K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2016, 15:55   #131
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du er da godt på vej. Godt gået.

Al held og lykke.
Tak Stampe

Noget andet er, mon man kan skrive i ansøgningen til kommunen, at man gerne vil bidrage økonomisk til hunden, således at kommunen ikke skal afholde alle udgifter i forbindelse med hundens uddannelse?
- jeg er så bange for et eventuelt afslag også kan ligge i den økonomiske side af sagen, og vil bare gerne gøre opmærksom på, at jeg ikke bare vil nyde og tage mod hjælpen, men også gerne vil bidrage...
Det er ikke fordi det skal være gratis, jeg går til socialforvaltningen, men det er den måde servicehundefonden gør det på. Og jeg har det en smule anstrengt med det.....for den hjælp jeg kan få, kan måske være den der giver andre trængende et afslag, hvis der er budget for den slags. Så hellere løfte i folk.

Synes jeg har lidt ondt i maven over det....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 16:19   #132
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du tjekket http://servicehundeforeningen.dk/ansoegning

- måske de har yderligere onfo.

Der er også nogle kontakttelefonnumre - ved dog ikke om de er gældende.

Sidst redigeret af stampe; 17-03-2016 kl. 16:21.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 16:49   #133
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Har du tjekket http://servicehundeforeningen.dk/ansoegning

- måske de har yderligere onfo.

Der er også nogle kontakttelefonnumre - ved dog ikke om de er gældende.
Ja, det er dem jeg er i kontakt med, og dem der siger det skal gå gennem socialforvaltningen. De synes en servicehund er oplagt i vores tilfælde, men vil ikke rigtig tale yderligere om det, før end der ligger svar fra kommunen. Er det et afslag, så slutter kommunikationen jo dér. Men får vi grønt lys, så starter diaglogen, planlægning og samarbejdet der.....men så er ansøgningen jo landet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 22:32   #134
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Noget andet er, mon man kan skrive i ansøgningen til kommunen, at man gerne vil bidrage økonomisk til hunden, således at kommunen ikke skal afholde alle udgifter i forbindelse med hundens uddannelse?
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det er dem jeg er i kontakt med, og dem der siger det skal gå gennem socialforvaltningen. De synes en servicehund er oplagt i vores tilfælde, men vil ikke rigtig tale yderligere om det, før end der ligger svar fra kommunen. Er det et afslag, så slutter kommunikationen jo dér. Men får vi grønt lys, så starter diaglogen, planlægning og samarbejdet der.....men så er ansøgningen jo landet
Jeg har været inde på deres hjemmeside, og har kigget lidt i vedtægterne.

Heraf fremgår det af §2. Formål : "At indsamle midler til foreningens drift, herunder indkøb og træning af hunde, gennem medlemskaber, sponsorater, gaver m.v."

Og af §3. Økonomi : "Foreningens økonomi er baseret på kontingenter, sponsorater, arv, gaver, fondsmidler, donationer eller på anden måde, der ikke kan eller må forringe foreningen anseelse i offentligheden."

Som jeg forstår det, så er det foreningen, der afholder alle udgifter.

Så mon ikke kommunen "bare" skal vurdere, om du er berettiget til en servicehund.

Hvis du ender med, at få en servicehund, så kan du jo blive sponsor eller forære dem en (penge)gave.

Det må være nogenlunde som med Dyrenes Beskyttelse, dem kan man også give gaver og testamentere penge til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 23:59   #135
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har været inde på deres hjemmeside, og har kigget lidt i vedtægterne.

Heraf fremgår det af §2. Formål : "At indsamle midler til foreningens drift, herunder indkøb og træning af hunde, gennem medlemskaber, sponsorater, gaver m.v."

Og af §3. Økonomi : "Foreningens økonomi er baseret på kontingenter, sponsorater, arv, gaver, fondsmidler, donationer eller på anden måde, der ikke kan eller må forringe foreningen anseelse i offentligheden."

Som jeg forstår det, så er det foreningen, der afholder alle udgifter.

Så mon ikke kommunen "bare" skal vurdere, om du er berettiget til en servicehund.

Hvis du ender med, at få en servicehund, så kan du jo blive sponsor eller forære dem en (penge)gave.

Det må være nogenlunde som med Dyrenes Beskyttelse, dem kan man også give gaver og testamentere penge til.
Jo, sådan læser jeg det også Vovse! Og en god ide med donationer og/eller en pengegave

Tror også handicapafsnittet roder lidt rundt i begreberne. Hende jeg talte med hos socialforvaltningen var SUPER sød, og forsøgte virkelig at guide mig. Men hun sagde, at en førerhund var til blinde eller svagtseende, en servicehund var til folk med fysiske handicaps, og at en socialhund var til personer med psykiske problemstillinger - og at jeg skulle søge om en socialhund.
Men så orienterede servicehundefonden mig om, at ifølge lovgivningen, så hedder ALLE hunde servicehunde, og er enten en servicehund til blinde, en servicehund til fysisk handicappede eller servicehund til psykisk syge. Og at jeg skal søge om en servicehund.

Socialhund og terapihund kræver ikke uddannelse, og kan være en hvilken som helst hund der er stabil og kan adlyde almene ordre via almen sund træning. Disse hunde følger også de almindelige regler. Men må fx ikke holdes i et boligselskab hvis der ikke er hundetilladelse.

Så jeg er blevet helt forvirret over handicapafsnittets udmelding og vejledning. Det var også hende der sagde, at det så er kommunen der skal betale for hund og uddannelse.
Men okay, det KAN jo være en dame der måske bare sad ved telefonen, og som ikke er helt inde i reglerne - hun sad og læste op fra en vejledning på deres interne hjemmeside.

Og jeg skrev selvfølgelig INDEN servicehundefonden fik skrevet tilbage

Så i rubrikken hvor der står, hvad søges der om, har jeg skrevet ''Jeg søger om socialhund og/eller servicehund.

Men så må jeg i det uddybende skema gøre det klart, at jeg søger servicehund. Men gudskelov jeg fik det med i indledningen....jeg kan jo altid henvise til forvirringen af begreberne
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2016, 08:53   #136
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men okay, det KAN jo være en dame der måske bare sad ved telefonen, og som ikke er helt inde i reglerne - .
Det ville jo ikke være usædvanligt.

Send en mail hvori du skriver, at du via foreningen er blevet opmærksom på, at der er lidt forvirring i begreberne, og skriv så, at "iflg. servicehundefonden er det ................".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2016, 17:09   #137
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har lige modtaget denne på e-boks...

Kvittering for modtagelse af ansøgning efter servicelovens § 112.


Borgercenter Handicap har den 17-03-2016 modtaget din ansøgning
om en servicehund.

Socialforvaltningen har i henhold til retssikkerhedslovens § 3, stk. 2,
pkt. 1, fastsat generelle sagsbehandlingsfrister i forbindelse med
behandling af ansøgninger.

Den generelle sagsbehandlingsfrist vedrørende nyansøgninger efter
Servicelovens § 112 er 4 uger, og på genansøgninger er det 2 uger.

Vi kan dog oplyse, at der i øjeblikket kan være en sagsbehandlingstid
på op til 8 uger.

Din ansøgning vil blive behandlet hurtigst muligt.

Hvis du har spørgsmål til behandlingen af ansøgning, er du
velkommen til at kontakte enheden for kropsbårne hjælpemidler.


Med venlig hilsen
Borgercenter Handicap
Modtagelsen - administrationen

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Pyha, de har heldigvis selv rettet det til servicehund.

Syntes bare damen sagde, at jeg også skulle udfylde et stort skema. Men det kommer måske efter de 8 uger.

Jeg har jo kun skrevet 2 sætninger i denne ansøgning, og har underskrevet samtykkeerklæringen.
Men der er måske også den mulighed, at de selv søger informationerne så. Både min søn og jeg er i systemet, og alle informationer står der jo sådan set. De har også alle lægepapirer på mig, og erklæring på min søn fra hans tidligere psykiater, samt psykologens PPV, og §50 børnefaglig undersøgelse mm.
Så det jeg kan sende, har de jo allerede adgang til.

Og ellers sender de jo nok skemaet om 8 uger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2016, 21:56   #138
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis du har spørgsmål til behandlingen af ansøgning, er du
velkommen til at kontakte enheden for kropsbårne hjælpemidler.
Ha ha, de giver jer s'gi en "taske-hund".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2016, 23:59   #139
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ha ha, de giver jer s'gi en "taske-hund".
JAAAA, er det ikke bare SJOVT, jeg sad også og klukkede lidt for mig selv, da jeg så det der ''kropsbårne'' hjælpemidler

Tænkte også på sådan en lille hysterisk pekingeser eller en livlig Chiuaua, man lige kan have i inderlommen - bare for at lukke sagen hurtigst muligt, uden at give et direkte afslag
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2016, 10:41   #140
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænkte også på sådan en lille hysterisk pekingeser eller en livlig Chiuaua, man lige kan have i inderlommen - bare for at lukke sagen hurtigst muligt, uden at give et direkte afslag
Så anker du, med den begrundelse, at du søgte om en servicehund.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension