K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 10:38   #1
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
hvis ens sagsbehandler har søgt paragraf 17, istedet for 18 som aftalt..

Hej alle.

Hvad gør man når man har været til møde med sin sagsbehandler, hun siger hun indstiller en til pension, dette bliver alt sammen klaret på en måned også afgørelsen. Den er så modtaget idag med et afslag, og der står at den er søgt på paragraf 17.. Hvilket jeg på intet tidspunkt har sagt den skulle..

Er så arrig lige nu.. Har sendt hende en mail om hvorfor den er er på paragraf 17 og ikke 18 osv.
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 10:41   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du bruger den som springbræt..

I afslaget skal der stå en begrundelse..

Der kan evt. stå at der mangler arbejdsprøvning..

Så tal med din sagsbehandler om at få lavet en §18 og få styr på de ting der har givet afslaget... f.eks. manglende arbejdsprøvning eller lægeudtalelser...

Tænk på den som et bilsyn...

Man kører hen og tjekker hvad der mangler at blive lavet, får en liste og går så i gang med at få ordnet det inden omsyn..

Måske har din sagsbehandler brugt det som en metode til hurtigt at få styr på hvad der mangler, og så bruge den som udgangspunkt, istedet for at bruge et år eller mere på selv at gætte sig til hvad de vil have, for at kunne afgøre sagen..

Sidst redigeret af Pip; 01-07-2011 kl. 11:44.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:39   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men du havde også fået et afslag på en §18
hvis din arbejdsevne ikke er belyst godt nok
en §18 er absolut ingen garanti for at den går i gennem

du skal nu kigge på begrundelsen, hvorfor du har fået afslag
udfra det må du kigge fremad
har selv fået afslag på en §17, men der var en fin begrundelse
det har jeg været i det sidste år plus en masse andre ting
nu siger min sagsbehandler hun vil søge pension til mig

så fordi du har fået afslag. betyder det jo ikke at din sagsbehandler ikke kan søge igen
eller du selv kan. Hvis der er sket nogle afgørende ting i din sag

held og lykke med det

Pip er helt enig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:59   #4
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
tak for svar

Der står begrundelse, at de synes jeg skal prøve endnu en arbejdsprøvning. Dette er jeg også meget villig til, det var egentlig også meningen jeg skulle dette, men så fik jeg ny sagsbehandler (hende jeg har nu), var til et møde og hun mente det var dumt at sende mig i endnu en arbejdsprøvning, da jeg lige havde været (afsluttede den i marts), så hun synes bare vi skulle søge pension..

Derfor undre det mig hun har søgt på paragraf 17..

For er der ik noget med, de kan stoppe ens sygedagpenge hvis man får afslag på paragraf 17?
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:09   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det gælder både §17 og §18

Så ja hvis du er på sygedagpenge nu, vil de sikkert stoppe

men hvis de synes en ydeligere arbejdsprøvning som mangler
Ja så jeg helt sikker på du også havde fået afslag på en §18

ved så ikke om du vil anke. men hvis du gør, kan du nævne at du ikke er har fået vejledning i forskellen mellem §17 og §18

Men havde nu bare valgt og tage den arbejdsprøvning
og så være sikker på det bliver en §18 næste gang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:24   #6
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Jeg vil også med glæde tage den arbejdsprøvning, hvis det er det der skal til, for at få afsluttet min sag.. Synes bare det er mærkeligt hun søger en paragraf 17 på forliggende grundlag.. Er det ikke den paragraf jeg selv skal søge, hvis jeg ønskede dette, eller bruger sagsbehandlerne også den uden ens viden?
Troede ikke man mistede sin sygedagpenge ved begge paragraffer..
Hun snakkede om at hvis det blev afslag, mente hun sagtens vi kunne forlænge dem.. De 52 uger er gået her d. 31/7..

Er lidt småforvirret nu, håber snart hun giver svar..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:24   #7
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
MHT selve afslaget på pension så tror jeg heller ikke der er meget at komme efter andet end at få endnu en afprøvning og komme videre derfra, men kommer du fra sygedagpenge så ville jeg helt klart anke både pension afslag, og sygedagpenge stop, ud fra at der er søgt en § 17

Har du ikke skrevet under på ansøgningen ? så du ikke at det var § 17 der blev søgt efter??

Jeg ville prøve med den her fra retssikkerhedsloven

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

Og så lave en formel klage over sagsbehandlingen ikke sikkert det hjælper en døjt , men noget må man jo prøve
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:28   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja jeg havde anket sygdagpenge stop

men havde ikke anket pensionsagen

fordi kommunen vil sikkert ikke starte en ny arbejdsprøvning, før der er kommet en afgørelse fra beskæftigelsesankenævnet.
så kan man bruge et halvt år eller mere på ingen ting
samt det bliver nok svært og få medhold
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:31   #9
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Jeg har ikke skrevet under på nået som helst. Var til det møde med hende, kort tid efter modtog jeg min ressourceprofil, som jeg skulle tjekke igennem, så havde hun skrevet hvis jeg havde kommentar, skulle de være i hænde senest d..., nedenunder står der dato for hvornår der træffes afgørelse i pensionssagen..
Så ingen steder med paragraffer eller underskrift..

Jeg vil kigge på det med at anke den, specielt hvis det betyder sygdagpegestop...
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:34   #10
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Mtvrv1: Jeg vil heller ikke anke pensionssagen, der er det nok meget hurtigere bare at få den arbejdsprøve gennemført, men vil helt klart anke det andet, hvis de stopper mine sygdagpenge.. Men har dog intet besked fået endnu..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man ønsker at skifte sagsbehandler? nuller Alt det andet 4 20-12-2011 04:10
Hvis man vil klage "højre" oppe end ens sagsbehandler 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-11-2011 16:11
pension søgt af sagsbehandler. sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 05-02-2010 11:10
Overvejer fleksjob istedet for stu Sucks Spørgsmål ang fleksjob 2 31-08-2009 16:02
Jeg har jo søgt FP Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 24-02-2009 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension