K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2007, 22:18   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
Odense Sag

Ja så har jeg brug for råd og viden fra jer-ikke omkring mig selv denne gang-men min veninde fra odense...vil gerne kunne hjælpe hende-
her er sagen meget kort....for den er laanngg

min veninde er psykisk syg- anoreksi-hun er en genert pige,lidt langsom,det er følge af sygdommen,men hun er en super pige der er dygtig håndarbejdslærer.

hun blev berettiget fleks for 3 år siden efter at have taget uddannelse på revalidering-
gik på ledighedsydelse 1 år....der var intet job til hende....hun fik dårlig selvværd og følte jeg sat ud...
kom i praktik(med ledig heds ydelse 6 mdr )de sagde der evt var fleks efter dette. men det var der så ikke alligevel...
igen på ledighedsydelse uden job....gik igen lang tid-
for 3 mdr siden kom hun på en gadinfabrik -praktik eller prøveperiode-som det hed....for at se om hun var kompetent nok til jobbet.....de nævnte intet under praktikke-ris eller ros-intet-men virkede glade for hende-
nu har hun været til samtale...med jobkonsulent og chefen-
OG fik at vide-
hun er for stille'
for langsom
ikke igangsættende nok
og skrøbelig

men at hun måske kan ændre det.....og hvis vil de godt have hende,men det skal hun bevise,og de gav hende igen 3 mdr prøvetid på fleksydelse...skulle have været ansat pr 1.12-men nu IGEN prøve tid-hun er gået helt ned......

hvad tænker og mener i om dette......
tanker til alle søde mennesker herinde
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 22:25   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jamen får hun slet ikke noget hjælp til det psykiske og anoreksi,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 22:51   #3
beani
Føler sig hjemme på K10
 
beanis avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2005
Indlæg: 37
Styrke: 19
beani er rigtig godt på vej
Hej Nille

Jeg kan ikke se det skulle være nødvendig med 3 måneder mere,hvor er fagforeningen henne.

Ved godt at der er mange der udnytter systemet, skulle der ikke tages stilling til et fleksjob efter de første 3 måneder,?

hvorfor er der så ikke en fra fagforeningen med, til dette møde.

Hvor er det synd for din veninde.

Hvordan er hendes sagsbehandler.

Kan hun ikke hjælpe hende, med dette med, de lange arbejdsprøvninger hører ingen steder hjemme.

Det øger i al fald ikke vores selvværd.
beani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 23:20   #4
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
tak dejligt med hurtig svar

pokkers er at hendes sagsbehandler rådede hende til IKKE at melde sig i fagforening før hun har fået fast fleks job......supert supert fedt,ik.....nej;(så hun har ikke en fagforening.og de havde sagt til hende på gadinfabrikken at det var 90 procent sikkert hun fik jobbet efter 3 mdre, men nu skal hun så lave sig selv om...først-og så vil de ansatte hende måske efter 3 mdr mere.....
hun er i behandling,hun er 32 år og været i behandling siden hun var 13-hun er ikke skrøbelig, men kæmper og kæmper.....og var så lykkelig for jobbet,og de virkede åbne og søde .....indtil kontrakten skulle skrives under........jeg mener hun bare skal smutte...men så tager de nok hendes ydelse......hvor er det hele uretfærdigt nogen gange. hun har fundet sig i at sidde 5 timer om dagen og ligge gadiner op-selvom hun er en kompetent håndarbejdslærer der blev uddannet for 3 år siden....
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 23:39   #5
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Kære Nille

Hvor er du vel nok en sød og omsorgsfuld veninde - stort knus til dig fordi du er som du er

Mht din veninde, så mener jeg at det direkte vil skade hende, hvis hun bliver på den frygtelige fabrik, så meget som eet minut længere!!

Det er under al kritk den måde de har håndteret hendes prøvetid på - det lugter ærligt talt af kold og kynisk beregning fra deres side:

Først lader vi hende gå prøvetiden ud, for den slags arbejdskraft er jo billig, dernæst rakker vi hende ned, for derefter at bygge hendes håb om ansættelse op, hvis hun ellers "makker ret", og knips, så har vi yderligere 3 mdr´s billig arbejdskraft!!

En virksomhed som ikke giver løbende tilbagemelding til medarbejdere under prøveperiode, er ikke seriøse og troværdige i mine øjne. De er bestemt heller ikke kompetente nok til at have med personer som kræver særlige skånebehov at gøre!!!

Jeg er SÅ vred på din venindes vegne - det sidste hun har brug for i hendes situation er sådan en beskidt tilbagemelding!!

Hvis din veninde vælger at fortsætte i yderligere 3 mdr, er jeg bange for hun i hele prøveperioden konstant vil gå og være nervøs for ikke at slå til. Jeg er bange for hun vil bruge alt for mange ressourcer på at tænke på hvad de tænker og mener om hende, og jeg er bange for hun vil begynde at analysere hver en lille ting i ender og kanter, af bar angst for at begå fejl.

Jeg håber inderligt din veninde ikke tager det de sagde til hende til sig, men hvis hun gør, så kunne mine tanker måske hjælpe hende til at se sådan her på det:

At være stille....kan tolkes som at være i stand til at hvile i sig selv, og ikke konstant have trang til at gøre opmærksom på sig selv.

At være langsom......i forhold til hvad? Al begyndelse er svær - forventede de da en slags akkordarbejder inden for de første dage eller hvad?

Ikke igangsættende nok? Mennesker der sprudler af energi og overskud igangsætter. Mennesker som har en sygdoms baggrund som din veninde igangsætter ikke så meget - og når det sker, så er det først når de føler sig trygge. Har den virksomhed i det hele taget sat sig ind i din venindes baggrund?

At være skrøbelig....selvfølgelig er hun det, det bliver mennesker nu engang når de har været igennem lange og opslidende år fyldt med sygdom. De skulle skamme sig at klandre din veninde for at være skrøbelig - har de slet ikke tænkt, at hvis hun er det, så burde hun jo slet slet ikke udsættes for den behandling de har givet hende?

Og så lige til sidst: HVOR var jobkonsulenten da samtalen foregik?? - sad han ved siden af hende og sov, siden han tillod chefen at levere den tilbagemelding, og efterfølgende vilkår/krav for ny prøvetid???

Jeg kender ikke din veninde, men giv hende alligevel et lille knus fra mig, og hils hende fra mig og sig at jeg håber hun vil passe godt på sig selv. Vil du også være sød at fortælle hende, at hun er god nok som hun er - og at ingen.....INGEN skal forsøge at fortælle hende noget andet.

De varmeste tanker fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 01:03   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvor er det strengt!

Hvis de ikke vil love hende noget nu vil alle arbejdsdage de næste 3 måneder blive som at gå til eksamen hver dag. Det er ikke godt for selvtilliden (har desværre selv prøvet at have sådan en chef). Mit bedste råd er at hun skal banke i bordet og skælde ud! Jeg ved godt at det er svært, men bagefter er jeg ked af at jeg ikke selv slog i bordet og sagde fra dengang jeg var i en situation der kunne minde om det din veninde er ude for.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 02:31   #7
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Sig fra

Det lugter af gratis arbejdskraft, sig derfor fra. De har jo rig mulighed for at ansætte en på prøve over 3 måneder eller indgå anden aftale.

Hvorfor skal der altid yderlig bevises på bordet, når der allerede er noget galt og som de i forvejen ikke er tilfreds med.

Derfor drop de virksomheder der ønsker at fleksjobber skal bevise noget mere. Det er virksomheder der under deres social ansvar skal bevise de vil og kan tage hensyn til personer med nedsat arbejdsevne og herefter også gør det.

Fleksjobber skal ikke altid kunne yde 100 procent, sådan må det være. Og at høre deres begrundelser som at være for stille og at være for langsom, bemærk dette ord bruges altid, netop kun for at kunne forlænge bl.a. en arbejdsprøvning yderliger.

Prøv venligst at tjekke samme virksomhed om et år og der findes helt sikken stadig en person som arbejder gratis uden at rette fleksjob er kommet på tale. Fordi ingen føre kontrol med borger i arbejdsprøvning.

Sidst redigeret af Kimse; 12-11-2007 kl. 02:35.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 10:22   #8
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
kanon;)

hvor er i bare søde,tusind tak for alle svar-jeg vil give veninde en print-tusind tak--og mega knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2007, 10:27   #9
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
kære alle her

ja så må jeg llige have lidt af jeres erfarringer-nu er jeg taget til odense for at støtte min veninde-hun er netop taget på arbejde igen...og det var utrolig svært for hende at kome afsted-hendes hjerte hamrede,da jeg gave hende et knus...hun vil prøve at holde ugen ud, og se om hun kan...men hendes selvværd er nu helt i bund....hvor er mennesker dog megett lidt forstående-jobkonsulenten syntes også hun skulle tage afsted-?sagde at det samme vil ske i andet fleksjob...
hvad hvis hun selv siger jobbet op-ryger hendes ledighedsydelse så-
har nogen råd jeg kan give hende-jeg vil ikke se hende få det så dårligt-
knus nille
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2007, 12:05   #10
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
Hvad hvis hun selv siger jobbet op-ryger hendes ledighedsydelse så har nogen råd jeg kan give hende jeg vil ikke se hende få det så dårligt
knus nille
Problemet er vel at de ikke vil give hende et job? men kun have hende på prøve igen uden løn? Har de lovet hende et job hvis hun fortsætter derude?
Når jobkonsulenten presser hende til at fortsætte - mere end hun magter, er det måske en mulighed at gå til lægen og blive sygemeldt?
Jeg har ikke selv erfaringer med det - så jeg håber der kommer nogle klogere svar. Men i hvertfald et held og lykke herfra!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen i Odense, der ved... Carmen Alt det andet 2 26-10-2010 17:46
Odense - nu!!! Odenseaneren Politik og Samfund 2 11-11-2009 13:44
Odense byråd . Stella Politik og Samfund 0 25-02-2008 14:46
Så Er Det Nu Odense!!!! lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 11-10-2007 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension