K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2009, 14:56   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
§100 - afslag.

Hej alle.

Jeg har søgt merudgifter i forbindelse med handicap dækket efter servicelovens §100. Jeg har fået afsalg, da kommunen mener: "Din lidelse har indgribende karakter i din daglige tilværelse, men der er ikke sat ind med ikke uvæsentlige hjælpeforanstaltninger, derfor skønnes du ikke omfattet af servicelovens §100."

ØHHH???? Nogen der kan hjælpe???
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 16:20   #2
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Jeg er også selv igang med at søge § 100, men fik at vide, at det er meget svært at få, da sagsbehandlerne ikke har fået rene retningslinier for, hvem der er omfattet. Meget beror på en skønssag, idet der bruges funktionsevnemetoden. Da jeg var til samtale omkring det indleverede materiale, fik jeg dette direkte at vide, og at jeg nok ligesom en meget stor procentdel af ansøgerne i min kommune har fået afslag. Dog nævnte sagsbehandleren, at de meget gerne så, at jeg så ville anke denne afgørelse, idet det så er en højere instans der skal behandle sagen, og jo flere afgørelser de har fra denne instans, jo bedre kan kommunen vurdere sagerne. Så jeg venter pt på mit afslag, og vil så anke afgørelsen. Jeg vil så kigge på div. sider omkring funktionsnedsættelsesmetoden samt hvad der direkte står omkring § 100 og så bruge dette som rettesnor, når jeg skal begrunde, hvorfor jeg anser mig selv som værende i målgruppen til at modtage § 100.

Der er to ting der skal opfyldes. 1. som er at være i rette målgruppe og 2. at man skal have udgifter på min. kr. 6000 pr. år pga. funktionsnedsættelsen.

Held og lykke med at anke, for det synes jeg da helt sikker på at du skal. Der er jo en grund til at du søger, så hvorfor ikke anke og få en "second opinion". Det kan være til din fordel.

God kamp.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 16:56   #3
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Anke.... Igen igen

Hej.

Tak for dit svar. Men efter at have været i systemt i over 3 år, ved jeg efterhånden at kommunen ret ofte bruger den der "ank sagen så vi får nogle retningslinjer". Kan de da for guds skyld ikke selv tage en beslutning???!!!

Og der ER faktisk allerede en del afgjorte sager - men kommunen gider ikke bruge tid på at sætte sig ind i det. Og hvis de nu kan slippe godt afsted med et aflsag - så er det jo bedre for dem...

Jeg undrer mig bare over at de siger jeg ER en del af personkredsen - men så alligevel ikke da der ikke er forsøgt med hjælpeforanstaltninger????!!! Jamen så forsøg dog med hjælpeforanstaltninger???
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 17:26   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo også i mod deres egene interesser!!

De vil jo så gerne have borgerne skal være så selvhjulpne som muligt - og så giver de afslag?

Når borgeren så har slidt sig halvt ihjel med at være selvhjulpne, så ender det ofte så grelt, at det kommer til at koste kommunen endnu mere fordi det hele får hobet sig op...

Fejlen ved systemet er, at kommunen ikke kan tænke langsigtet! De vil spare LIGE NU OG HER. Men den besparelse bliver temmelig dyr lidt ude i fremtiden.....og skidtet ramler, fordi borgeren ikke fik hjælpen i tide.

Det er til at blive vanvittig af!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 19:19   #5
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 16
Despina er ny på vejen
Jeg har ogå været på kommunen i dag for at søge om merudgifter. Tror så heller ikke det går igennem, da jeg vist ikke helt kommer op på de 6000 pr år

Men man skal/kan faktisk søge merudgifter for de kroniske sygdomme, man har, og ikke kun den sygdom, man er flexjobber i.
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 20:41   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det med at der skal sættes ind med betydelige hjælpeforanstaltninger,
er jo også svært, for er man gift, og har mand og børn, som er raske,
så er man ikke berrettiget til hjemmehjælp, og så er det ligemeget,
om man så har brug for hjælp i hjemmet, og har høje medicinudgifter,
men nu ved jeg faktisk ikke om det er nok, hvis enlige har fået hjemmehjælp,
om det går under betegnelsen betydelige hjælpeforanstaltninger, og om
de så er berrettiget til at få medicinudgifter betalt, når man selvfølgelig
også har den nedsatte erhvervsevne.

Despina, nu ved jeg ikke om du har søgt om hjælp til vinduespudsning,
men det er der nogle som får.

Sidst redigeret af Tanja; 25-06-2009 kl. 20:44.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 01:12   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. §100.
Læs ny vejledning.
Det er IKKE en betingelse, at der ER ihverksat betydelige hjælpeforanstaltninger, hvis funktionsnedsættelsen er af indgribende karakter.
Feks. hvis ægtemand, børn, venner og lign. yder en hjælp, der elleres skulle/kunne ydes af kommunen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 01:28   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Popiae....

Har du et link til vejledningen?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 08:47   #9
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej

Jeg har også fået afslag på paragraf 100,jeg har anket og nu er papirene sendt til statsforvaltningen.jeg synes de sender en rundt som om man var en kasteboldt og jeg syntes at det er hårdt at skal kæmpe for sin ret,man skal sætte sig godt ind i love og regler.

held og lykke til os allesammen


Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 08:56   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
det er vejledning nr.12.
Under lov om social service.
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension