K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2018, 17:45   #1
luna64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2018
Indlæg: 2
Styrke: 0
luna64 er ny på vejen
Smerteklinik?

Hej, er ny her og har brug for hjælp. Får kun undvigende svar, når jeg spørger min sagsbehandler.
Skal man gå på smerteklinik, hvis det bliver foreslået under ressourceforløbet, eller kan man vælge egen læge, som kender en gennem flere år, til at rådgivning og medicinering?
På forhånd tak!
luna64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2018, 17:59   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af luna64 Se meddelelser
Skal man gå på smerteklinik, hvis det bliver foreslået under ressourceforløbet, eller kan man vælge egen læge, som kender en gennem flere år, til at rådgivning og medicinering?
Hvis du er uarbejdsdygtig er det måske tid for at professionelle der kun arbejder med smerter, skal se på dig.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2018, 20:49   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Der er vel ingen regler der siger hvad du eksakt skal igennem for at kunne komme igennem nåleøjet, men problemet er at det jo ene og alene er kommunens medarbejder som bestemmer hvornår din sag er belyst ordentligt.

Hvis du er sygemeldt med kroniske smerter, så er der stor risiko for at du ved vejs ende i dit forløb bliver sendt tilbage til start hvis du mangler et forløb på en smerteklinik, fordi de på rehabiliteringsmødet mener at hvis nu du havde været på smerteklinik så var der med garanti sket et mirakel.

Personligt har jeg haft stor glæde af at komme på smerteklinik, lægerne på smerteklinikken er uddannede til den slags på en anden måde end den praktiserende læge, de kender medicin som de praktiserende aldrig har hørt om eller i det mindste ikke kan huske at de har hørt om.

Derudover er der den tværfaglige indsigt hvor de arbejder både med læger, psykologer, fysioterapeut osv.
Jeg syntes at især psykologernes kursus var meget spændende hvor man lærte hvorfor smertepatienter har mindre energi og at den dårlige hukommelse og koncentrationsbesvær også hænger naturligt sammen med et liv med smerter.

Personligt ville jeg have været ked af at undvære smerteklinikken men det har jo ikke givet nogen funktionsevne i forhold til hvad jeg havde dengang.
Dog vil jeg tro at jeg er en smule bedre smertedækket i forhold til dengang jeg kun havde gået hos min praktiserende læge som jeg også havde haft i mange år.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2018, 06:10   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Du kan også være sikker på at når du kommer for teamet, vil de sige alt er ike afprøvet du har ikke været på smerteklinik, og det er kommunernes helt store, så ville få det gjort ,hvis jeg var dig, at mange så også er glade for det, er også værd at tage med.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2018, 10:00   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
For mit vedkommende blev smerteklinikken afgørende. Meget kort tid efter jeg blev afsluttet blev min sag gjort klar til FP - inden smerteklinikken kunne det slet ikke komme på tale - vi havde aldrig snakket om at FP var en mulighed.

Jeg havde også stor glæde af samtaler med deres psykolog og min medicin blev justeret så jeg hverken fik mere eller mindre end det jeg havde brug for
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2018, 11:07   #6
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Min erfaring fra smerteklinik, er også at det satte skub i tingene mht kommunen. Min kommune lytter meget til min smerteklinik og jeg fik sat en masse ord på hvad det var jeg fejlede (smerter og senfølger fra kræftbehandling). At min smerteklinik så var ret langsomme til selv at sætte gang i tingene, så jeg selv måtte rykke dem ofte og faktisk også selv afslutte forløbet, da der alligevel ikke var mere at gøre, og for at sætte lidt ekstra pres på kommunen for at afslutte min arbejdsprøvning, det er så en helt anden sag
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2018, 13:36   #7
luna64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2018
Indlæg: 2
Styrke: 0
luna64 er ny på vejen
Post Smerteklinik

Citat:
Oprindeligt indsendt af luna64 Se meddelelser
Hej, er ny her og har brug for hjælp. Får kun undvigende svar, når jeg spørger min sagsbehandler.
Skal man gå på smerteklinik, hvis det bliver foreslået under ressourceforløbet, eller kan man vælge egen læge, som kender en gennem flere år, til at rådgivning og medicinering?
På forhånd tak!
Tak for jeres svar

Har haft store problemer med de forskellige smertestillende midler, som jeg har fået. Mange bivirkningerne, og ingen positiv effekt. Kan man sige nej tak til den medicin?
Jeg har fået anbefalet fra lægen i revaliderings teamet, at bruge smerteklinikken i Holbæk, selvom der er lang ventetid, og ikke det private.
Hvad er jeres erfaring? Vil gerne i gang så hurtigt som muligt. Kan I anbefale det private?
luna64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2018, 13:55   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af luna64 Se meddelelser
Tak for jeres svar

Har haft store problemer med de forskellige smertestillende midler, som jeg har fået. Mange bivirkningerne, og ingen positiv effekt. Kan man sige nej tak til den medicin?
Jeg har fået anbefalet fra lægen i revaliderings teamet, at bruge smerteklinikken i Holbæk, selvom der er lang ventetid, og ikke det private.
Hvad er jeres erfaring? Vil gerne i gang så hurtigt som muligt. Kan I anbefale det private?
Jeg ventede 56 måneder på det offentlige, kunne være kommet til med det samme i det private.
Derfor startede mit forløb på smerteklinik først efter min pension var tilkendt... Men havde man forlangt smerteklinik inden pension, kunne jeg være startet på privat, fra dag til dag.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2018, 14:00   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af luna64 Se meddelelser
Har haft store problemer med de forskellige smertestillende midler, som jeg har fået. Mange bivirkningerne, og ingen positiv effekt. Kan man sige nej tak til den medicin?
Du kan evt få lægen til at lave noget dokumentation på hvad i allerede har prøvet, og hvorfor i stoppede med den medicin (f.eks. hjalp ikke, hjalp ikke nok, for store bivirkninger osv).
Det kan du så vise til smerteklinikken.
Så tænker jeg at de kan arbejde ud fra det, og se hvad der giver mening at prøve
Kan jo være at de kan sige "du fik bivirkninger af det medicin, fordi det blev kombineret med det andet medicin. Hvis vi kombinerer det med noget tredje, er der minimal risiko for bivirkninger".
Det synes jeg i hvert fald er forsøget værd

(Har ikke selv været på smerteklinik da det ikke har været relevant i min sag, så det er et forslag der ikke bygger på personlig erfaring)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2018, 15:27   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Du kan evt få lægen til at lave noget dokumentation på hvad i allerede har prøvet...
Det vil typisk være disse oplysninger en henvisning til videre behandling indeholder.
Så det kommer automatisk med når egen læge henviser til smerteklinik.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension