K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2013, 23:45   #1
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Red face Lægekonsulenternes ups'er

Sad lige og kogte rundt på nettet og faldt over denne beskrivelse af hvad Lægekonsulenterne må og ikke må.

Jeg synes, den er letforståelig og peger på de "ups'er", der kan være i forbindelse med lægekonsulenternes beføjelser.

http://lk-sar.dk/public/images/stori...-klumme-11.pdf
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 09:16   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og så viser artiklen også rigtig fint, hvordan sagsbehandlerne klokker i det!

En sagsbehandler behøver nemlig SLET IKKE at forholde sig til lægekonsulentens udtalelser - dette faktum kommer som et chok for mange. En sagsbehandler behøver faktisk heller ikke, at spørge en lægekonsulent om noget som helst. Den eneste der har magt i sagen er....surprise, surprise - sagsbehandleren!!
Så hvis en sagsbehandler vælger at bruge en lægekonsulent eller dennes oplysninger, så står den altså for egen regning, for det er ikke et must!

Sidste del af artiklen har jeg påpeget mindst 100 gange herinde..

''Min erfaring er, at når lægerne på almindelig dansk er
klare i mælet omkring diagnose, prognose, skånehensyn og stationær tilstand, så
minimeres risikoen for kommunale fejlfortolkninger og
lægekonsulenternes uheldige optræden i Jobcentersagerne''

Det er nemlig helt korrekt!!!
Der er ikke noget mere giftigt for en sag, end en læge og/eller speciallæge der IKKE kan skrive erklæringer der sætter punktum i sagen, men som bruger forkerte eller misvisene ord der kan misforstås og omfortolkes. Jeg har set det SÅ mange gange efterhånden.

Så de virkelige syndere i sagerne er helt klart de dårlige læge/speciallægeerklæringer, og så de sagsbehandlere der ikke kan komme med en socialfaglig vurdering SELV, og derfor satser hele sagen på en lægekonsulent der KUN er ansat til at finde huller i de andres lægeerklæringer. Og tro mig, de fleste erklæringer er simpelthen så hullede, at selv JEG kan spotte dem og fortolke dem præcis som lægekonsulenten.

- husk, lægekonsulenterne ER ved at pakke kufferterne, de er ikke en del af fremtiden på kommunen. Istedet får vi Klinisk funktion som fremover skriver alle de lægeerklæringer der skal skrives, for kommunen godtager ikke længere erklæringer fra egen læge/speciallæge i sager om førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenternes Rolle einstein Lægekonsulenternes Rolle 15 31-05-2012 11:44
lægekonsulenternes indflydelse på pension MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 27-01-2011 00:28
Lægekonsulenternes kompetencer Metro Alt det andet 73 11-07-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension