K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2010, 00:49   #1
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Samlever indkomst

Hej,

Jeg har funderet over: Når kommunen vil vide hvad min samlever har af indkomst, har min samlever så pligt til at oplyse det til mig og dermed kommunen ?

Jeg tænker at ens personlige indkomstsoplysninger er vel netop personlige !

Er der en løsning

Eller er det en go ide at lade kommunen selv rode med dette problem
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 01:37   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det kommer jo an på i hvilken forbindelse de vil vide det.

er det fordi du skal have pension, så skal de bruge samlevers indkomst for at beregne din pension. for ellers modregner de bare senere hvis du får for meget.. og de går gerne år tilbage.. men har du fået for lidt i pension, så kan du kun få dem omregnet ca ½ år baglæns..

men er det fordi du skal have kontanthjælp, efter sygedagpenge og din samlever ikke er ægtefælle med dig, ja så kommer indtægten ikke sagen ved.

er det pga stop af sygedagpenge? er du så helt på det rene med om de er stoppet korrekt, eller om der er fejl at klage over.?

spørg igen, hvis svaret ikke passer på din situation,
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 01:58   #3
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Hej Huldra,
Jo det handler om pensionsberegning. Det jeg tænker er måske en smule "ond", men hvis man tænker sig at ens samlever ikke ønsker at oplyse mig om hans/hendes personlige indkomst, kan jeg jo ej heller vidregive dette til kommunen så pensionen kan beregnes; man har vel ikke krav på at kende ens samlevers økonomiske forhold !
Hvad vil kommunen gøre i en sådan situation.

Jeg er begyndt at tænke over det fordi, at hvergang min samlever har haft lidt ekstra vagter koster det mig penge. Jeg har spøgefuldt sagt at jeg ikke kan få pengene fra hende, som kommune inplicit jo siger at jeg har "krav" på ! Så hvad nu hvis min samlever ikke fortæller mig om ekstra indkomst........hvad så

Iøvrigt: overvej lige ; http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/Default.aspx?s

Sidst redigeret af Stezu; 21-07-2010 kl. 16:31. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 05:09   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Hej custer

Hvis nu din samlever ikke vil fortælle dig hvad han/hun tjener, så går kommunen bare ind og finder oplysningerne selv hos skat. Altså bruger de at udregne fra det beløb han/hun er sat til at tjene på årsbasis.

Jeg ringede og fortalte dem hvad min samlever tjener, og jeg fik det svar at det vidste de da godt

Men ja systemet er skruet helt tåbeligt sammen, og det kan bedst svare sig at være singel i DK desværre

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 06:50   #5
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Hej Huldra,
Jo det handler om pensionsberegning. Det jeg tænker er måske en smule "ond", men hvis man tænker sig at ens samlever ikke ønsker at oplyse mig om hans/hendes personlige indkomst, kan jeg jo ej heller vidregive dette til kommunen så pensionen kan beregnes; man har vel ikke krav på at kende ens samlevers økonomiske forhold !
Hvad vil kommunen gøre i en sådan situation.

Jeg er begyndt at tænke over det fordi, at hvergang min samlever har haft lidt ekstra vagter koster det mig penge. Jeg har spøgefuldt sagt at jeg ikke kan få pengene fra hende, som kommune inplicit jo siger at jeg har "krav" på ! Så hvad nu hvis min samlever ikke fortæller mig om ekstra indkomst........hvad så
Jeg håber kommunen nægter at udbetal pension så længe du/i ikke ønsker at (samarbejde)... hvis det er NOGET jeg ikke har en skid til overs for så er det socialt bedrageri.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 07:11   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jamen der er jo ikke noget idag, der er hemmeligt for det offentlige. De kan jo selv gå ind og trække oplysningerne, så man får jo ikke noget ud af at holde det hemmeligt!
Men jeg forstår det heller ikke sådan, at trådstarter ikke vil oplyse det til kommunen, men mere hvad man gør i det tilfælde, at samleveren ikke vil dele oplysningerne. Det er jo det, dilemma der er, at man måske aldrig har haft fælles økonomi, men bliver den ene så førtidspensionist, så afhænger pensionen af samleverens indtægt - også selvom man ikke er gift. Men igen, sådan er reglerne, og man får ikke noget ud af ikke at oplyse det.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 11:27   #7
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
Jeg håber kommunen nægter at udbetal pension så længe du/i ikke ønsker at (samarbejde)... hvis det er NOGET jeg ikke har en skid til overs for så er det socialt bedrageri.
Det var en ualmindelig grov beskyldning om at vedkommende ønsker at lave social bedrageri.......!!!!!!!!!!!

Der findes faktisk ægtefæller som ikke har fælles eje eller fælles økonomi og som ikke ægtefælles indkomst . Nej man har ikke pligt til at oplyse sin ægtefælle om sin indkomst. Kommunen kan så bare selv gå ind og se på ægtefællens indkomst.
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 12:04   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man har pligt til at oplyse om bor sammen med en på samme ardresse.
Men hvis ens samlever ikke vil oplyse hvad man tjener (kan så ikke lige forstå grunden til det). så kan kommunen ikke regne ens pension ud.

Men Ja kommunen kan bare trække oplysningerne.
spørgsmålet er så om det er lovligt?, uden man har givet samtykke.

Jeg tænker at ens personlige indkomstsoplysninger er vel netop personlige !
Ja bare ikke når du modtager en ydelse fra kommunen eller bor sammen med en
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 12:36   #9
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Da jeg fik første pension udbetalt, var der en hel side med grundlaget for beregningen af pensionens størrelse. Da havde jeg ikke på noget tidspunkt været sprugt om tal til beregningen. Jeg har rigtigt mange ting, der har indflydelse på min pensions størrelse.

Til gængæld var der en seddel med første pensionsudbetaling, jeg skulle udfylde inden 14 dage, hvis jeg ville modtage pension den følgende måned. Her skulle jeg opgive alle tal, der havde indflydelse på beregningen af min pension.

Det var ret nemt, da alle tal stod på den første pensionsmeddelelse, jeg fik, så jeg kunne skrive det hele af.

Nej, jeg tror ikke, der er nogen, der kan skjules omkring pensionsberegning - og sådan skal det også være.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 14:56   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg har nu boet sammen med min kæreste i 10 år og vi har ALDRIG haft fælles økonomi på nogen måde overhovedet, men hvis jeg en dag ender på førtidspension tjener han desværre så meget at jeg ikke vil få ret meget og det er for mit vedkommende ydmygende at han skal til at betale penge til mig for at mit kan hænge sammen og skide uretfærdigt overfor ham som så får mindre til de udgifter han har, husleje og hvad der dertil hører bliver altså ikke mindre...
Jeg fatter simpelthen ikke fidusen på det punkt, for vi er selvstændige individer og ønsker at klarer os hver især....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
økonomi ftp, med samlever. Emma79 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-09-2011 09:31
for høj samlever indtægt pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-06-2011 18:12
Samlever uden indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-10-2010 07:35
pensionst med samlever på su de4aks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-09-2010 12:46
Samlever indkomst??? ca83 Alt det andet 6 02-08-2010 11:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension