K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2009, 14:15   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
beskæftigelsesankenævn

Hej Alle

Jeg har lige sendt min `klage over afslag på påbegyndelse af førtidspensionssag` afsted til beskæftigelsesankenævn.

Er der nogen der ved hvad de står for?

Om de er helt uvildige og uden indflydelse fra div. sagsb og andre i kommunen?

Hvad sagsbehandlingstiden er?

Hvordan afgør de? Er det ja eller nej, eller er vi ude i den sædvanlige vaske-hænder-det er beklageligt og så er vi lige vidt afgørelse?

Min klage går på direkte lovbrud i min sag, så kan man forvente at man nu har nået en instans der tager loven alvorligt og overholder den?

Det ville i så fald være første gang

Jeg håber som altid på det bedste indtil det modsatte er bevist.

Glæder mig til at høre jeres input.

fra en Frida der har pusterum nu indtil svaret kommer,
og næste omgang kan begynde
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 16:06   #2
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Desværre....

... Kan jeg ikke sige noget positivt.

Min anke blev sendt til Beskæftigelsesankenævnet i januar 2008, og vi fik afgørelsen i oktober 2008.....

Jeg havde desideret lovbrud som grundlag for min anke, og de værdigede de ikke et blik. De kiggede på kommunens afgørelse/begrundelse - og INTET andet! Det passer så ikke helt, for jeg ringede og spurgte after hvad de havde at sige til alle mine klagepunkter, og det tog de så op - med det resultat at jeg fik medhold i at der var sket mangelfuld opfølgning, men at de ikke mente det havde betydning.... Jow jow....

Nu er der så sket ENDNU flere ulovligheder - og har søgt §17, og venter på afgørelse heraf (men kan KUN blive et afslag), og den skal så sendes til beskæftigelsesankenævnet IGEN - og de kommer sikkert med det samme ævl igen....
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 18:52   #3
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Enig. I mit tilfælde var det det samme som for Akizuri. De holder hånden over hinanden.
Findes der en instans over beskæftigelsesankenævnet?

I min sag sylter det helt klart sagen for at dække over lovbrud, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 20:06   #4
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Akizuri

Der ligger faktisk en princip afgørelse fra ankestyrelsen vedr. manglende opfølgning.
Gå ind på www.ast.dk og tryk på FIND AFGØRELSER

Nr.: D-8-03 Journal Nr.: 7000005-03 det skulle være nok i søgefeltet at skrive D-8-03

Mugge

Ja du kan klage til Ankestyrelsen (www.ast.dk) her kan du læse om hvordan du klager til dem.

Forsyg

Sidst redigeret af Forsyg; 06-05-2009 kl. 20:06. Årsag: stavefejl
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 09:53   #5
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det var det jeg var bange for. Jeg kan simpelthen ikke forstå man har et klagesystem og en lovgivning der er lavet for at sikre borgeren, når man konsekvent vælger ikke at overholde noget som helst og dækker over hinanden hele vejen igennem.

Det er over min fatteevne at det ingen konskvens har og det efterlader jo bare os i et retsløst tomrum hvor man er reduceret til ingenting.

Vil meget gerne høre fra andre om det er sådan generelt for beskæftigelsesankenævn og havd I fik ud af det.

Frida, der ønsker sig en advokat i julegave
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til samtale hos beskæftigelsesankenævn peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 6 15-09-2009 12:59
Ankestatistik for beskæftigelsesankenævn og sociale nævn 2007 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 22-12-2008 12:00
Nyt beskæftigelsesankenævn Hejdien Politik og Samfund 0 09-04-2007 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension