K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2009, 22:14   #21
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg lavede en fejl før, de er på førtidspension, men er reglerne ikke sådan cirka de samme??

Tæven kostede en del, udstillinger til avlsgodkendelse, lån af hanhund, foder, dyrlæge, tavler, chip og dit og dat............rent underskud, ikke sandt??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:15   #22
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Der er lavet en "aftale" mellem Dansk Kennel Klub og Skat om at der må laves 2-3 kuld årligt over en årrække på vistnok 3 år - SKATTEFRIT! Meeeennn... Jeg snakkede med juristen ved DKK som oplyste at Skat var begyndt at trække den opfattelse tilbage igen...

Men "Flextosse" du har fuldstændig ret - jeg får IKKE overskud på et kuld hvalpe! Når man regner alle omkostninger med, så giver det ikke alverden i sidste ende
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:18   #23
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Hej Maj-Britt.

Der er kæmpe forskel på FP og KH.... For det første må du på FP have en formue på 50.000 istedet for kun 10.000. Men derudover er der jo også indtægtsgrænse ved FP - altså du må tjene lidt ved siden af uden at det berører FP.

Men når man regner ALT med i et sådan kuld - så giver det et KÆMPE underskud!!!! Sååååå mon ikke de lader mig slippe? Min største frygt er nok mest, om de måske tænker: "HVordan kan det lade sig gøre at hvae hvalpe når man er SÅ syg?" Nemt nok.... Min samlever tager 6 ugers ferie, plus jeg har MANGE andre som kommer og hjælper....
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:27   #24
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
HUSK nu at der er en kæmpe forskel på skat og en kommune. (Kontanthjælp)


DU må ikke have et CVR nr på kontanthjælp.


Jeg kan se at mange ikke helt forstår hvad kontanthjælp er.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:29   #25
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Nej, man må ikke have et CVR nummer på kontanthjælp - men det er et kennelmærke jo heller ikke...
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:29   #26
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
He he he.....der ser du, dit "problem" er løst, det er det rene filantropi......

Når det offentlige bruger kreativ bogføring, hvordan skal borgerne så tro at de ikke må ??????, loven er jo lige for alle...i`kk....

Så diriger du bare "tropperne" fra din sygeseng, og glæd dig over dine fine hvalpe.....






Flextossen.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:38   #27
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Jeg siger bare "pas på når det kommer til kontanthjælp". Men i får nok en erfaring med det. he he.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:47   #28
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Permand :

Det er jo derfor der skal føres et regnskab !!!!!!!!!!!!

Så kan man jo dokumentere om det giver underskud eller overskud, det kan end ikke kommunen ændre noget ved !!!!!!!!!

Fordi man er på kontanthjælp er man jo ikke forpligtet til at sidde stille i en stol og ikke foretage sig noget, man skal bare sansynliggøre at det man foretager sig IKKE giver nogen indtægt.....

Og det gøres bedst ved at have sin dokumentation iorden....bare se på hvordan kommunen gør.....





Flextossen.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 23:07   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis min pointe Flextossen og Akizuri....og har man så dokumentationen i orden, jamen hvad er så problemet

Der står heller ikke i lovgivningen at man skal forære alle sine ting væk som kontanthjælpsmodtager - selvfølgelig må man få lidt penge for sine brugte ting, de dækker jo aldrig de udgifter man have i forbindelse med købet - det er jo rent underskud, hahahahaha
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 23:18   #30
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af akizuri Se meddelelser
Hej Maj-Britt.

Der er kæmpe forskel på FP og KH.... For det første må du på FP have en formue på 50.000 istedet for kun 10.000. Men derudover er der jo også indtægtsgrænse ved FP - altså du må tjene lidt ved siden af uden at det berører FP.
En rettelse er lige at der ikke er nogen formuegrænse for at modtage førpension... man kan godt være millionær og samtidig modtage fuld førtidspension...
Ved skattepligtig indkomst over de godt 50.000 kr for en enlig fratrækkes ca en trediedel så ved en indtægt på ca 500.000-600.000kr vil førtidspensionen være fuldt modregnet...
Ved kontanthjælp modregnes alle skattepligtige indkomster 100% og har man en formue ud over de 10.000 kr så kan de strengt taget forlange dem brugt før man kan modtage kontanthjælp...
Så er man på kontanthjælp skal man passe på ikke at beregne værdien af et kuld hvalpe til mere end højest nødvendig for en emsig sagsbehandler kan altså godt forlange dem solgt før man kan modtage kontanthjælp uanset at omkostningerne måske har været højere end værdien...

Så jeg giver Permand helt ret... pas på når i er på kontanthjælp emsige sagsbehandlere kan fjerne den med et pennestrøg hvis de ser noget der kan minde om forsøg på snyd med formue eller indtægt...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension