barn. Personen har ret til orlov i en sammenhængende periode på 13 uger (op til 26 uger, hvis barnet ikke er fyldt et år ved orlovens begyndelse). Orlov i den resterende periode skal aftales med Arbejdsformidlingen. Orlovsydelsens størrelse svarer til det, den pågældende er berettiget til i ledighedsydelse. Orlovsydelsen kan dog højst udgøre et beløb, der svarer til 60% af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb. Der foretages fradrag i orlovsydelsen på samme måde, som der foretages fradrag i ledighedsydelsen. Dog foretages der ikke fradrag for eventuelt supplerende tilskud til orlovsydelse, som kommunen udbetaler efter lov om social service § 39 og § 40.

Der kan læses mere om reglerne om børnepasningsorlov på Familiestyrelsens hjemmeside www.familiestyrelsen
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Børnepasningsorlov- fleksjob lis.c Spørgsmål ang fleksjob 2 29-04-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension