K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2011, 16:17   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Pensions nævn????

Hej allesammen.

Har efterhånden skrevet et par indlæg herinde, og troede da aldrig min sag skulle nå dertil hvor den er nu min sag var på team møde midt i juni - og tænk engang! De besluttede at indstille mig til fp! Men min sb sagde at sagen jo nu skulle behandles af pensions nævnet.... Og så bliver jeg jo straks nervøs... Ifølge hende er det bare en formalitet, og hun har aldrig oplevet nogen der blev afvist - meeeen.... Er der nogle der erfaring?
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 16:23   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1 din sagsbehandler mener det er en formalitet
2 der er langt større chance for pension når sagsbehandler indstiller (§18)

så tror du kan være rimelig rolige, men desværre er intet sikkert før man sidder med et stykke papir i hånden

kender ikke din sag eller hvor mange år du har været i systemet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 23:17   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af akizuri Se meddelelser
min sag var på team møde midt i juni - og tænk engang! De besluttede at indstille mig til fp! Men min sb sagde at sagen jo nu skulle behandles af pensions nævnet.... Og så bliver jeg jo straks nervøs... Ifølge hende er det bare en formalitet, og hun har aldrig oplevet nogen der blev afvist - meeeen.... Er der nogle der erfaring?
Det er helt normal procedure.

Det er pensionsnævnet der beslutter, ud fra borgerens sag, om en borger skal tilkendes fp.

Men når teamet har sagt god for den, så burde den være i orden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 11:09   #4
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Hmm... Kan jo bare ikke lade være at bekymre mig alligevel. Ifølge min sagsbehandler ville det tage max 3 måneder og jeg ville blive kontaktet af en ny sagsbehandler for at gennemgå rp igen. Men jeg kan se at flere herinde oplever at det ofte går meget hurtigt?
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 11:29   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af akizuri Se meddelelser
Hmm... Kan jo bare ikke lade være at bekymre mig alligevel. Ifølge min sagsbehandler ville det tage max 3 måneder og jeg ville blive kontaktet af en ny sagsbehandler for at gennemgå rp igen. Men jeg kan se at flere herinde oplever at det ofte går meget hurtigt?
Når sagen er røget til pensionsnævnet (dem der træffer den endelige afgørelse) så har de max. 3 mdr. til at træffe deres afgørelse.

Se §20 i pensionsloven: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pensions-årsopgørelse fra kommunen? kmthorup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 06-01-2011 21:17
Hvor lang tid går der - pensions-teamet Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 06-09-2010 17:26
pensions udb i dec ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 07-12-2009 09:58
Kontanthjælp + Pensions udbetaling 1. mdr ? martin76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2009 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension