K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2010, 13:04   #1
Esseline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2009
Lokation: Silkeborg
Alder: 42
Indlæg: 11
Styrke: 15
Esseline er ny på vejen
Vil kommenen stadig hjælp een igang, når man har fået ftp?

Kan man få bevilget økonomisk støtte til kurser fra kommunen, med henblik på at blive selvforsørgende, når man er førtidspensionist?
Det drejer sig om uddannelsen som negletekniker, som jo er ret dyr.
Esseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 13:13   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hvis du får tilkendt en førtidspension, er det vel fordi du ikke kan arbejde, og derved ikke er istand til at være selvforsørgende?

Jeg tror du skal ind under en revalidering istedet for en førtidspension, der kan de hjælpe dig videre med en uddannelse

Sidst redigeret af tije; 19-07-2010 kl. 13:13. Årsag: stavefejl
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 13:30   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Hvis du er førtidspensionist nu, så tror jeg ikke du kan få støtte til uddannelse.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 13:33   #4
Esseline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2009
Lokation: Silkeborg
Alder: 42
Indlæg: 11
Styrke: 15
Esseline er ny på vejen
Jeg er førtidspensionist nu og har været det i snart et år. Det har givet mig en del ro og jeg har det nu bedre end i flere år og håber måske at kunne komme af pensionen på et tidspunkt. Den er i øvrigt også af typen, som skal tages op igen, for mit vedkommende om 4 år, fordi kommunen/lægen mener at jeg måske kan blive rask igen engang og at min sygdom har et meget uforudsigeligt forløb.
Esseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 14:00   #5
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Esseline Se meddelelser
Jeg er førtidspensionist nu og har været det i snart et år. Det har givet mig en del ro og jeg har det nu bedre end i flere år og håber måske at kunne komme af pensionen på et tidspunkt. Den er i øvrigt også af typen, som skal tages op igen, for mit vedkommende om 4 år, fordi kommunen/lægen mener at jeg måske kan blive rask igen engang og at min sygdom har et meget uforudsigeligt forløb.
du kan bede din kommune om at sætte din pension på (Pause) (hvile) ..... og du kan til enhvertid vende tilbage til din ftp.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 14:08   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Esseline.

Jeg forstår godt, at du gerne vil videre. Men du skriver, at din sygdom har et meget uforudsigeligt forløb, så hvad med at NYDE at du lige nu har det så godt som du har det, og fylde dit liv med fritidsinteresser; eventuelt aftenskole, sport, frivilligt arbejde (besøgven, Dansk Flygtningehjælp, genbrugsbutik, strikkeklub eller hvad du kan komme på) eller istandsættelse af din bolig.

Vi ved alle, at førtidspension ikke er noget man bare lige får fordi der er nogle forbigående problemer. Du må have haft nogle massive problemstillinger, og selvom du nu har haft ro på og fået det bedre i løbet af et år, så bør du se, om den gode udvikling fortsætter. Du har jo nok fået det bedre netop fordi du er blevet "fritstillet" og har kunne passe dig selv på førtidspension.

Uddannelsen til negletekniker lyder som en tvivlsom vej til fast indtægt, så efter endt uddannelse vil din økonomi formentlig være svingende, hvilket giver en psykisk belastning og risiko for at du ryger tilbage.

Pres ikke unødigt på for at komme af med pensionen; du har tid nok. Brug tiden på at afprøve dig selv, så du i ro og mag kan finde ud af, om du bliver ved at have det så godt selvom du får en mere travl hverdag, og hvis det viser sig, at du bliver ved med at trives som nu, så kan du om et års tid tale med din sagsbehandler om muligheden for at overgå til revalidering.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 22:29   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Kommuner giver meget sjældent revalidering til uddannelser der ikke gives su til, fordi det ofte medvirker, at man ikke er velkommen hos a-kassen efter endt uddannelse. Og kommunen vil ikke stille dig dårligere end du var før.

Men finder du på en anden plan, så kan det da godt være det kan lade sig gøre! Kan der spares penge vil kommunen som regel gerne hjælpe
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 00:54   #8
Fru K
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
Fru K er ny på vejen
Lyt lidt til Annagw's kloge råd .. Tænk dig om de næste par år, og forsøg at få det så godt som du overhovedet kan, så du måske har endnu flere kræfter til at gå igang med noget, når der er gået 4 år.
Fru K er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§102 - har du som psykisk ramt fået tildelt hjælp efter denne paragraf? L.S. Alt det andet 20 23-07-2011 09:29
stadig ikke fået mit skriftelige afslag på paragraf 34 sndnkm67 Alt det andet 3 29-09-2010 19:26
Hjælp har fået svar på førtidspension ansøgning Frue.Hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 42 14-12-2009 09:23
de har stadig ikke fået nok! buster Nyt om loven 0 17-12-2008 18:57
Hjælp - Hvordan kommer jeg igang?! Mette1107 Spørgsmål ang fleksjob 5 02-03-2008 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension