K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2013, 14:04   #1
boowam
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
boowam er ny på vejen
Nomadetilværelse.

Hej K10..
Jeg tænker på, om man som ftp efter 2003, må leve uden en fast bopæl og fast adresse ? ang. post og økonomi, ordner jeg alt på min pc, har netbank, eboks osv... får meget meget sjældent et brev i postkassen..
boowam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 18:41   #2
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Du kan godt blive oprettet som bosiddende i en kommunen, selvom du ikke har en fast adresse - det kræver bare at du opretter en postbox, hvor du kan afhente din post på posthuset.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 20:18   #3
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Lovgivningen bliver tolket meget forskelligt i kommunerne, man kan altid stå som hjemløs, dette giver problemer i forhold til tlf-bredbånd og hvad du ellers måtte have hvor man ikke betaler kontant, jeg bor på en sejlbåd, båden er tilmeldt en bådeplads i en havn, og så har jeg en postbox på posthuset, men det er altså ikke alle kommuner der godtager denne løsning selvom de skal i forhold til loven. Du skal undersøge virkelig grundigt inden du afsiger dig en adresse, jeg opfatter at folk mener man melder sig ud af samfundet når man vil leve lidt anderledes, desværre.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 09:17   #4
boowam
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
boowam er ny på vejen
Til sejleren
Hvad koster en sådanne postbox og hvor længe må man have en sådanne en ? Det jeg egentlig tænker på er, at gå i et års tid i dk og eu, med rygtaske- bla. caminoen.. Vil bruge turen til at finde ud af, hvad jeg vil bruge resten af livet på og livet til. Har brug for at finde ro i mig selv og melde mig "ud af samfundet" for en tid.. Derfor ville jeg opsige lejlighed, sælge møbler osv...
boowam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 13:52   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Spørg på det posthus, du ønsker at anvende. Også et spørgsmål om de har ledige bokse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 15:47   #6
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Tror rammerne for hvad du kan tillade dig er noget mere afslappede på ftp i forhold til kontanthjælp.

Har selv været hjemløs af flere omgange på kontanthjælp,der havde jeg folkeregisteradresse på rådhuset og postadresse på det nærmeste posthus..ikke noget med postbox men fik min post udleveret ved skranken mod fremvisning af ID,de krævede dog at jeg skulle afhente post minimum hver 10 dag.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 18:18   #7
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
En postbox er måske ikke løsningen hvis du vil vandre rundt i EU et års tid - så skal du ihvertfald sørge for at nogen du har kontakt med tømmer den med jævne mellemrum.

Måske du kender nogen der kan have din postadresse stående mens du er væk ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 10:59   #8
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Du må undskylde jeg først svarer nu, jeg er på stærke piller og så går det ikke altid så hurtigt, jeg mener jeg betaler ca 500 kr i året for postboxen, men da jeg fik den skulle jeg oplyse en adresse, du har vel en kammerat ell lign, du kan få folkeregisteradresse hos. Bare husk at vedkommende ikke må være på overførselsindkomst ell få boligsikring. Der kan også opstå problem med skatten da de vil mene din kammerat lejer ud sort.
Det er helt rigtigt, som en anden her sagde, at du kan få adresse på kommunen, men så står du netop som hjemløs, så kan du sikkert ikke få kredit hos teleselskaber, have en bil indregistreret, osv. osv.
Vi er ikke det mest frie folkefærd på denne jord, desværre.
Mvh mig.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension