K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 12:39   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg skrev heller ikke under på min §17
sagsbehandler spugte bare i telefonen om jeg vil søge pension
havde været i arbejdsprøvning og lægepapir i orden
men åbenbart ikke godt nok
det håber jeg så der er nu
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 19:51   #12
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Hvis ikke man har skrevet under og ikke er blevet meget klart oplyst om hvad det er de har gang i så har de helt klart problemer med forvaltningsloven
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 20:25   #13
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Hej, stod der ik i RP hvilken § der bliv søgt efter ?? Min kæreste har lige fået FTP og det var efter §18, son SB indstillede hende efter - og det stod nemlig i RP som hun skulle godkende !
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 21:05   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej malenemuz.

Iflg. forvaltningensloven skal SB:

Citat:
Kapitel 3

Vejledning og repræsentation m.v.

§ 7. En forvaltningsmyndighed skal i fornødent omfang yde vejledning og bistand til personer, der retter henvendelse om spørgsmål inden for myndighedens sagsområde.
Kilde: LBK nr 1365 af 07/12/2007 Gældende

Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127

Hvilket man ikke kan sige at SB har, idet du jo faktisk ikke var klar over, at SB søgte på dine vegne eft. §17. Såvel i tlf. som skriftligt afslag bør det derfor være klart for dig, hvad SB har iværksat.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 22:16   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af malenemuz Se meddelelser
tak for svar

Der står begrundelse, at de synes jeg skal prøve endnu en arbejdsprøvning. Dette er jeg også meget villig til, det var egentlig også meningen jeg skulle dette, men så fik jeg ny sagsbehandler (hende jeg har nu), var til et møde og hun mente det var dumt at sende mig i endnu en arbejdsprøvning, da jeg lige havde været (afsluttede den i marts), så hun synes bare vi skulle søge pension..

Derfor undre det mig hun har søgt på paragraf 17..

For er der ik noget med, de kan stoppe ens sygedagpenge hvis man får afslag på paragraf 17?
Hej Malenemuz,

Det har du ret i, sdp. stopper ved afslag af ftp....

Jeg forstår ikke helt hvorfor din sagsbehandler har henledt dig til at søge pension, såfremt ikke alle dine lægelige papirer og arbejdsprøvning (er) peger mod dette ?

Hvad lød din arbejdsprøvning og din helbredsmæssige afklaring på ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 08:08   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan stoppe sygedagpenge, ved ansøgning til pension.

Lav en skriftlig note til sagsbehandler, om at du jo ikke har skrevet under på noget, herunder undre dig over §17 og ikke 18, da det er sagsbehandler der har indstillet?

Denne note bruger du, såfremt de nu vil prøve at fratage sygedagpengene, da den kan være afgørende.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 09:00   #17
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malenemuz Se meddelelser
Hej alle.

Hvad gør man når man har været til møde med sin sagsbehandler, hun siger hun indstiller en til pension, dette bliver alt sammen klaret på en måned også afgørelsen. Den er så modtaget idag med et afslag, og der står at den er søgt på paragraf 17.. Hvilket jeg på intet tidspunkt har sagt den skulle..

Er så arrig lige nu.. Har sendt hende en mail om hvorfor den er er på paragraf 17 og ikke 18 osv.
Paragraf 17 er provokation til syg borger
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 10:15   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det vigtige her er at du med en §17 eller §18 bliver sendt på kontanthjælp ved afslag..

Og din SB skal fortælle dig om konsekvenser og oplyse dig om mulighederne.. og det har hun ikke gjort.

Så det er hendes manglende oplysninger du skal bruge, når du klager over at sygedagpengene forsvinder.

Og tag så en bisidder med fremover - for hun kan jo bare påstå at hun har sagt det til dig - det vil jo være ord mod ord..

Det er nemmere hvis der er et ekstra vidne..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 11:34   #19
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Hejsa.

Har du godkendt din RP? Min sagsbehandler tog på et tidspunkt min sag med på team møde med henblik på førtidspension, hvor jeg fik afslag. Jeg klagede (ankede) og henviste til at de ikke kunne eller måtte træffe afgørelse på en RP. jeg ikke havde godkendt. Afgørelsen blev derefter annulleret.

Min sag har været på team møde her midt i juni og den blev herefter godkendt og skal nu videresendes til pensionsnævnet. Men jeg ved faktisk heller ikke om det er 17 eller 18 den er søgt på.
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 18:38   #20
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres gode svar

Jeg har godkendt min rp, for skulle jo sende kommentar tilbage til hende hvis der var noget, og det gjorde jeg inden den kom for pensionsnævnet, men har ikke skrevet under på noget.. Men intet sted i rp står der nogen paragraf..

Havde bisidder med til møde, det har jeg altid, og hendes opfattelse var også at det var sagsbehandleren der indstillet mig. Vi blev begge rigtig overrasket over da afgørelsen så kom og der står paragraf 17. Har skrevet mail til sb med det samme, men har intet svar fået endnu.. så nu må jeg se mandag.. Skrev også jeg vil ha' et skriftligt svar tilbage, mere så jeg har det på papir, hvis jeg skal klage.. Hvilket tyder meget på jeg skal..

Med hensyn til min arbejdsprøvning, så står der jeg max. kan arbejde 1 time om dagen, skal have pause hvert 10 min. Så stå der en masse om jeg ikke kan arbejde med hverken det ene eller det andet..


Og med det helbredsmæssige, så er de også helt som de skal være.. Der står stationær osv.
Derfor mente sb heller ikke jeg skulle i en ny arbejdsprøvning, da jeg lige var afsluttede den første. Hun sagde dog på mødet at hun var mere i tvivl om, de kunne give mig afslag pga. jeg er overvægtig. Men hun synes vi skulle indstille mig alligevel.

Men det med overvægt har de ingen steder skrevet noget om, og mine lægepapir siger også det ingen betydning har for mine sygdomme..

Hun har på intet tidspunkt fortalt mig omkring stop af sygedagpenge, til trods for jeg faktisk spurgte om hvis nu jeg fik afslag, om så de kunne blive forlænget bagefter. Der sagde hun, at det kunne de sagtens, alt efter hvad afslaget vil komme på, for så skulle vi jo gøre som de ønsker, så sagen kunne komme til pensionsnævnet igen.. Underligt hun ikke lige nævnte at man stopper dem ved afslag

Hvor lang tid går det ca. til de stopper dem? Jeg er en af dem der får udbetalt sygedagpenge hver uge og ikke måned.. Hvorfor dette, vides ikke..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man ønsker at skifte sagsbehandler? nuller Alt det andet 4 20-12-2011 04:10
Hvis man vil klage "højre" oppe end ens sagsbehandler 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-11-2011 16:11
pension søgt af sagsbehandler. sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 05-02-2010 11:10
Overvejer fleksjob istedet for stu Sucks Spørgsmål ang fleksjob 2 31-08-2009 16:02
Jeg har jo søgt FP Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 24-02-2009 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension