K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2005, 11:55   #31
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: kære Isch

Jamen tusind tak for hjælpen
Det var dog gode nyheder, der kan man se hvor godt det er at have et debat netværk som herindehvor vi kan hjælpe hinanden med forskellig spørgsmål eller problemer....det er jeg rigtig glad for
jeg ønsker jer alle en rigtig god dag
Kærlig hilsen
Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2005, 10:47   #32
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Hej Stella

Vil bare sige at du ikke er glemt mht. udbetalingssedler. Taner Yilmaz har stillet spørgsmålet.....men man har 8 dage til at besvare det i. Jeg vender tilbage når svaret er kommet

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2005, 13:22   #33
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Stella..
Ja, sagsbehandlere var i starten utilfredse med, at vi ikke måtte sende lønsedlerne ud til borgerne!!
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2005, 11:31   #34
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Hej med jer

Jeg har fået svar og lyder:


Det er ikke muligt for os at sende denne meddelelse hver måned, men du kan få den nu, og så igen i det nye år,hvor taksten for LY reguleres.
Taksten reguleres ikke i løbet af året, hvorfor udbetaling ikke vil variere, måned for måned.

Hun sagde ikke hvorfor de ikke har mulighed for at sende mig et bevis for udbetaling ?:@ men sig mig er det ikke ligemeget...hvad er grunden til at de ikke mener at vi fleksjobbere ikke skal have en seddel ?


Derfor har jeg ikke ret til et udbetalignsbilag ?


Man har altså ikke ret til at få udbetalingsbilag for sin ydelse fra Københavns Kommune, som fleksjobber..ligesom alle andre får.:@

Men vi har jo heller ikke de samme rettigheder som alle andre ?
Hvem ved ...måske fjerner de også retten til forskudsskema fra skattekontoret.


Jeg er godt nok gal over den behandling.:@

Det er af princip jeg er utilfreds.


Jeg gad godt se dem selv uden lønseddel ?


Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2005, 11:34   #35
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Stella skrev:
Citat:
PiaB skrev:
Nu arbejder jeg også i Københavns Kommune, og det er det vi har fået af vide på vores Lokalcenter!!
Sagen er om det er rimeligt at man fratager voksne mennesker retten til en dokumentation for den ydelse de har fået bevilliget, fordi de er fleksjobbere ? hvorfor skal vi forskelsbehandles ? Det er en princip sag for mig.

Vi er ikke børn!


Hej Pia

Ved du HVORFOR de ikke sender til fleksjobbere ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2005, 17:04   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Stella skrev:
Hej med jer

Jeg har fået svar og lyder:


Det er ikke muligt for os at sende denne meddelelse hver måned, men du kan få den nu, og så igen i det nye år,hvor taksten for LY reguleres.
Taksten reguleres ikke i løbet af året, hvorfor udbetaling ikke vil variere, måned for måned.

Hun sagde ikke hvorfor de ikke har mulighed for at sende mig et bevis for udbetaling ?:@ men sig mig er det ikke ligemeget...hvad er grunden til at de ikke mener at vi fleksjobbere ikke skal have en seddel ?


Derfor har jeg ikke ret til et udbetalignsbilag ?


Man har altså ikke ret til at få udbetalingsbilag for sin ydelse fra Københavns Kommune, som fleksjobber..ligesom alle andre får.:@

Men vi har jo heller ikke de samme rettigheder som alle andre ?
Hvem ved ...måske fjerner de også retten til forskudsskema fra skattekontoret.


Jeg er godt nok gal over den behandling.:@

Det er af princip jeg er utilfreds.


Jeg gad godt se dem selv uden lønseddel ?


Stella jeg er tilbøjlig til at give dig ret...

Kan godt se at de måske ikke mener at det er så vigtigt i deres øjne, men som du selv skriver så er det principelt det her....

Og jeg kan godt forstå du er sur over det, jeg ville godt nok også blive noget negativ...

jeg får mit udbetalingsudskrift for min særlige ledighedsydelse hver månede og jeg tjekker det altid..
faktisk har jeg lige fået et skatte smæk på 2700 kr som jeg ikke fatter en bjælde af...
og der syntes jeg godt nok at det er rart at jeg kan sætte mig stille og roligt ned og kigge mine billag igennem inden jeg snakker med skatte forvaltningen...

Det svar du har fået er det skriftligt ?
og er det, så syntes jeg da at du igen igen skal skrive til dem og bede dem fortælle dig hvorfor du ikke kan få og hvordan og hvem der har truffet den afgørelse..
Det er det mindste man kan bede om ...

folk der er på fast månedes løn og får det samme år efter år får sq også deres løn seddel...
så lad dem ikke dø i synden

På dem igen...

Og Isch... du har ikke hørt noget endnu ???


men ok så havde du nok skrevet he he .. men tænkte på om ikke det kunne være en ide om stella skrev direkte til borgerræprsentationen <--- hmm meget forkert stavet ...
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2005, 21:25   #37
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

jo..jeg fik det skriftligt...det underlige er at der er fejl i beregningen:@ af det enesre korte regnskab jeg må få....:@

Gør de nar....:@

Så det gør mig endnu mere arrig:@

Alle mennesker jeg har spurgt om det her er nærmest chokerede over at sådan noget sker i Danmark..de troede at det var et ordentligt land siger de.
Jeg er stædig nu og skriver tilbage om det og har også skrevet til Cabi.
Det viser ,for mig, at de ikke har nogen demokratisk sans mere, men opfører sig som diktatorer.Enevælde.Føj siger jeg bare !

Hvor er respekten henne spørger jeg ? Jeg er en borger !
Ja det mener jeg !

Jeg er ved at miste tiltroen til Danmark desværre.:@ den måde bryder jeg mig ikke om , men der er mange ting jeg ikke bryder mig om mere i mit land.

Jeg drømmer om noget meget bedre...B)

Er tosset i aften...bær over med migB):@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2005, 21:29   #38
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

ja....

Hvad bliver det næste....ingen stemmeseddel ....intet skattekort......

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2005, 23:22   #39
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Som jeg skrev tidligere, er det pga manglende ressourcer - dels hvem skal sidde og kuvertere alle disse lønsedler og så portoen, er jo en god ting at spare (det er altså ironisk).
Men det er det vi har fået af vide - lønsedlerne bliver automatisk skrevet ud hver måned (stakkels regnskove), men de bliver simpelthen arkiveret lodret!!
jeg har lige fået meddelelse om, at jeg ikke længere får en års oplysningsseddel fra mit lønkontor - som jo også er københavns kommune (får dog stadig min lønseddel), men tror altså i bund og grund, at det handler om penge.

OG, det er ikke kun fleksjobber, hos os er det også kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister!!

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2005, 23:49   #40
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

[quote]PiaB skrev:
Som jeg skrev tidligere, er det pga manglende ressourcer - dels hvem skal sidde og kuvertere alle disse lønsedler og så portoen, er jo en god ting at spare (det er altså ironisk).
Men det er det vi har fået af vide - lønsedlerne bliver automatisk skrevet ud hver måned (stakkels regnskove), men de bliver simpelthen arkiveret lodret!!
jeg har lige fået meddelelse om, at jeg ikke længere får en års oplysningsseddel fra mit lønkontor - som jo også er københavns kommune (får dog stadig min lønseddel), men tror altså i bund og grund, at det handler om penge.

OG, det er ikke kun fleksjobber, hos os er det også kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister!!


Kh Pia[/quote


Hej Pia
Jamen det er grotesk...man afvikler altså information til borgerne...det er formynderisk.:@
Jeg gad godt se socialrådgiverne ansigt, hvis ledelsen nægtede dem en lønseddel.B)

Nå de må sgu gøre det på en anden måde så...nettet f.eks så kunne de spare en masse frimærker.

Eller de kunne ansætte en fleksjobber til at ordne de der ting.

Stadigvæk er jeg ret irriteret på dem der tillader sig at fratage os retten til at tjekke vores økonomi...

Og gad vide hvad alle de der finder sig i det tænker ?

Vi er jo mange så...:@

Jeg syntes nu at det er underligt at de har ret til at gøre det.

Jeg mener det er ulovligt.
Vil studere loven.

og nu også dig må ikke få en...
Hvad bliver det næste....
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
står lidt i stampe og hvad så nu? Mrs. S Alt det andet 158 08-11-2012 10:22
Hvad må du som sygemeldt på ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang fleksjob 9 17-11-2010 22:33
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
ledighedsydelse hvad efter ... dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 21-01-2010 09:31
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension