K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2014, 09:35   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Livet i den sociale verden er ikke for nybegyndere..

Kære RundtRegnet

... og mange, som ikke er så stærke som du, falder igennem.

Men håber du forstår hvorfor jeg spørger ind til din vægt?

Som der nævnes i "Råd til nye":

"Har du normal vægt?

Fordi, vi ved med næsten 100% sikkerhed at hvis du er rygpatient og gennemgår et årelangs sagsforløb, så i afslutningen af din sag lige FØR en forventet afgørelse foreligger, spørger din sagsbehandler kommunens lægekonsulent om der findes flere BEHANDLINGSMULIGHEDER?

JA, fordi at i NOTATPLIGTEN har din sagsbehandlere i STARTEN af din sag noteret sig at du er overvægtig. Så lægekonsulenten beder nu med loven i hånden at det er en BEHANDLINGSMULIGHED at tabe sig.

Så nu er du spillet skakmat og må tabe dig. Afgørelsen kan udsættes indtil du er inden for normalområdet af BMI.

Du kan også risikerer at i afslutningen af din sag bliver du pludselig en psykisk klient trods du har en fysisk diagnose."


Derfor forbered dig mentalt på at det kan ske, sammen med at et behandlingstilbud om en psykologisk udredning også kan komme på tale.

Intet må komme bag på dig.

Mit råd pt.

Finde alle røngtenoverlæge beskrivelser af alle de røngten og MR-scanninger som du har i din besiddelse.

Sammenholdt med hvad lægekonsulenten påstår og klag til borgmesteren over den forskelligeartede lægepåstande sammenholdt med hvad speciallægerne skriver om fundet i din ryg.

Trist, at læse dit forløb ved fysioterapien, som jeg har hørt alt for mange gange.

Var det i praksissektoren (privat klinik ) eller kommunalt holdtræning og lægehenvist individuel træning?

Både du og jeg ved du løber ind i problemer i nærmeste fremtid, når ASK stopper deres tilbud om betalt optræning og selv skal skaffe beløb til videre optræning, som du skal forvente i en del år fremadrettet. Alt efter hvilken indtægt du er på nu og fremadrettet.

Men din nuværende træning, skal du efter min erfaring prioriterer meget højt, for at bibeholde. Her udtaler jeg med 34 års erfaring i rygsmerter og genoptræning.

Men ingen kender dagen før solen er gået ned, så her findes måske også en løsning.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-06-2014 kl. 09:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 13:28   #12
RundtRegnet
Dreamer2011
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2014
Lokation: København
Indlæg: 7
Styrke: 0
RundtRegnet er ny på vejen
Hej Peter.

Lige en hurtig update.. Du skrev tidligere om jeg havde på papir at jeg havde diskusprolaps thorakalt og lumbalt og begyndende scoliose.. Jeg brugte ca 2 timer på at finde det i min sagsakter, men det stod ingen steder "underligt" men jeg har så lige bedt om papirerne idag

Tak for påmindelsen

PS: det er KUN scoliosen der ikke er nævnt! Eller jo på røngten billeder fra smerteklinikken som underligt nok ikke ligger i min sagsakter..
RundtRegnet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 14:15   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
MR-scanning

Kære RundtRegnet

Du nævner i din begyndertråd følgende:

"og lad os dog ikke glemme reumatologerne, smerteklinikken, mr scanninger eller lign!!"

Der kan ikke med 100% sikkerhed verificeres at der forekommer diskus-prolaps ved røngten, men der skal en MR-scanning til.

Men sidste viden viser, at selv en liggende MR-scanning kan give et forkert billede af påståede smerter i ryggen.

Patienten løber så ind i voldsomme problemer med faktuelle enorme vedvarende smerter, uden at lægerne klinisk kan finde årsagen.

I mit tilfælde gik jeg i 11 år med mindst een prolaps i L5, muligvis en i S1. Senere også en i L2, via en arbejdsskade.

Nyeste.viden!

Vippescanning, med belastning af ryggens led, som om man stod op med fuld normal belastning på ryggens led.

https://www.youtube.com/watch?v=nqrJseq_Qp8

... som ligger her http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=3
#30. Alt i denne tråd skal du læse igennem, som handler om alle regler om optræning iht lovgivningerne.

Så det er MR-beskrivelserne du skal have fat i. Det er vigtigt.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-06-2014 kl. 14:24.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 00:41   #14
RundtRegnet
Dreamer2011
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2014
Lokation: København
Indlæg: 7
Styrke: 0
RundtRegnet er ny på vejen
Ja der er jeg hellere ikke med på hvad lægerne egentlig mener med " mulig medullær kontakt" altså kan man ikke kigge på mr scanningen også sige om der er kontakt til rødderne eller ej?... Forresten lige til det med vippestillingen!! Min scoliose blev ikke opdaget ved LIGGENDE mr scanning, men ved et STÅENDE røngten billede
RundtRegnet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 09:17   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, skoliosen bliver verificeret ved røngten..

Kære RundtRegnet.

... men alle former for billede og scanninger er ikke så let som vi patienter normalt tror.

Lægerne kan ikke bare foretage en scanning og/eller en røngten så ligger alle beviser knivskarpt med hurtige diagnoser. Det er langt fra alle situationer det er så let. Så det er ikke så let for lægerne, som vi tror.

Men nu kan du jo godt se, at der er overensstemmelse imellem det du påstår og hvad lægerne mener. Der er sammenhæng i de kliniske fund og formodninger.

"Medullært tværsnitssyndrom (medulla = rygmarv) er bl.a. en invaliderende komplikation"

Hvilket vil sige at røngten overlægen formoder, eller udelukker ikke, at du muligvis har tryk på rygmarven. (ikke nerverødderne som fordeler sig ud)

Lægen skriver:" mulig medullær kontakt"

Det skal du have en forklaring på!

Det skal du sikre dig at lægekonsulenten har haft som oplysning!

Fordi, at den kommunale lægekonsulent kan IKKE tillade sig at påstå:

"Der er funktionsevnenedsættende rygsmerter, hvor der ikke er fundet nogen lægelig årsag. Der er ikke fundet nye forhold vedrørende ryggen sammenlignet med tidligere lægeskøn af september 11"

Du kan godt se, at enten mangler lægekonsulenten oplysningerne omkring de kliniske fund (mulig medullær kontakt[) eller også er denne læge særdeles fræk.

Det kan jeg ikke forestille mig. Men derfor er det vigtigt, at du sikre dig at lægekonsulenten har haft alle kliniske beskrivelser fra røngtenlægen.

Skoliose finder du på en almindelig røngten.

Fordelen ved Vippescanner, som er på forsøgsbasis, er at du opdager mulige udposninger (begyndende prolapser) ved at foretage scanningen stående, hvor du får belastning på diskerne og muligvis poser ud, men hvis du ligger ned, ses ingen udposning.

Jeg tror, at Vippescanning bliver en succes i nærmeste fremtid. Du finder hurtigere udposningerne, især ved unge mennesker.

Konklusion.

Du skal sørge for at klage over lægekonsulenten pga dennes udtalelser :

"Der er funktionsevnenedsættende rygsmerter, hvor der ikke er fundet nogen lægelig årsag. Der er ikke fundet nye forhold vedrørende ryggen sammenlignet med tidligere lægeskøn af september 11"

som jo ikke er i overensstemmelse med de beskrevne kliniske fund fra speciallægen:

"mulig medullær kontakt"

samt din påstand om diskusprolapser lumbalt og thorakalt, som du skal finde dokumentation for, gennem aktindsigt.

Når du har dokumentation for prolapserne, kan alle vel se, at noget er galt i lægekonsulentens udtalelser?

Enten er denne fræk eller også har denne manglet væsentlige oplysninger.

Det bliver DIN opgave at få det udredt, her må du ikke stole på din fagforening.

Man skal naturligvis ikke klage, bare for at klage, men formålet er at alle får de samme oplysninger og dokumentationer.

Nu er tiden til at du skal handler, fordi om kort tid stopper ASK, Arbejdsskadestyrelsen den økonomiske hjælp til videre behandling.

Bedste hilsner

Peter som udelukkende råder dig, efter de oplysninger du har givet.

Bilag

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...rygmarvsskade/

http://rygsygdom.dk/index.php?ns0=1&...ltext=S%C3%B8g

Sidst redigeret af phhmw; 05-06-2014 kl. 09:36.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 12:54   #16
RundtRegnet
Dreamer2011
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2014
Lokation: København
Indlæg: 7
Styrke: 0
RundtRegnet er ny på vejen
Jamen Peter, bare i løbet af de sidste dage har du gjort mig opmærksom på ting jeg aldrig havde tænkt over. Jeg får fat i alle lægeudtalelser fra røngten og mr og slår det så op herinde. For som du siger, enten mangler der væsentlige oplysninger ellers er han utrolig fræk, grænsende til det ulovlige!
RundtRegnet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension