K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 12:07   #1
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
svigt fra jobkonsulent

Hej

Jeg slutter min arbejdsprøvning den 5/10. Der hvor jeg er ,har de sagt at de er utroligt glade for mig og i sidste uge sage lederen at de vil gøre alt hvad de kunne for at finde et job til mig og jeg ikke skulle bekymre mig om at skulle stoppe!!
Jeg skriver til min jobkonsulent her til morgen og gør ham opmærksom på at der kun er 3 uger til jeg har sidste dag og at vi skal nå at have et møde inden så vi kan få aftalt de sidste detaljer i mit kommende fleksjob.
Jeg tager så på arbejde som som jeg plejer og bliver efter 1 time kaldt ind til lederen som så fortæller mig at hun har talt med jobkonsulenten som har gjort hende opmærksom på at der kommer nye regler 1/1 2013. og at det derfor er bedst økonomisk for hende at vente med at ansætte mig. Jeg kan hvis jeg ønsker det få min arbejdsprøvning forlænget til 31/12 så jeg kunne bliver der.

Jeg er ked af det nu!! Jeg troede at min sag var "oplagt" at jeg her 6/10 havde et fleksjob og resten bare var rent papirarbejde.

Men nu skal jeg vælge om jeg vil forlænge (hvis det er mit valg i sidste ende) .hvis jeg siger nej mister jeg jo nok sdp.hvis jeg siger ja kan jeg arbejde "gratis" i et job som jeg egentlig kunne få rigtig løn for!!.

Jeg kan jo nok ikke gøre noget ved det; men jeg føler mig sparket på og troede egentlig at jobkonsulenten ville mig det bedste.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 12:42   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Rent ud sagt så synes jeg at den Jobkonsulent er et store r..h..
og det er så min mening, for det er ren og klar kassetænkning og intet andet.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 12:47   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
du skriver arbejdsprøvning - du skriver sygedagpenge?
Er det en praktikperiode med henblik på fastansættelse når du bliver raskmeldt du mener , kan jeg virkelig godt forstå din skuffelse.

Hvor bliver jeg dog trist på dine vegne , og over den kamel du skal sluge

Dog kan det vel ikke benægtes , at selv en arbejdsgiver må være blevet opmærksom på at der er store forandringer for fast ansættelse i fleksjob undervejs med den nye reform ,hvor arbejdsgiver vil skulle aflønne på en helt anderledes måde end det sker i dag. Det har jo været og er stadig et debatemne i tv/radio/aviser m.m.

Havde jobkonsulenten bundet din kommende arbejdsgiver til en aftale der er ved at udløbe, havde arbejdsgiver sikkert følt sig godt røvrendt - og dit job måske i fare . Fyring og måske ny ansættelse på anderledes betingelser når den økonomiske virkelighed går op for chefen er hvad jeg ser for mig.
Jeg ser også at flere fleksjobbere er blevet fyret for nylig -

Jeg undskylder ikke jobkonsulentens rolle - men vil kalde ham/hende et dumt skod der ikke tænkte på dig men på systemet. Er bange for at adskillige andre vil få samme chok hvis de står foran en fastansættelse.

Men tænk langt - skal du starte forfra vil det også blive på betingelserne i den nye reform - du er på dit nuværende arbejdssted måske sikret Job i de kommende mange år.

Pu ha - du får min medfølelse.

Sidst redigeret af maruus; 17-09-2012 kl. 13:22.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 12:53   #4
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Føler virkelig med dig

Kan ikke se jobkonsulenten har noget at vinde ved at i trækker den til efter 1-1-2013

Føj for den hvis han er i lommen på nogen på praktikstedet
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:45   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg kan så ikke lige se at arbejdsgiveren får dig billigere ved at vente til 2013. For ved at vente til 2013 får arbejdsgiveren intet forærende som de gør i den nuværende lov....

Pt kan arbejdsgiveren jo få dig f.eks 15 - 16 timer og kun betale for 12,5 den fordel forsvinder fra 2013.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:48   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jobkonsulenten bliver vel nødt til at gøre opmærksom på de nye regler. Hold fast, hvis du har et job på hånden til januar. Du arbejder jo ikke gratis. Prøv at regne på, hvad det indebærer for dig, hvis reglerne ændres..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 14:01   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Her må jeg give Stampe ret, hold fast hvis der er et fleksjob, for de hænger bestemt ikke på træerne...

Er du godkendt til fleksjob ? for de kan jo ikke ansætte dig før du har godkendelsen. Og det tager tid at få den igennem.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 19:36   #8
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Jeg er ikke godkendt inu men havde fået afvide at hvis jeg stod med et job i hånden ville det gå glat igennem...

Jeg ved godt at de selvfølgelig skal fortælle om de regler der er men for mig lyder det som at hun har sagt: vi har en stilling og han så siger: nææ tag da og vent så får i hende billigere.

Og jo jeg er billigere efter 1/1 da jeg kun kan arbejde 11,25 time om ugen. så jeg er en "underskudsforretning" for arbejdsgivere
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 20:59   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Jeg er ikke godkendt inu men havde fået afvide at hvis jeg stod med et job i hånden ville det gå glat igennem...(
Ahh så glat og hurtigt går det heller ikke, jeg var også mega tæt på job i min afprøvning ( først dagen før jeg stoppede fik chefen besked om at der var sagt nej fra hovedkontoret).

Jeg fik besked om indstillingen var positiv dagen før jeg stoppede, og iflg sb havde jeg hvis der var et job skulle fortsætte i afprøvning indtil den endelige afgørelse var der, og der gik faktisk 2. mdr.

Så uanset hvad ville du skulle fortsat lidt endnu i afprøvning, afgørelsen kommer ikke lige fra dag til dag, og ressourceprofilen skal også være færdig, kommenteres og underskrives af dig...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 21:43   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KBR Se meddelelser
Føler virkelig med dig

Kan ikke se jobkonsulenten har noget at vinde ved at i trækker den til efter 1-1-2013

Føj for den hvis han er i lommen på nogen på praktikstedet
efter den 1.1.2013 får du mindre i tilskud, end nu
alså får man mindre i løn, end hvis fleksjobbet var gået i orden inden den 1.1.2013


ren og skær kassetænkning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent mand Spørgsmål ang fleksjob 2 17-06-2013 08:35
Møde med jobkonsulent? Sørensen70 Alt det andet 7 21-09-2011 12:58
samtale jobkonsulent foetsie Alt det andet 1 24-10-2010 23:28
Jobkonsulent carisma Alt det andet 8 01-12-2009 12:33
Svigt fra kommune .. Bisidder søges Angel666th Din historie 0 03-12-2008 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension