K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2013, 08:48   #61
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis jeg skulle til sådan noget, så skulle det ligge lokalt og i gå-afstand, for ellers har jeg ikke en jordisk chance for at komme. Lige så snart der kommer noget med bus eller tog indover, så må jeg melde pas...og er der så også noget med at man skal være der på et bestemt tidspunkt, så kommer der pr omgående en opblomstring af mine psykiske lidelser, og så kan jeg INTET.

Lige her tror jeg faktisk at de fysisk handicappede har langt større forspring end jeg har
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 08:57   #62
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan sagtens lade sig gøre at få et nyt boligindskudslån hvis man har en god grund til at flytte...man behøver ikke at have betalt sit boligindskudslån tilbage for at få et nyt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 08:58   #63
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis jeg skulle til sådan noget, så skulle det ligge lokalt og i gå-afstand, for ellers har jeg ikke en jordisk chance for at komme. Lige så snart der kommer noget med bus eller tog indover, så må jeg melde pas...og er der så også noget med at man skal være der på et bestemt tidspunkt, så kommer der pr omgående en opblomstring af mine psykiske lidelser, og så kan jeg INTET.

Lige her tror jeg faktisk at de fysisk handicappede har langt større forspring end jeg har
Det tager du fejl Helene, de har intet forspring, de får hundene trænet, vi andre må kæmpe lidt mere.

Men jeg skal nok se hvad jeg kan gøre, ligger der ikke noget i DCH regi nær dig?

Men jeg arbejder på en løsning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det kan sagtens lade sig gøre at få et nyt boligindskudslån hvis man har en god grund til at flytte...man behøver ikke at have betalt sit boligindskudslån tilbage for at få et nyt...

Dvs. at jeg i princippet skal have en bolig på hånden før jeg kan søge igen? Jeg kan ikke lige huske proceduren.

Men jeg er skrevet op til en ny bolig og må se hvor lang ventetid der er på en bolig.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 09:47   #64
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det kan sagtens lade sig gøre at få et nyt boligindskudslån hvis man har en god grund til at flytte...man behøver ikke at have betalt sit boligindskudslån tilbage for at få et nyt...
De plejer at give afslag, med mindre grunden til flytningen er ekstremt god!!
- ved ikke om den med hunden kan bruges her...

Betingelser for at afslå lån

Selvom de almindelige betingelser for ydelse af lån er opfyldt, kan kommunen alligevel give afslag.

Det kan først og fremmest ske, hvis ansøgeren efter en samlet vurdering ikke har behov for lånet.

Dette vil typisk være tilfældet, hvis ansøgeren har tilstrækkelig formue til at betale indskuddet, eller hvis indtægten kun rent midlertidigt ligger under indkomstgrænsen.

Et andet eksempel er, hvis ansøgeren allerede bor i en tilfredsstillende bolig i samme kommune eller byområde.

Kommunen kan også give afslag i følgende tilfælde:
Lejen overstiger halvdelen af husstandsindkomsten.
Ansøgeren har ikke afviklet gæld på tidligere beboerindskudslån. Der er dog SÆRLIGE tilfælde, hvor ansøgeren alligevel ikke skal have afslag, selvom ansøgeren ikke har afviklet gælden.

- Så det kræver nok en rigtig god grund, hvis man skal have et nyt indskudslån kun efter 4 mdr hvor man fik det første
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 13:47   #65
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps René....du skal have lejligheden på hånden før du kan søge det boligindskudslån...

@Helene...nu ved jeg ikke om det at man evt skal have en socialhund kontra en servicehund....er god nok grund....men det burde det vel være eftersom det drejer sig om et menneskes trivsel...og lægepapirerne understøtter det...

Jeg skrev egentlig også bare...fordi du havde skrevet at du mente at man ikke kunne låne igen når man havde et i forvejen.......

Jeg har nemlig selv fået et lån til trods for at jeg ikke havde betalt det forrige lån...kun derfor jeg ved det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 21:18   #66
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Og husk nu man er ikke udlært hundetræner når man møder op første gang man skal træne, men lige som ALLE de andre, så er man der for at LÆRE og have lidt socialt samvær, men det kan være svært for mange og her kan det så have den konsekvens at man ikke kan få sig en hund ellers hvis man ikke har min. 50.000 til at betale en træner for at gøre det.

Men der knokles på en løsning
Mange tror det er hunden, der skal trænes når man går til hundetræning, men mit indtryk er, at det mest er ejeren, der skal "trænes", så denne bliver i stand til, at træne/opdrage sin hund.

P.s. jeg har aldrig selv gået til hundetræning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Hej Vovse.


Jeg har skrevet mig op, men så skal jeg IGEN til at have et indskud ved kommunen, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, der er mange ting der spiller ind ved en flytning.


Jeg er utryg om aftenen og kan rent ud sagt ikke bo selv, det er svært, for det er første gang i mit liv at jeg bor alene, men det skal vel bare "overstås" ?


Kender du til om at flytte på grund af sådan en situation ?
Nej, det har jeg ikke.
Men hvis du har dokumentation fra læge ell. psykiater på, at det vil gavne dig, at have en hund, så vil jeg da mene, at kommunen bør være lydhør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 21:28   #67
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeps René....du skal have lejligheden på hånden før du kan søge det boligindskudslån...

@Helene...nu ved jeg ikke om det at man evt skal have en socialhund kontra en servicehund....er god nok grund....men det burde det vel være eftersom det drejer sig om et menneskes trivsel...og lægepapirerne understøtter det...

Jeg skrev egentlig også bare...fordi du havde skrevet at du mente at man ikke kunne låne igen når man havde et i forvejen.......

Jeg har nemlig selv fået et lån til trods for at jeg ikke havde betalt det forrige lån...kun derfor jeg ved det...


Nå jeg vil lige føkge op på en hektisk dag

Min advokat ringer i morgen formiddag hvor vi snakker lidt om "sagen".

Jeg har også talt med en i dag som selv sidder med noget lovgivning til hverdag og personen sagde faktisk:

Hvis lovgivningen ikke giver udtryk for, hvilke krav der stilles til en SH (servicehund) eller at der ikke står noget om hvem der skal uddanne din SH, ja så kan du jo i princippet "bare" få et diplom på at den er en servicehund !

Og ja, jeg må give personen ret og jeg vil drøfte det med min advokat, for der står nemlig INTET i den bekendtgørelse om at psykisk handicappede må have SH som ikke er trænet et specielt sted, der står ordret i denne bekendtgørelse https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144318 at der skal være tale om at hunden skal have EN eller FLERE nytteopgaver og de nytteopgaver er ikke beskrevet NOGEN steder.

§ 127.

Uanset bestemmelserne i husordenen for almene boliger har personer med fysisk funktionsnedsættelse eller blinde og svagtseende personer, der er afhængige af et servicedyr, altid ret til at holde et sådant.

Stk. 2. Ved servicedyr forstås fører- og servicehunde, som er specielt trænet til at udføre en eller flere nytteopgaver for de personer, der er nævnt i stk. 1.




Så det drøfter jeg med advokaten.


Er der mere jeg kan nå at få med?

Jeg har selv følgende:

I lovgivningen kan jeg ikke finde ud af disse punkter:


Hvor i loven definere man en servicehund?

Hvilke krav stilles der i lovgivningen til en servicehund?

Hvor står der i lovgivningen at jeg ikke må træne hunden og samtidig have den boende?

Hvor i lovgivningen er der beskrevet hvad nytteopgaver er?

Hvor i lovgivningen står der hvilke krav der er til ”uddannelse” af hunden



Der står simpelthen INTET og det er det vi bør benytte os af!!! og så må retten jo evt. tage og komme med et svar, for som ministeriet skriver de rokker IKKE på sig.

Men kom gerne med indput inden kl 10 i morgen formiddag

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Mange tror det er hunden, der skal trænes når man går til hundetræning, men mit indtryk er, at det mest er ejeren, der skal "trænes", så denne bliver i stand til, at træne/opdrage sin hund.

P.s. jeg har aldrig selv gået til hundetræning.



Nej, det har jeg ikke.
Men hvis du har dokumentation fra læge ell. psykiater på, at det vil gavne dig, at have en hund, så vil jeg da mene, at kommunen bør være lydhør.
Hej Vovse.

Du har helt ret, det er faktisk føreren af hunden der skal trænes

men det givet et kanon samarbejde mellem hund og dig...

min psykiater har skrevet LIDT, men er sikker på han kan uddybe sig nærmere:

Rene Hædersdal er i behandling for psykiske lidelser.

I relation til disse, har Rene problemer med ensomhed, når han er i sin lejlighed; og han er ængstelig ved at færdes offentlige steder.

Det vil være af stor betydning for hans psykiske velbefindende, at
kunne have en servicehund.

Hunden vil blive specialtrænet sammen med Rene.

Hunden vil derfor kunne være en hjælp i forhold til de nævnte problemområder.



Kort, men godt???

Der skal også PAPIR på ALT i dag
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 17:47   #68
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Så er endnu en dag gået.

Der er rigtig mange der har været inden over denne sag, advokaten mener det er en principiel sag og siger rent ud, anskaf dig hunden og start med at træne, klager de, så må BOLIGFORENINGEN trække dig i det her klagenævn.

Hun rådede mig til at melde mig ind i Lejerforeningen Fyn 800.- at betale og så vil de hjælpe mig igennem klagenævnet og senere kommer advokaten så ind i billedet, hvis sagen tabes i klagenævnet.

Så jeg starter nærmest forfra, endnu engang har jeg skulle holde foredrag (på mail) om sagen og hold K*ft hvor ens hjerne er ved at drætte ned.

Men det er er en vigtig sag for mig OG ALLE ANDRE DER HAR ET FREMTIDIGT BEHOV så derfor holder jeg ved og skriver også mere med tiden her, så i kan følge med.

Hvis der skal laves et brev, eller et udkast til underskriftindsamling, som jeg håber vi i fællesskab kan få op og stå, så må en skribent gerne melde sig

Det var alt for nu
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 20:13   #69
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Håber Vovse kunne have lyst til det, hun er rigtig god til alt sådan noget

Såååå, måske kunne du, Vovse? (hvis du får tid på et tidspunkt).

Jeg har stadig ikke fået svar for nogen

Jeg er efterhånden nået derud, hvor jeg tænker, at jeg først får hund den dag ungerne bliver store og flytter fra reden, og jeg alligevel skal flytte (til noget med hundetilladelse). På nuværende tidspunkt kan jeg slet ikke magte kampen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 21:16   #70
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Hvis der skal laves et brev, eller et udkast til underskriftindsamling, som jeg håber vi i fællesskab kan få op og stå, så må en skribent gerne melde sig

Det var alt for nu
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Håber Vovse kunne have lyst til det, hun er rigtig god til alt sådan noget

Såååå, måske kunne du, Vovse? (hvis du får tid på et tidspunkt).
Jeg vil gerne være behjælpelig med, at formulere noget skriftligt, når bare i kommer med nogle input til hvad det skal indeholde.
Og så må det blive sådan noget ping-pong frem og tilbage, jeg laver et udkast, i kommer med rettelser og kommentarer, o.s.v. indtil vi har noget brugbart.


Men jeg ville simpelthen ikke have nerver til, at anskaffe mig en hund, og så kæmpe kampen bagefter, og så risikere, at blive dømt til, at afhænde hunden.

Man knytter sig jo så forbandet meget til så'n et kræ.

Øøøh forresten, skal den advokat slet ikke have løn for noget af alt sit arbejde?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension