K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2011, 15:02   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hvor er du???

Jeg har på et tidspunkt hér på K10 set, at der var én, som henviste til et link - eller selv svarede på spørgsmålet omkring fleksydelse og tidligere deltidsarbejde.

Spørgsmål:
Hvilken fleksydelse er man berettiget til, hvis man inden sin sygdom (2007) var ansat i en 16 timers stilling på ordinære vilkår? Arbejdede inden da på fuld tid, men pga. sygdom (bl.a. forhøjet blodtryk) valgte jeg at gå ned på 16 timer i samråd med min daværende chef. Arbejdede 16 timer ugentligt i 5 år.


Jeg mener personen svarede, at man var berettiget til fuld fleksydelse selvom man tidligere havde arbejdet deltid.

Måske er der andre, der kan svare på det?

Mange tak
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 16:18   #2
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej...

Jeg syntes også, jeg har set det et sted før, men kan ikke lige finde det...

Men prøv og gå ind på ankestyrelsen side og se principafgørelsen 149-11, det ligner lidt det du efterlyser

Jeg kan altså ikke finde ud af og ligge et link ud, men håber du kan finde det

Knus fra Gogo
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 19:15   #3
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Når det er pga helbredet man har været på nedsat tid, så er man berettiget til fuld fleks.

Ved ikke hvor det står, men har lige haft det oppe med fagforening og sagsbehandler.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 19:22   #4
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej mumrik
Har lige svaret dig på den anden tråd du har oprettet. Det er den rigtige principafgørelse som GOGO har fat i.

En helt anden ting: Det er ikke smart at oprette 2 tråde med samme emne.
Du kan ikke holde styr på dem, og vi kan ikke holde styr på dem.
Jeg vil opfordre dig til, at få en af trådene lukket. Jeg ved ikke hvordan, men måske er der andre der ved det.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 20:38   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja ja, men jeg tror ikke den går i gemmen efter 5 år på nedsat tid.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 23:49   #6
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Hej.

Jeg har været sygemeldt siden november 2007. Dog prøvede jeg i februar 2008og vende tilbage til min 16 timers stilling. Det gik ikke, og blev derfor sygemeldt. I årene indtil nu har jeg været på 2 forløb hos anden aktør, hvilket gik godt, dog med de begrænsninger jeg nu (langvarig stress, angstanfald, depression).

Jeg blev i juli 2010 godkendt til et revalideringsforløb i et år. Min hjerne er blevet "rusten" og jeg er stressoverfølsom, så havde svært ved at lære og ikke mindst huske. Mit revalideringsforløb blev forlænget med 3 måneder. Altså i alt 15 måneder. Jeg har ikke nået det, jeg skulle lære pga. barrierer pga. ovenstående. Der tegner sig nu et billede af, at jeg ikke kan klare en revalidering, og min psykiater har sendt statusattest til kommunen, hvori der står "det må nu anses, at der er en varig funktionsnedsættelse, og der er behov for skånebehov" - jeg har gået hos samme psykiater i 2,5 år - og er medicineret.

Mit spørgsmål er:

Hvis jeg nu bliver indstillet til fleksjob, hvilken "løn" kan jeg så forvente at få?

Bliver der gået tilbage til min arbejdstid - altså 16 timer om ugen, da jeg selv bad om at gå ned i tid pga. helbreddet. (Før det havde jeg et fuldtidsjob).

Eller bliver det min revalideringsydelse, som jeg senest har modtaget?

Det skal nævnes, at der i min revalideringsplan står at jeg ønsker at blive selvforsørgende på 20 timer, da jeg på dét tidspunkt, planen skulle laves ikke kunne overskue mere. Og det kan jeg altså stadig ikke... Nåede til sidst op på 17 timer.

Er der mon én af jer, der pga. ovenstående kan fortælle om jeg får "fuld" fleksydelse?

På forhånd tak
Hej Mumik
Jeg tror du roder lidt rundt i det. Er det fleksydelse eller ledighedsydelse du taler om?

Ledighedsydelse kan du først få, når du er tilkendt et fleksjob. Du kan dog ikke få ledighedsydelse under alle omstændigheder. Således er dette også afhængigt, af hvilken ydelse du kommer fra.

Nu er begrænsningerne jo ikke det samme som langvarig stress, angstanfald, depression. Det ville jeg kalde tilstande/sygdom.
Du skal finde ud af, hvilke konsekvenser disse tilstande betyder for dig, i dit virke på arbejdspladsen.
Det er det, det hele handler om, hvis du mener du er berettiget til fleksjob.

Nu er det vi alle skal passe på denne tråd ikke bliver noget rod. Det er vigtigt vi har et fælles grundlag at anskue problemet ud fra.
Håber du kan bruge dette svar. Ellers skriver du bare igen
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 01:25   #7
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej Mumik
Jeg tror du roder lidt rundt i det. Er det fleksydelse eller ledighedsydelse du taler om?

Ledighedsydelse kan du først få, når du er tilkendt et fleksjob. Du kan dog ikke få ledighedsydelse under alle omstændigheder. Således er dette også afhængigt, af hvilken ydelse du kommer fra.

Nu er begrænsningerne jo ikke det samme som langvarig stress, angstanfald, depression. Det ville jeg kalde tilstande/sygdom.
Du skal finde ud af, hvilke konsekvenser disse tilstande betyder for dig, i dit virke på arbejdspladsen.
Det er det, det hele handler om, hvis du mener du er berettiget til fleksjob.

Nu er det vi alle skal passe på denne tråd ikke bliver noget rod. Det er vigtigt vi har et fælles grundlag at anskue problemet ud fra.
Håber du kan bruge dette svar. Ellers skriver du bare igen

Hej igen Sniffe.

Endnu en gang tak for svar, men hvordan sletter man en tråd? er helt ny herinde, så jeg er endnu ikke helt stærk i kommandovejen

Men jeg taler om fleksydelse. Kommer fra en revalideringsydelse. Jeg har gennem min revalideringsperiode fundet ud af, at jeg har nogle større barrierer, end jeg havde regnet med. Indlæringsproblemer, hukommelse, nedsat stresstærskel. Dette understøttes af min psykiaters statusattest til JC. Så lige nu venter jeg bare på svar fra JC

Kh Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 01:43   #8
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej igen Mumrik
Fleksydelse er noget der svare til efterløn. Er du så gammel?
Mener du ikke, om du er berettiget til fleksjob?

I forhold til at lukke den anden tråd, er jeg også novice. Jeg er heller ikke inde i det tekniske.
Måske er der andre der ved det???

Sniffe
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 01:54   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Nej, er ikke "gammel nok" til efterløn

Jo, jeg mener, at jeg vil være berettiget til fleksjob, og det er dén ydelse, jeg prøver at finde ud af, og hvad jeg er berettiget til, når nu min seneste beskæftigelse tilbage i 2007 var et 16 timers job. Siden da har jeg været sygemeldt, og de seneste 15 måneder i et revalideringsforløb. Som faktiske sluttede i dag. Er dog blevet forlænget til 12.12.11, da JC skulle samle lægelige oplysninger, progressionsrapport fra ekstern leverandør. Og frem til den 12.12. skal jeg være hos en eksterne leverandør, som jeg ikke ved, hvem bliver endnu...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 13:05   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Mumrik

Hvis de sygdomme, der fik dig til at arbejde deltids,
er de samme, som nu vil give dig en fleksjobvisitering,
så skal du tilbydes fleksjob på fuld tid.

Se : http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf
side 10 :
Personer, der har været ansat på deltid i den seneste ordinære beskæftigelse,
kan højst få tilbud om et fleksjob for det antal timer,
personen har været beskæftiget i deltidsjobbet.
Dette gælder dog ikke, hvis personen gennem fx lægefaglig eller sundhedsfaglig vurdering kan dokumentere,
at deltidsansættelsen skyldes de samme forhold, som er årsagen til fleksjobbet.

Lad mig lige for god ordens skyld slå fast :
Ledighedsydelse = den ydelse man får, når man er godkendt til fleksjob,
men er arbejdsløs.
Fleksydelse = den ydelse man får, når man går på "fleksjobberes efterløn".
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension