K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2009, 12:27   #1
deralte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2009
Lokation: greve
Indlæg: 1
Styrke: 0
deralte er ny på vejen
pensionsudvalg?

jeg har fået rejst sag om førtidspension efter §18 og indstillet til tilkendelse af førtidspension jf. 20 .
Hvor stor er chancen får at pensionsudvalget giver pension ?
deralte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 12:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det jo svært at svarer på når man overhovedet ikke kender til din sag eller din/dine sygdomme

Men normalt har man en god chance når det er kommunen der selv indstiller...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 14:02   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det kunne faktisk være sjovt at se en sammenligning af hvor mange FP'er der vrages i pensionsudvalgene kontra visitationsudvalgene... jeg gætter på, at de fleste bliver afvist på ideologiske fordomme og økonomisk spekulation i visitationerne.

Men ja... er den først kommet forbi visitationen, så er det vidst mere eller mindre bare procedure "revisionsarbejde" for pensionsudvalget... det er MIN umiddelbare vurdering.
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 16:31   #4
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Ja det kunne faktisk være sjovt at se en sammenligning af hvor mange FP'er der vrages i pensionsudvalgene kontra visitationsudvalgene... jeg gætter på, at de fleste bliver afvist på ideologiske fordomme og økonomisk spekulation i visitationerne.

Men ja... er den først kommet forbi visitationen, så er det vidst mere eller mindre bare procedure "revisionsarbejde" for pensionsudvalget... det er MIN umiddelbare vurdering.

Det er også, hvad jeg har hørt rundt omkring. I Visitationsudvalget sidder der også nogle af dem fra pensionsudvalget, så det skulle da være mærkeligt, hvis de lod nogle komme igennem, bare for at give dem et afslag lidt senere.

Pøj pøj under alle omstændigheder.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 16:50   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med de andre!

Det er også nogenlunde hvad jeg har fået gravet frem til. Pensionsudvalget hjemsender vist kun de sager der har alvorlige procedurefejl....

Vi kryder fingere!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 17:37   #6
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Procedurefejl?

Altså det I siger er, at dem i visitationsteamet er nogle af de samme som er i pensionsudvalget????

Jeg havde min sag på teammøde (er det visitationsteamet???) efter §18 men fik afslag da de mener jeg mangler afklaring (afprøvning).

Min advokat anbefalede mig så at søge på §17 hvilket nu er gjort. Jeg har stadig ikke en opdateret RP - og det havde jeg heller ikke inden §18 ansøgningen....

Jeg har heller aldrig modtaget nogen skriftlig afgørelse vedr. §18 ansøgningen... Men måske det er fordi jeg har klaget over at den må anses for værende ugyldig uden en opdateret og godkendt RP????
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 18:42   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af akizuri Se meddelelser
Altså det I siger er, at dem i visitationsteamet er nogle af de samme som er i pensionsudvalget????

Jeg havde min sag på teammøde (er det visitationsteamet???) efter §18 men fik afslag da de mener jeg mangler afklaring (afprøvning).

Min advokat anbefalede mig så at søge på §17 hvilket nu er gjort. Jeg har stadig ikke en opdateret RP - og det havde jeg heller ikke inden §18 ansøgningen....

Jeg har heller aldrig modtaget nogen skriftlig afgørelse vedr. §18 ansøgningen... Men måske det er fordi jeg har klaget over at den må anses for værende ugyldig uden en opdateret og godkendt RP????
Når sagen bliver sendt til pensionsudvalget, SKAL du have skriftlig besked herom, og du skal også have tildelt mulighed for at TALE med en af dem der er med i den endelige afgørelse inden afgørelsen finder sted... derfor MÅ det være visitationsteamet din sag er blevet afvist i, med mindre selvfølgelig at du HAR fået sådan ovenstående skriftlig besked.

Når visitationsteamet siger "OK" for en sag, er det stort set det samme som at KOMMUNEN siger "OK" for din sag... du har altså hele kommunen på din side på det tidspunkt, alle faglæger også... derfor er det nok sjældent at pensionsnævnet underkender.
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 20:56   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Razmo.... jeg mener, det er den sidste instans, man skal tilbydes møde med, ikke visitationsteamet.

Det er dem, der træffer afgørelse om pensionen, man skal tilbydes møde med, ikke dem, der beslutter, om der påbegyndes en sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 22:24   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
................jeg kan overhoved ikke finde ud af hvem der er hvem, og hvem der indbyder til partshøring. Og det gør det heller ikke lettere, at det bliver kaldt pensionsteam, visitationsteam, pensionsudvalg...og senere pensionsnævn, socialudvalg, socialnævn, pensionsudvalg (igen!).

Jeg kan se at alle betegnelserne flurerer herinde, og jeg er fuldstændig lost!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 22:27   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er forvirrende og irriterende, at det er så forskelligt.

Men du SKAL have et brev, hvor du tilbydes at mødes med dem, der træffer afgørelse om pension eller ej.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionsudvalg kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-11-2009 19:48
pensionsudvalg knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 21-01-2009 22:58
pensionsudvalg knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 18-12-2008 00:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension