K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2012, 06:31   #1
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Jeg må ikke melde mig syg (arbejdsprøvning).

Dette er udslag fra en anden tråd, jeg ville bare ikke gå videre derinde, da jeg ikke var tråd-starter. Her er hvordan det startede:

Mig:
Jeg står i nøjagtig samme situation. Fleksjobber, men kan slet ikke klare ar arbejde mere da psyke og gigt er blevet værre med tiden. Men det er SB ligeglad med, for det var jo derfor jeg fik fleksbevillingen. Må ikke engang sygemelde mig når jeg ikke kan komme ud af sengen for smerter, og skal køre på arbejde i bil på medicin med rød trekant. Jeg er desværre kun 30, så det gør det jo ikke nemmere. Men ÅH hvor jeg kender din situation. Min SB er bare ikke til at snakke med, og tør ikke ses med hende alene. Håber din er mere fornuftig!! Og pøj-pøj!!

Vovse:
Citat:Oprindeligt indsendt af pige29
Må ikke engang sygemelde mig når jeg ikke kan komme ud af sengen for smerter, og skal køre på arbejde i bil på medicin med rød trekant.

Har du snakket med din læge om det?

Mig:
Der er ik så meget at rafle om. Min sagsbehandler siger at hvis jeg ikke møder op, så er jeg ikke ledig på arbejdsmarkedet, og så sender hun mig på kontanthjælp...

Jeg sygemeldte mig i starten, når jeg havde det så dårligt at jeg ik kunne arbejde. Så fik jeg afvide at det måtte jeg ikke. Jeg SKAL møde op. En af grundene til at jeg gik helt ned med flaget. For hvad skal man så gøre? Prøvede at snakke med min sagsbehandler (desværre alene og uden at optage samtalen) og så kammede det helt over... Så er bange hver dag jeg skal på arbejd...

Stribe:
pige29....er du syg er du syg og så må du blive hjemme under dynen uanset hvad folk tænker og mener..det er dit liv og du kender din krop bedst

det er jo fofærdeligt at være bange hverdag du sakal afsted..det kommer der jo ikke noget godt ud af...har du ikke en du stoler 100 procent på,,for så ville jeg bede sb om et møde og tage vedkomne med og hjemmefra skrive alt ned der mangler at bkive sagt..evt vis sb din noteseddel..
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 06:52   #2
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Jeg troede heller ikke at man ikke måtte sygemelde sig. Regnede med at arbejdsprøvning var for at se hvor meget man kunne klare og ikke hvor hurtigt man kan ryge ned i et hul, eller hvor mange smerter man kan påføre sig...

Her kommer det snørklede så. Inden jeg blev sygemeldt (det forlangte min læge og psykiratrien), så var jeg jo forbi min sagsbehandler. Desværre kom jeg alene og fik ikke optaget vores samtale. Jeg havde kun 2 spørgsmål! Men hun overrumplede mig og truede mig med at stoppe det hele og sende mig på kontanthjælp, for jeg kunne jo åbenlyst ikke arbejde...?!!!

Hun siger at når jeg er fleksbeviljet pga. min psyke og dårlige ryg (dengang viste vi ikke det var gigt). Så var det ikke grund nok til at melde sig syg for...

Problemet er bare at det er blevet værre med tiden, og jeg i min fleks-periode kun har haft fiaskoer med mine jobs. Har måtte stoppe enten pga. psyken eller gigten. Grunden til at jeg så ville søge pension...

Men det vil hun ikke høre tale om. I hendes verden er der ikke noget der hedder førtidspension. Hun skulle nok sørge for at jeg kom i arbejd. Og psyken og gigt har ikke noget med ens arbejds-evne at gøre, mener hun.

Så jeg ventede på at jeg ville blive smidt af det hele og miste Ramsdal (ved ikke hvad det hedder, anden aktør??).
Nogle dage inden min sidste sygedag (for min SB sagde at det KUN kunne dreje sig om 3 uger! Det skulle hun nok bestemme!) for jeg en mail fra Ramsdal om at jeg skal starte igen på jobbet... HVAD? Ik andet?! Jeg fik ik afvide om de havde holdt møde. Hvornår. Om vi alle skulle holde møde. Om jeg fik lov til at beholde Ramsdal osv. Skrev alle disse spørgsmål ned og sendte tilbage til Ramsdal. Som jeg ellers har haft et super samarbejde med.
Kort svar tilbage... Det var ikke noget at holde møde om.

Så nu må jeg selv (sammen med en veninde og min mor) tag kontakt til min SB.
Regner osse med at klage noget så voldsomt over hende!

Håber det gav mening og ikke var alt for rodet. Ellers bare spørg!!
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 09:23   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. kørsel og medicin, der er 2 muligheder:
1. At du ber om kørsel de dage du ikke selv må køre pga medicinen.
2. At du ikke tager medicinen(gælder kun for det fysiske), og de ser hvordan du har det. Måd op, og gå evt hjem igen!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 09:34   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej!

Jeg skal lige være helt med..

Du er ledig fleksjobber??

Hvorfor er du i arbejdsprøvning??

Hvad er dit forsørgelses grundlag, er det ledighedsydelse??

Selvfølgelig kan man sygemelde sig under arbejdsprøvning, man kan da være så dårlig at man ikke kan komme afsted, det har jeg selv været...

Hun kan ikke sende dig på kontanthjælp, hvis du er på ledighedsydelse.

Og selvfølgelig kan sygemelde sig pga. det man er tilkendt fleks på, for ens sygdomme kan da blive værre. Jeg er selv blevet tilkendt pension pga. af forværring af det jegt blev tilkendt fleks på.

Hun lyder ikke specielt egnet til sit job, da hun da gerne skulle arbejde sammen med dig og ikke imod dig...

Husk at have en med til ALLE møder fremover og brug ALDRIG telefonisk kontakt, kun skrift og møder hvor du har en person med dig...

Håber du rigtig mange gode svar i løbet af weekenden...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 10:19   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
pige 29 spørg din sb om hun ikke kan gøre som min altid gjorde..uanset om vi snakkede sammen pr tlf el.havde møde fik jeg et kopi tilsendt af hvad der blev sagt..det kunne jeg så rette ii hvis jeg ikke var ening..synes det var et rigtig godt træk af sbn...fordi der aldrig vare misforståelser og vi var enige om hvad der var blevet sagt..jeg tog hatten af for min sb...synes det var en rigtig god ide..du ku jo foreslå hende ham at gøre der samme
bare et lille foreslag
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:10   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Pige 29 .. du har også en anden tråd om det problem ...." lus mellem 2 negle" - bortset fra at du ikke der skriver at du er ledig flexjobber .. kun at du ønsker af få pension

Det er ret så vigtigt at du bliver i den samme tråd... hvis du altså ønsker at få nogle kvalificeret råd ..

Som ledig flexjobber kan de ikke bare sende dig på kontanthjælp .. KUN hvis du ikke samarbejder .. siger nej til behandling .. nej til kurser .. nej til arbejdsprøvning osv osv

I din anden tråd skriver du at du har leddegigt... er du i behandling og går du til kontrol hos en reumatolog..

Hvis du går til kontrol/behandling hos reumatologen.. og har du vel også fået at vide at du skal holde dig igang.. det er vigtigt at du bruger alle led..

Hvis du har så ondt .. enten fysisk eller psykisk om morgenen.. hvad så med at få omlangt tidspunktet hvor du skal møde i din arbejdsprøvning..

Jeg håber at du har en god og forstående psykiater... i den anden tråd skriver du at du skal til at gå til psykiater... og uden at kende dig .. andet end det su skriver i forskellge tråde.. så tror jeg simpelthen at det hele bider sig i halen hos dig ..

Og så har jeg nok også i frisk erindring ang den overdosis du skrev om.. og at det "bare" var noget du kaldte det at tage ekstra piller...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:12   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pige29 Se meddelelser
Jeg troede heller ikke at man ikke måtte sygemelde sig. Regnede med at arbejdsprøvning var for at se hvor meget man kunne klare og ikke hvor hurtigt man kan ryge ned i et hul, eller hvor mange smerter man kan påføre sig...
Når man er i en arb.prøvning er det vigtigt, at man møder op hver eneste dag, så vidt man overhovedet er i stand til det.

Problemet er, at de ikke kan vurderer en borgers arbejdsevne hvis borgeren ikke er der.

Det bedste er at møde op, og så evt. gå hjem igen hvis man har det skidt.

Det var lidt generelt om fremmøde i en arb.prøvning.


Det er vigtigt, at du har din læge med på sidelinien, det bør fremgå af dine lægepapirer, at dine lidelser er forværret siden du blev fleks'er.
Du bør også snakke med din læge vedr. at du kører bil når du er påvirket af medicin.
Det er muligt han ikke umiddelbart kan gøre så meget, men i tilfælde af, at kommunen beder om en statusattest, så kan han tage det med i den.

Det er vigtigt, at du selv får hånd i hanke med din sag, og reagerer når noget ikke kører som det skal.

Når du har været til møde med din sb, så bør du bagefter (måske dagen efter) sende hende en mail hvori du skriver hvordan du opfattede jeres møde, skriv f.eks. hvis hun har sagt, at du ryger, på kh hvis du sygemelder dig.

Der er en stor chance for, at du får en mail retur med nogle helt andre udmeldinger end det hun sagde til mødet.

Men hvis hun godkender dit referat, så bør du klage til jobcenterchefen hvis sb er kommet med den slags trusler/påstande.

Skriv meget gerne herinde hvis du har brug for hjælp til formulering af mail med referat eller en konkret klage.
Jeg er sikker på, at der er flere end mig selv, der gerne vil hjælpe dig.

Det er så forbandet vigtigt, at man får vist dem, at man kender både sine pligter og rettigheder, at man får vist dem, at de ikke kan rende om hjørner med os.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:24   #8
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Vedr. kørsel og medicin, der er 2 muligheder:
1. At du ber om kørsel de dage du ikke selv må køre pga medicinen.
2. At du ikke tager medicinen(gælder kun for det fysiske), og de ser hvordan du har det. Måd op, og gå evt hjem igen!

VH Popiae
Ja, jeg HADER at skulle køre når der er rød trekant. Og har aldrig gjort det før. Men jeg kan ikke få kørsel. Det er mit eget problem at komme derud og der er ikke offenligt. Og det er for det psykiske at jeg skal tag det, det er "depot-medicin" så det ender med først at virke om aftenen hvis jeg tar det når jeg kommer hjem. Og så kan jeg slet ikke sove. Som det er nu har jeg svært ved det i forvejen. Så ingen vej uden om. Og har sagt det videre, men dem der skulle ha noget at sige er ligeglade...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:26   #9
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Vender lige tilbage. Kan se jeg skal køre. Har ondt, men VIL til min mors fødselsdag!! Så må jeg se hvor længe jeg kan klare...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 23:07   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pige29 Se meddelelser
J
Og har sagt det videre, men dem der skulle ha noget at sige er ligeglade...
Du skriver, at du har "sagt det videre", men har du givet dem det på skrift?

Det er vigtigt, at du sørger for, at alt findes på skrift.

Hvis du kun har sagt det, så kan de have glemt det, eller de kan påstå, at de aldrig har fået det af vide.

Send f.eks. en mail til din sb og fortæl hende, at du har det så skidt, at du er nødt til, at tage noget medicin, hvor der er en rød trekant på (og her kunne det være rart at vide hvad din læge mener om det), og spørg så, om det er muligt at få bevilget noget kørsel til din arb.prøvning, da du ikke finder det hensigtsmæssigt, at køre bil når du tager den slags medicin.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til arbejdsprøvning, men ikke syg nok til flex Isabella1 Spørgsmål ang fleksjob 0 25-05-2012 14:53
Ikke egnet til arbejdsprøvning. Bertha65 Alt det andet 18 25-03-2011 09:33
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension